Презентація з природознавства "Вода"

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Зміст слайдів
Номер слайду 1

В О Д АРоботу виконала. Бондаренко Юлія Володимирівна,учитель початкових класів. Вознесенської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів. Золотоніської районної ради. Черкаської області2016 рік2 клас

Номер слайду 2

Урок 1 Вода в природі. Водойми рідного краю. Урок 2 Зміна стану води при нагріванні та охолодженні. Випаровування води та перехід водяної пари у рідкий стан. Урок 3 Лід. Дослідження замерзання води, властивості льоду. Урок 4 Різні види опадів. Колообіг води у природі. Утворення хмар. В о д а

Номер слайду 3

(конкретизовані навчальні цілі, очікувані результати)ПРЕДМЕТНІ КОМПЕТЕНТНОСТІМи навчимося: розрізняти види водойм;дізнаватися про водойми рідного краю;називати теплові процеси (нагрівання, випаровування, конденсація);пояснювати кругообіг води в природі;спостерігати досліди, що демонструють властивості води;працювати з енциклопедичною літературою;виділяти інформацію, здобуту на уроці;висловлювати оцінні судження про значення води в природі та давати пропозиції по збереженню води.

Номер слайду 4

УРОК 1 Вода – основа життя на Землі

Номер слайду 5

Води на планеті Земля значно більше, ніж суші

Номер слайду 6

ВОДЯНІ ПРИТОКИводаозерохмарарічкаокеанболотоводоспадльодовикджереломорекриницяструмоксльозигейзер. Міркуємо разом

Номер слайду 7

Вода в океанах. Вода в морях. Вода в річках. Вода в озерах

Номер слайду 8

Підземні води. Вода на болотах. Вода в льодовиках. Вода в повітріВода у ґрунті

Номер слайду 9

ІЗ ГЛИБИНИ СТОРІЧ …Групова робота. Сама собою річка ця тече,Маленька річечка, вузенька, як долоня. Ця річечка Дніпра вузенька синя доня… М. Вінграновський. Як називається річечка , що протікає через наше село?В яку річку вона впадає?Які водойми України знаєте?Які перекази, легенди про назви водойм рідного краю підготували?

Номер слайду 10

ЦІКАВО ЗНАТИ, ЩО:

Номер слайду 11

РОБОТА В ПАРАХЧим може бути вода для людини?Доведіть , що... Як предмет живопису для художника. Як об'єкт роботи для скульптора. Місце роботи для моряка, водолаза, іхтіолога Місце для занять спортом (гребля, плавання) Продукти харчування. Вода лікує (води курортів Моршина, Трускавця)r

Номер слайду 12

ЕКОЛОГІЧНЕ ПРОГНОЗУВАННЯМетод « Мозковий штурм»Чим небезпечна втрата бережного ставлення до води. Уявіть: річка Дніпро висохла. Не забруднюйте водойми, навіть найменшіКоли хворіє вода – людина здоровою не буде ніколи. Бережіть здоров'я води і будемо здоровіЗ А П А М' Я Т А Й М О

Номер слайду 13

Урок 2, 3 Відома здавна рідина,Усяк її вживає. Буває хмаркою вона,Сніжинкою буває,Бува як скло,крихка,тверда,Звичайно,це ………… Вода

Номер слайду 14

НАГАДАЄМО ТЕ, ЩО ЗНАЄМО: Прозора. Не має запаху. Розчинник В О Д АБез смаку

Номер слайду 15

Демонстрація дослідів. ДИТЯЧА ЛАБОРАТОРІЯВисновок: Вода при нагріванні розширюється, а при охолодженні стискується

Номер слайду 16

ВОДА - РОЗЧИННИК Частинки речовини у воді стають невидимими і вода при цьому залишається прозорою. Ці речовини розчинилися у воді. Вода набула смаку тієї речовини, яка в ній розчинилася.

Номер слайду 17

Вода немає своєї форми

Номер слайду 18

Три стани води. РІДКИЙТВЕРДИЙГАЗОПОДІБНИЙ

Номер слайду 19

При нагріванні лід тане, перетворюється у воду. Коли температура повітря нижче 0° С, вода замерзає і перетворюється на лід

Номер слайду 20

ПОЕТИЧНЕ ДЖЕРЕЛЬЦЕПадав сніг. Падав сніг на поріг,Кіт зліпив собі пиріг. Поки жарив, поки пік,А пиріг водою стік. Кіт не знав, що на пиріг. Треба тісто, а не сніг. (М. Підгірянка)Перевір себе. Які зміни стану води можна визначити у вірші?

