Конспект уоку з природознавства для 2 класу. Тема:Клас тварин – комахи.

Перегляд файлу

                                                 Урок  курсу «Я і Україна»  2 курс

                               Тема: « Клас тварин – комахи».

Мета:

  • Познайомити з класом тварин – комахами. Розширювати уявлення про зовнішню будову комах, про властивості живлення, розмноження, росту та виду комах, як класу тварин.
  • Розвивати формування наукового світогляду студентів; образне мислення; сконцентрованість уваги та творчі здібності студентів.
  • Виховувати повагу до дорослих, почуття доброти та співпраці.

 

Обладнання: фотографії комах( жуки, метелики, клопи, оси, бджоли, комарі, мухи, схема «Комахи», схема «Життєвий цикл метелика».

 

Використання інтерактивних методів: криголам, асоціативний кущ, дидактична гра, інформаційна пилка, вузлики.

 

                                        Хід  уроку

Ι. Організація курсу.

ΙΙ. Тема уроку.

Інтерактивний метод «криголам».

    Подивіться на зображення тварин, що нас сьогодні оточують. Як можна назвати їх всіх одним словом?  КОМАХИ

    На сьогоднішньому уроці ми поринемо у світ комах. Познайомимося з тим, яких видів бувають комахи, з їх життєвим циклом, з їх зовнішньою будовою.

     Комахи – сама багато численна і найрізноманітніша група тварин на Землі. Вони легко прилаштовуються до любих умов. Їх можна зустріти у пустелі, у горах, у озерах… Комахи дуже малі, їм не потрібно багато місця та їжі. Харчуються комахи рослинами, тваринами та різними рідинами. Від звірів комахи відрізняються тим, що у них немає хребта. Тіло комах складається з голови, грудей, черевця та 6 ніг.(показати малюнок)

 

 

голова

                                                                       ноги

                 груди 

 черевце

 

У більшості комах є крила. (показати малюнок)

 

     Ви поділені на три групи. Кожна з груп отримає завдання, розв’язавши яке ми дізнаємося де можуть жити комахи і занотуємо цю інформацію на таблиці «Комахи».

 

Інтерактивний метод «Асоціативний кущ».

 

                                                          КОМАХИ

 

МІСЦЕ ПРОЖИВАННЯ                                                       ВИДИ мурахи

                                     клопи оси, бджоли

 

на            у              у                                 метелики   мухи та комарі

суші         воді      повітрі                                                            жуки 

 

 

 корисні         шкідливі

 

інтерактивний метод «Інформаційна пилка».

 

Розшифруй та допиши де можуть жити комахи. 

 

 

а

б

г

о

н

с

і

ш

у

4

5

9

7

11

13

20

6

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                              10 +  1 =

                                8 –  4 =                            

                             16 –   3 =

                             18 – 10 =

                             10 –   4 =

                             11 +  9 =

 

 

 

 

                   

д

з

о

г

в

у

і

р

ф

9

1

15

7

24

16

3

0

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20 – 4 =  

20 + 4 =

10 + 5 =

  6 + 3 =

  9 – 6 =

 

 

 

 

р

п

і

з

у

ж

о

в

т

40

16

0

1

29

13

9

30

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                      10 + 6 = 

                                      29 – 10 =

20+ 10 =

24 – 24 =

14 – 10 =

30 + 10 =

15 – 15 =

 

 

    А зараз невеличкий інформаційний блок. Наші сокурсники зроблять повідомлення щодо видів комах.(під час повідомлення відкривати на таблиці «Комахи»  назви.)

 

Жуки – сьогодні відомо триста тисяч видів жуків. Ці комахи харчуються як рослинами так і тваринами. А самих жуків люблять їсти птахи, ящірки та деякі звірі. Розмір жуків дуже різноманітний – від 15 см у довжину до  декількох мм.

Мухи та комарі – дуже гарні повітряні акробати: вони можуть сидіти на стелі вниз головою, літати боком та зупинятися у повітрі.

Метелики.  Давні римляни вірили, що метелики утворилися від квітів, які відірвалися від рослини і літають. Метелики бувають денними, які літають та харчуються вдень та нічними, які літають та харчуються ввечері та вночі. Харчуються метелики переважно нектаром.

Клопи – особлива група комах. Дуже часто вони хижаки. Клопи харчуються соком рослин або тварин. Деякі клопи переносять небезпечні хвороби.

Оси та бджоли.  Їх легко впізнати за тонкою талією. У самок ос та бджіл на кінці брошка є жало. Багато видів ос та бджіл живуть великими колоніями.

Мурашки – родичі ос та бджіл. Вони живуть сім’ями та будують мурашники, які можуть простояти не пошкодженими більше 20 років. Мурашки дуже сильні.

 

Рефлексія.

Ми з вами дізналися, що:

  • комахи можуть жити на суші, у воді та у повітрі;
  • дізналися види комах: жуки, мухи та комарі, метелики, клопи, оси, бджоли та мурашки.

 

ΙΙΙ.  Продовження теми уроку.

     Я роздала кожному текст. Його треба прочитати і ми  дізнаємося про те які бувають жуки.(діти читають текст спочатку мовчки, а потім вибрати двох дітей, щоб вони прочитали вголос)

 

Багато комах, здобуваючи собі їжу, пошкоджують лісові і сільськогосподарські рослини. Плодожерки, короїди, довгоносики – вічні вороги рослин. Незважаючи на свій маленький розмір, вони мають сильні щелепи, довгі гострі хоботки, міцні панцирі. Ці комахи поїдають листя рослин, проникають у стовбур, підточують корені, висмоктуючи з рослин життєдайні соки. Таких комах називають шкідниками.

 

Але  якою б не була великою армія шкідливих комах, більшість комах приносить велику користь природі і людині. Деякі комахи, такі як мурахи та їхні личинки, самі поїдають рештки тварин, вони є санітарами природи. Багато комах, такі як бджоли, джмелі, метелики, запилюють рослини під час їх цвітіння. Бджоли дають людям мед і віск, шовкопряд дає шовк. Таких комах називають корисними.

 

 Так які ж бувають жуки? (відкрити назви на таблиці «Комахи»)

Кожен з вас отримав завдання. За 5 хвилини ви спробуєте його розшифрувати, і дізнаєтесь які ж жуки належать до шкідників, а які до корисних.

 

Інтерактивний метод « Дидактична гра».

Знайди спосіб, прочитай та випиши назви корисних комах.

 

 

 

                 Б Д Ж О

            Р А Ш

 

С О          К О 

     

 

         К О

 

П Р Я Д

 

         К А

 

 

          Л А

        Н Е Ч

                                  Ш ОВ   МУ

   

 

 Розшифруй слова і дізнайся про комах – шкідників.

  Розшифрувати слова тобі допоможе табличка.

 

 

К

 

Ч

 

О

 

М

 

І

 

В

 

Л

 

Н

 

Р

 

У

 

А

 

Д

 

С

 

Ь

 

Ж

 

И

 

Й

 

Г

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

а)

 

 

 

б)

          

 

 

 

в)

 

 

 

г)

 

 

ΙV. Фізкультхвилинка.

 

V. Продовження теми уроку.

Наступний етап нашої роботи – знайомство з життєвим циклом комах, а конкретно – метелика. ( при розповіді вивішувати на дошку зображення кожного етапу життєвого циклу комахи).

 

  1. Самка метелика відкладає яєчка.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. З яєчок вилуплюється гусінь. Вона голодна.

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. І вона починає їсти. Гусінь їсть листочки. Один листочок гусінь з’їдає за 8 годин.

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Потім гусінь знаходить місце на гілочці. Вона тримається за гілочку хибними ніжками та шовковим пояском. Гусінь починає перетворюватися на лялечку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.Сформована лялечка нагадує листочок.

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. З лялечки, приблизно за 20 хвилин вилуплюється метелик.

 

 

 

 

  1. Приблизно через годину метелик відправляється на пошук харчів. Метелик харчується.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Далі метелики живуть своїм життям: знайомляться один з одним, рятуються від хижаків. Деякі люди вважають, що  метелики живуть один день. Але це не правда. Деякі  види метеликів живуть багато місяців, перезимовують, або навіть відлітають у теплі краї.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VΙ. Рефлексія.

Ви уважно слухали про життєвий цикл  метеликів. А зараз ми виконаємо завдання пов’язане з цією темою. Вам треба вирізати зображення та приклеїти їх на схему «Послідовність життя  метелика».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       Виріж малюнки та приклей на схему « Послідовність життя метелика».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                        

                                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                  Відтвори послідовність життя метелика.

 

1. Яйця метелика.                  2. Народилася гусінь.              3. Гусінь їсть листя.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Гусінь перетворилася на лялечку.

                                                                          5. З лялечки вийшов метелик.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                        

 6. Метелик п’є нектар з квітки.                                         7. Метелик утікає від пташки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.  Метелик знайомиться.                              9. Метелик відкладає яйця.

 

 

 

 

 

 

 

 

VΙΙ. Підсумок уроку.

                                        Тест: « Комахи».

 

1). Найчисленніша та найрізноманітніша група тварин на Землі:

а) ссавці;

б) комахи;

в) земноводні.

 

2). У більшості комах є:

а) крила;

б) голова;

в) лапки.

 

3). Комах, які висмоктують з рослин життєдайні соки, та приносять шкоду сільському господарству, називають:

а) корисними комахами;

б) шкідливими комахами;

в) нейтральними комахами.

 

4). Комах, які приносять користь природі та людині, називають:

а) шкідливими комахами;

б) нейтральними комахами;

в) ) корисними комахами.

 

5). У всіх комах:

а) 6 ніг;

б) 4 ноги;

в) 8 ніг.

 

6). Тіло комахи складається з:

а) з голови та ніг;

б) голови, грудей, черевця та 6 ніг;

в) з тіла, вкритого пір’ям.

 

7). Відкладається яйце; яйце перетворюється на личинку; личинка стає лялечкою, з якої з’являється:

а) пташка;

б) ссавець;

в) комаха.

 

Відповіді: б, а, б, в, а, б, в.

 

На наступних уроках ми дізнаємося ще багато цікавого про комах. До речі, урок математики також буде пов’язаний з темою «Комахи». (показати схему»Комахи – рекордсмени») Виконуючи математичні завдання, ми дізнаємося про комах – рекордсменів.

 

VΙΙΙ. Домашнє завдання.

Домашнє завдання на наступний урок –  розв’язати кросворд «Комахи».

                                                                    прочитати стор. 76 – 77 про метеликів.

 

   Розв’яжи кросворд « Види комах».

                                                     

 

                                                                                                                        

 

 

 

 

 

                     

                      7.

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 2

 

 

 

6

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

3 |7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 8

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                       2.

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.                                                                                                                                                                     1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 3.

 

 6.

 

 

 

 

                

 4.

 

 

 

                               8.

 

 

 

 

 

 5.

 

 

 

 

 

Відомості про автора

Кострицька Зоя Анатоліївна.

Київська дитяча Академія мистецтв.

Вчитель початкової школи (вища категорія, вчитель-методист), голова методичного об’єднання вчителів початкової школи.

Київ 02068,  вул..Драгоманова б.31-в, кв.294

Тел.. 066-442-18-50

Zojako@mail.ru

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Олесюк Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
21 грудня 2017
Переглядів
7559
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку