Конспект сюжетно-рольової гри
«Лікарня» (2 молодша група)
Мета:формувати в дітей уміння грати в сюжетно-рольову гру «Лікарня».
Задачі:
- стимулювати творчу активність дітей у грі;
- закріпити раніше здобуті знання про працю лікаря;
- продовжувати знайомити з працею аптекаря;
- формувати дружні взаємовідносини у грі, вміння дотримуватися етичних норм спілкування, охоче й невимушено користуватися ними.
- визивати інтерес до спільних дій дорослого і однолітків;
- вчити розв’язувати пізнавальні завдання;
- зосереджено і уважно діяти згідно з умовами гри;
- розвивати діалогічне мовлення,увагу, пам’ять;
- виховувати повагу до праці лікаря та медичної сестри, бажання піклуватися про хворих та берегти своє власне здоров’я.
Матеріал: білий халат, шапочка, коробочки з під ліків, медичні інструменти (градусник, шприц, вата,фонендоскоп), карточки, ляльки.
Перебіг гри
Вихователь: Діти, відгадайте загадку:
Хто людей з біди рятує
І хвороби всі лікує –
Призначає процедури
І таблетки і мікстури? (лікар)
Вихователь:Вірно, це лікар. А якщо хтось захворів, дорослі чи діти куди звертаємось? (в лікарню)
Діти повертаються і бачать,що на стільчиках сидять ляльки.
Вихователь:Малята, напевно наші ляльки захворіли. Подивіться, які вони сумні. (в однієї ляльки замотане горло). Що треба порадити лялькам в їхньому стані? (звернутися до лікаря)
- Що робить лікар? (оглядає хворих, виписує рецепти та ліки)
- Яким повинен бути лікар? (уважним, забутливім)
- Хто допомагає лікарю? (медична сестра)
- Що робить медична сестра? (міряє температуру, робить уколи, дає пігулку від живота)
- Де хворі купують ліки? (в аптеці)
Вихователь: Молодці діти! Настав час нам погратися і допомогти нашим лялькам.
Вихователь: Перед тим,як ми з вами почнемо лікувати лялечок, давайте пограємося гру «Що потрібно лікарю» (діти вибирають із запропонованих предметів потрібні лікарю, розповідають, для чого вони потрібні).
Вихователь: Ось тепер і можна погратися. Я буду лікарем, але мені потрібна помічниця – медична сестра.
- Аріна медсестра і буде мені допомагати,надінь будь ласка шапочку, халат,ти будеш допомагати оглядати хворих і давати їм ліки, а також виписувати рецепт.
Вихователь:Нам потрібен буде аптекар. Хто буде продавати ліки в аптеці?
(Аптекар одягає халат. Прийшовши до аптеки, діти вітаються з аптекарем та віддають йому рецепт. Аптекар удає ніби читає рецепт,потім знаходить необхідні лік, кладе їх в пакет і віддає покупцеві.)
Вихователь: Малята, наші ляльки зовсім маленькі і вони самі не можуть відвідати лікаря, тому давайте ніби ви будете їхніми батьками – мамою або татом(діти беруть ляльок).
Вихователь:Кожного дня на прийом до дитячого лікаря приходять батьки з хворими дітьми,вони чекають в коридорі ( діти сідають на стільчики).
Медсестра роздає карточки
Медсестра: Хто перший, заходьте будь ласка, лікар чекає.
Мама з дочкою вітаються.
Лікар: Добридень! Що вас турбує?
Мама: У моєї доньки болить горло, а ще вона кашляє.
Лікар: Давайте я її огляну. Відкрий, будь ласка, рота. Так дійсно горло дуже червоне. Треба полоскати горло сіллю і відваром з ромашки. Зараз я вам випишу рецепт. На ліки, які ви купите в аптеці. Аріна (звертається до медсестри), дай дитині мікстуру від горла).
Пацієнт: Дякую і до побачення.
Медсестра: Наступний будь ласка!
Тато з дитиною вітаються
Лікар: Що вас турбує?
Тато: У моєї дитини дуже болить живіт і вона плаче.
Медсестра: Як звуть вашу дитину?
Тато: Оленка.
Медсестра: Не плач,Оленка, зараз лікар тебе огляне і обов’язково вилікує.
Лікар: Що їла Оленка? Чому в неї болить живіт?
Тато: Оленка не мила рук перед їжею і з’їла немите яблуко.
Лікар: Ось чому у неї болить животик, бо саме на немитих фруктах є мікроби. Я призначаю Оленці лікування – пити час із звіробою. А ви , Аріно, дайте негайно мікстуру від живота.
Медсестра: (дає мікстуру) – Оленко, треба випити мікстуру і в тебе одразу перестане боліти животик.
Лікар: В житті вам необхідно їсти багато вітамінів, всіх зараз не перерахувати. Вам потрібно, більше їсти м’ясо, овочі і фрукти – натуральні всі продукти, а ось чіпси знайте всі – це шкідлива їжа.
Ось рецепт на ліки, ви їх купите в аптеці. А ще радимо покласти Оленку в ліжко і поставити на животик теплий компрес. До побачення!
Медсестра: Наступний будь ласка!
На прийом до лікаря приходить сім’я – мамо, тато і маленька дитинка.
Лікар: Що болить у вашої дитини?
Мама: Наша дитина плаче,вередує, у неї висока температура.
Лікар: (звертається до м/с) – зміряйте будь ласка температуру.
Медсестра: Давайте я зміряю вашій дитині температуру.
Лікар: Яка температура?
Медсестра: температура висока.
Лікар: Давайте я послухаю вашу дитину чи немає хрипів (слухає).
Лікар до м/с: зараз я призначу лікування і випишу рецепт, а ви зробіть дитині укол (м/с робить укол)
Лікар: Ось рецепт. В аптеці купите необхідні ліки. Якщо температура спаде, попарите ніжки і поставите гірчичники. Чекаю вас у лікарні через 3 дні. До побачення!
Медсестра: У лікаря перерва.
Вихователь: А що б не хворіти, що треба ще робити? (спортом займатися). Всі ви зранку робите зарядку? Давайте зробимо її разом.(Діти виконують вправи під віршований супровід)
Сонце дивиться у ліжко
1,2,3,4,5
Всі ми робимо зарядку
1,2,3,4,5
Треба нам присісти й встати
1,2,3,4,5
Нахиліться, підніміться
1,2,3,4,5
На носок, потім на п’ятку
Всі ми робимо зарядку
1,2,3,4,5
Вихователь: А,щоб ви не хворіли, лікар всім приписав вітаміни (роздає вітамінки).