До розіграшу
залишилось:
13 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Конспект уроку з природознавства для 2-го класу на тему "Первоцвіти"

Перегляд файлу

       Тема. Я перша квіточка весни… ( Які трав’янисті рослини першими зацвітають навесні) 

Мета: познайомити учнів з першоцвітами,  навчати розпізнавати першоцвіти їх; розвивати спостережливість, уважність; вихову­вати бережливе ставлення до перших квіток свого краю та любов до природи, гордість за її розмаїття.

Хід уроку

     І. Етап організації

Щойно пролунав дзвінок

Починаємо… (урок)

 

     ІІ. Етап актуалізації набутих знань

- Весняі явища в неживій природі?

- Коли день весняного рівнодення? (23 березня)

- Весняні явища в житті  рослин?

 

- На сьогоднішньому уроці ми дамо відповідь на цікаві запитання, а сааме: Що?Де? Коли? Отже, до праці.

 

Слухання вірша

Навесні один із найранніших,

З'явився і сказав «Привіт!».

Пахучий, гарний, ніжний, пишний,

Вгадали що це?.. Першоцвіт!

 

  • Про які квіти говориться у вірші?

 

      ІІІ. Етап повідомлення теми та мети уроку

  • Недарма ми заговорили про першоцвіти. Саме про ці рослини сьогодні ми поговоримо на уроці і з’ясуємо, які місця у природі полюбляють першоцвіти та чи занесені весняні рослини до Червоної книги і які.
  •  

     ІV. Етап вивчення нового матеріалу.

Робота з кросвордом

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


  1. Він маленький і біленький,
    має ніженьку тоненьку.
    Сповіщає рідний край:
    Гей, весна прийшла, стрічай (конвалія)
  2. Пурпурова, червона, блакитна,

До бджілки завжди я привітна.

    Скидаю три різні спідниці –

    Немає у мене сестриці.  (медунка)

3. Квітка блакитна, як очі дитини.

   Що їй метелиці та хуртовини.

  Вітру й снігів не боїться вона !

  Знає: уже на порозі весна. (пролісок)

4. Із зеленої сорочки,

Що зітхав весною гай,

Білі дивляться дзвіночки.

Як зовуть їх, відгадай! (конвалія)

5. Ще холодні в лісі ранки,

Сніг ще в лузі дотліва.

Та розкрила на світанку

Сині очі . . . (сон-трава)

6. Лікувальну силу маю,
Жовтим цвітом  розцвітаю.
Називають «ключ весни»!
Як я звуся? Ти скажи!  (первоцвіт)

7. Лист зелений і міцний,
Сніг для нього не страшний,
А коли весну стрічає,
Сині очі розкриває (барвінок).

8. Має гарні жовті вічка

   Й фіолетову спідничку.

   Запах ніжний і духмяний

   Наповняє ліс весняний  (Фіалка).

9. Я на інших геть не схожий,
Кучерявий та пригожий
Постелю під голе віття
Фіолетове суцвіття. (ряст)

10. Що за квітка ?
Жовтий цвіт – ніби сонечка
привіт.

Плине час – квітки немає,

а листочок виглядає. (мати-й-мачуха)


Хвилина милування

перегляд відео

 

     V. Етап узагальнення і систематизації набутих знань.

- Ось ми мали змогу познайомитись із первоцвітами. Але, на жаль, багато первоцвітів потребують нашої охорони. Тому, що люди їх знищують. І щоб всі знали які рослини потрібно оберігати і які рослини можуть зникнути. Люди створили Червону книгу України. Саме у цій книзі зібрані усі рослини, які потребують нашої турботи та охорони.

 

Перегляд відео

  • Як ми можемо допомогти цим рослинам, давайте подумаємо? (відповіді дітей)
  • Молодці!
  • - На території нашої області є чудовий природній парк «Подільські Товтри», на території якого ростуть рослини Червоної книги України.  І я хочу щоб переглянувши це відео справжніх захисників стало ще більше.

 

Перегляд відео

 

VІ. Етап підбиття підсумків. Рефлексія.

  • Які квіти приносять весну?
  • Чому їх називають першоцвітами?
  • Багато хто збирає навесні букети весняних рослин. Чи добре це? (Ні)
  • Чому не слід рвати квіти?
  • Які квіти занесені до Червоної книги?
  • А тепер ми повернемося до наших загадкових питань і перевіримо

себе. Чи можемо після ознайомлення з матеріалами уроку відповісти на них?

«Що?» - першоцвіти

«Де?» - у лісах, на галявинах, біля річок, на глинястих схилах.

«Коли?» - навесні.

 

Інтерактивна гра «Мікрофон»


— Закінчіть речення.
● Весна подобається мені, тому що...
● Весна — чудова пора року, адже...
● Я люблю весну-красну, бо...
● Моя улюблена перша квітка...
● Не слід рвати первоцвіти в лісах та луках, тому що...

 

 

 

Додаток

Пам'ятка «Увага! Першоцвіти!»


● Першоцвіти — неповторна краса нашої природи.
● Запам'ятайте назви першоцвітів: сон-трава, медунка, мати-й-мачуха, підсніжник, пролісок, конвалія, горицвіт весняний, білоцвіт, первоцвіт, ряст.
● Не рвіть першоцвіти, а тільки милуйтеся ними.
● Майже усі види первоцвітів занесені до Червоної книги.
● Їх кількість у природі щороку зменшується.
● Торгівля першоцвітами заборонена.
● Свідомо відмовтеся від купівлі квітів.
● Станьте на захист первоцвітів!
● Цінуйте кожну рослину!

 

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Колісник Діана Станіславівна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Додано
23 грудня 2017
Переглядів
1441
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку