Кирилівський відділ освіти
Охрімівський ДНЗ « Казка»
Подорож до цирку
Величина предметів . Число і цифра 1.
( конспект заняття з математики)
Підготувала
Гаврикова М.О.
вихователь ясельно-молодшої групи
2020 р.
Програмовий зміст : продовжувати вчити дітей порівнювати предмети, однакові й різні за товщиною, правильно вживати слова товстий, тонкий; закріпити просторові відношення: ліворуч, праворуч; вміння співвідносити число і цифру; закріпити кольори вчити допомагати , розвивати довільну увагу, пам’ять; виховувати акуратність під час виконання завдань.
Вид заняття: тематичне.
Тип заняття: індивідуально-групове.
Матеріали: демонстраційний:малюнки із зображенням двох клоунів,тонкого і товстого, у яких однаковий зріст, однакові костюми, червоні ковпаки, сині банти, але різні черевики й ґудзики; картки із зображеннями товстої й тонкої книги, товстих і тонких олівців, соку в баночці, лимонаду в пляшці; цифра 1; цирковий намет ; роздавальний: картка з вертикальною лінією посередині, на якій ліворуч зображені один під одним товстий і тонкий клоуни; шаблони цифри 1 (одна цифра товста, інша — тонка); будівельний матеріал.Музичний супровід : звуки потяга, звуки циркової музики.
Методи та прийоми: наочні - показ іграшок: слона, ведмедика , тигра, клоуна, намета; розгляд малюнків із зображенням клоунів; розгляд карток із зображеннями товстої й тонкої книги, товстих і тонких олівців, соку в баночці, лимонаду в пляшці; цифра 1; словесний – бесіда,питання. ігровий - д/г. “Порівняй ”, д/г. “Будинки”
Підготовка дітей: розглядання картин “ У цирку ”, вправи на закріплювання просторових відношень : ліворуч, праворуч- встати з лівої сторони від стільчика , встати з правої сторони від стільчика, т.д.
Підготовка вихователя:
Хід заняття
Діти заходять у групову кімнату.
Вихователь: Діти, доброго ранку,я дуже рада вас бачити .
Діти: Добрий день.
Вихователь: А ви любите ходити до цирку?
Діти: Так.
Вихователь: Сьогодні ми з вами вирушим до цирку. Тож вставайте один за одним і ми вирушаємо на потязі до цирку. ( Звучить звук потяга)
Вихователь: Ось ми і приїхали .(перед ними цирковий намет, а в ньому- трибуна, слон, тигр, ведмідь , клоун, обруч, м’ячі кольорові)
-Подивіться який гарний цирковий намет, давайте подивимося, що в ньому відбувається (звучить циркова музика).
Вихователь: Що там відбувається?
Діти: Вистава.
Вихователь: Так, вірно, давайте привітаємось з циркачами.
Діти: Добрий день!
Вихователь: Діти, подивіться, щось вони сумні. А що ж трапилося?
Діти: Так, допоможемо. (Вихователь викладає картки із зображенням товстих предметів: книгу, олівець, сік у баночці; картки із зображенням тонких олівців, тонкої й товстої книги, лимонаду в пляшці.)
Вихователь : Давайте роздивимося речі.( Діти роздивляються речі та називають їх )
— А для того щоб допомогти клоунам, давайте спочатку роздивимося їх. (Розгляд клоунів, на фланелеграфі з’являється тонкий клоун.)
-Це клоун Бім, він веселий і добрий.
— Це клоун Бом, він дуже любить смішити дітей. (На фланелеграфі з’являється товстий клоун.)
— Чим схожі Бім і Бом? (Зростом, костюмами, кольором ковпаків, бантів.)
— Чим відрізняються клоуни один від одного? (Бім тонкий, Бом товстий, у них черевики й ґудзики різного кольору.)
— Скільки всього клоунів? (Два.)
— А тепер давайте іще раз розгляньте їх уважно і скажіть, що переплутали клоуни.
Чому ви так думаєте?
Вихователь : Ви дуже уважні і швидкі, допомогли клоунам , вони вам дякують за допомогу. Наші клоуни пропонують вам пограти в гру «Порівняй».Пограємо?
Відповіді дітей (У кожної дитини картка з вертикальною лінією посередині: ліворуч зображені один під одним товстий і тонкий клоуни; шаблони цифри 1 (товстої й тонкої) ).
Розгляньте клоунів.
— Який товстий? Який тонкий?
Розгляньте одиниці.
— Які вони? (Тонка й товста.)Якого кольору?
— Покладіть товсту одиницю праворуч від товстого клоуна,
тонку — праворуч від тонкого.
4. Фізкультхвилинка.
Вийшло з хати кенгуру, потягнулося від сну.
Вмило ручки, оченята,
Взуло білі чоботята.
І побігло у садок,
Квіточки зривати.
Щоб артистам у цирку,
Їх подарувати.
Вихователь : Поки ми відмочивали сталася біда , цирковий слон не нароком зламав будинки клоунів. (Гра «Будинки».)
— Давай побудуємо для кожного клоуна нові будинки з будівельного матеріалу (цеглинок та дошок).
— У якому будоночку житиме клоун Бом? Бім? Чому?
Діти добирають будівельний матеріал відповідно до розмірів клоунів і будують для них домівки.
Вихователь: Молодці діти ,ми допомогли нашим друзям клоунам. А тепер нам час повертатися до садочка, давайте скажемо нашим друзям до побачення.
Вихователь: Вставайте на свої місця і ми вирушаємо на потязі до садочку.
6. Підсумок заняття.
— Куди ми їздили ? Що бачили?
— Який клоун Бім? Який — Бом?
— Скільки було клоунів на картці у кожного? Яку цифру
ви поклали біля Біма? Яку — біля Бома?