Номер слайду 21

Бліц - опитування(на основі практичної роботи)Метод «Мікрофон»Яку воду можна носити в решеті?Назвіть властивості льоду. У що він перетвориться?Що станеться, якщо довго тримати лід у руках, або залишити в кімнаті на тарілці?Що потрібно, щоб лід розтав?Якщо лід перетворився у воду, то чи можна перетворити воду на лід? ЛІД – ТВЕРДЕ ТІЛО. ВІН БЕЗБАРВНИЙ, КРИХКИЙ. ПРИ ЗАМЕРЗАННІ ВОДА РОЗШИРЮЄТЬСЯ, ПЕРЕТВОРЮЄТЬСЯ НА ЛІД. ЛІД ЛЕГШИЙ ЗА ВОДУ, ТОМУ НЕ ТОНЕВИСНОВОК:

Номер слайду 22

ДЛЯ ДОПИТЛИВИХЗвідки до нас прилітають сніжинки? У хмарі з'являються як дощові краплі, так і сніжинки. Крапельки води в хмарі замерзають, утворюючи важкі кристали. Поступово опускаються вниз, і до них «прилипають» інші крапельки, що також замерзають, перетворюються на кристали. Так народжуються сніжинки. Учені стверджують, що нема навіть двох однакових за формою і розміром сніжинок. (Енциклопедія «Земля і океани»)

Номер слайду 23

УРОК 4 Море мудростіНа долину, на поділ. Ліг великий сивий віл. Намистиночки новіНіч згубила у травіВранці сонечко устало –Намистиночки зібрало Ой летіли з неба. Білі льодяники. Не солоні, не смачніТанули срібляники. Рано – вранці увесь світ. Вбрався в білий оксамит. А як вітер нападе,Оксамит цей опаде. Хтось відкрив на небі душ. Повно на землі калюжІ на нас водиця ллється. Як це явище зоветься?Яке словооб'єднує всі відгадки?

Номер слайду 24

З А П А М 'Я Т А ЙПерехід води з рідкого стану в газоподібний називається випаровуванням. Перехід водяної пари, що міститься у повітрі, у рідкий стан (краплі) називається конденсацією

Номер слайду 25

ЯК ВОДА ХОДИТЬ ПО КОЛУКругообіг води в природіБезперервний процес переміщення води з океану на сушу через повітря і з суші знову в океан називають кругообігом води у природі

Номер слайду 26

ПРОБЛЕМНЕ ЗАВДАННЯ

Номер слайду 27

МОДЕЛЮВАННЯ ХМАРИПрактична робота. Щільно стиснути суху грудочку вати. Опустити її у блюдце з водою. Вата набрякатиме від води. Обережно підвести вату (пінцетом) над блюдцем. Краплі почнуть падати у блюдце

Номер слайду 28

ПРАЦЮЄМО САМОСТІЙНОТЕСТОбери рядок , у якому визначено, у скількох станах може перебувати вода в природі?А) 2 Б) 3 В) 4 Познач, що відбувається з водою при замерзанніА) стискається. Б) розширюється. В) випаровується. Визнач , яка із вказаних властивостей характерна для льоду. А) крихкий. Б) пухкий. В) гнучкий

Номер слайду 29

Метод «Прес»«Я вважаю, що …»;« … тому що …»;«… наприклад…».«Таким чином …»РЕФЛЕКСІЯ1 група – Не можна вирубувати дерева, чагарники по берегах річок, озер3 група – Воду треба економити2група – Водою морів і океанів не можна поливати рослини

Номер слайду 30

Хмарка сонечко закрила,Слізки срібнії зронила. Ми ті слізки пошукаєм,У травичці позбираєм. Пострибаєм , як зайчата,Політаєм, як пташата,Потанцюємо трішки,Щоб спочили, ручки, ніжки. Всі веселі? От чудово!А тепер до праці знову. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Номер слайду 31

НАРОДНІ ПРИКМЕТИХмари змінюють колір – на дощ. Хмари високо – днина буде гарною. Коли чорні хмари йдуть низько, негода буде затяжною. Хмари збіглися в одну купу – буде негода

Номер слайду 32

В І К ТО Р И Н АПро який стан води говорять : Падає …Йде …Сідає …Ллє …Випадає …Барабанить…Підібрати порівняння до слова «вода»В'юнка, як …Працелюбна, як …Швидка, як …

Номер слайду 33

КОЛИ ВОДА БУВАЄ СТИХІЄЮПовінь Льодохід Шторм ЗЛИВА

Номер слайду 34

У художній літературі зустрічаємо образ води у казках, віршах, оповіданнях, піснях. Відгадайте звідки ці рядки : Сидить Івасик з вудкою, рибку ловить…Тече вода з-під явора, яром на долину…Дощик, дощик падає дрібненько…

Номер слайду 35

Сторінка дослідника. У древній книзі «Веди», написаній нашими предками оріями (землеробами 11 тисяч років тому), зазначено древню назву води – Дана. Від назви Дана походять назви головних річок України, в яких зберігаються дві основні букви «д» і «н»: Дніпро, Десна, Дунай, Дністер, Донець. Наукове дослідження. МОРЯ – ЧОРНЕ, АЗОВСЬКЕНАЙБІЛЬШІ РІЧКИ УКРАЇНИ - ДНІПРО, ДУНАЙ, ДНІСТЕР, ПІВДЕННИЙ БУГ, СІВЕРСЬКИЙ ДОНЕЦЬ, ДЕСНАОЗЕРА УКРАЇНИ - СВІТЯЗЬ, СИНЕВИР, СИВАШ, ЯЛПУГ, КАГУЛ

Номер слайду 36

Легенди про назву річки Золотоношка

Номер слайду 37

а) Одна з давніх легенд розповідає, буцімто колись річка була судноплавною і нею перевозили золото із укріпленого замку князя Вишневецького на лівому березі до міста Мошни, за Дніпром, де знаходився його родовий маєток. Звідси й виникла назва річки Золотоношка.б) Інша легенда говорить про каравелу із золотом та іншими коштовностями, яка нібито затонула у річці, й це позначилося на її назві.

Номер слайду 38

Перекази односельців про походження назви річки Суха Згар . З давніх – давен старі люди розповідали, що протікала в селі Вознесенському невеличка річка. Поросла вона очеретом і різним бур'яном. А жив у цьому селі багатий пан. Не сподобалося йому, що річка заростає… Наказав він людям запалити очерет. Сотні кріпаків вийшли із смолоскипами і запалили його. Довго-довго горів він. Вогонь згас, і вся вода покрилась попелом. А берег почорнів. Річка стала нагадувати згарище. Довгий час вона лякала селян своїм виглядом. З тих пір люди почали називати річку Суха Згар. Колись Згар була чистою і повноводною річкою. Ходили по ній кораблі та великі човни. А риби було – не переловити. Люди орали землю, вирощували хліб, будували хатини, ходили до церкви. Добрі від природи трударі нікому не загрожували. Аж одного разу налетіли чорною хмарою татари, почали палити оселі; а дітей та жінок забирати в полон. Чорним став той шлях вздовж річки, по якому гнали татари народ у неволю. Побачило Сонце сльози матерів. Стало воно сушити Згар, щоб полонені могли заховатися в заростях. Ось тому вона зветься не просто Згар, а а Суха Згар

Номер слайду 39

Номер слайду 40

ЛІТЕРАТУРА Програма „Природознавство“ для загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена наказом МОНУ №14/95 від 22.12.2014 р. Автори: Т. Г. Гільберг, Т. В. Сак, Д. Д. Біда;Т. Г. Гільберг, Т. В. Сак Природознавство: підручник для 2 класу загальноосвітніх навчальних закладів.- К.: Ґенеза, 2012;Пєрмінова І. Ефективність використання інформаційних технологій на різних етапах уроку природознавства в початковій школі / Пєрмінова І.// Початкова школа/ 2011 - №11.- с.21-25;Галаган І. Використання інформаційно-комунікаційних технологій у початкових класах/І. Галаган// Початкова школа. – 2013.- №2.- с.33-34;Мельник О. Розвиток електронних освітніх ресурсів для організації навчально-виховного процесу в системі початкової школи /О. Мельник// Початкова школа.- 2015.- №5.- с.40 - 43;Кокоша Л. Вода. Свято води. /Кокоша Л.// Початкова школа.- 2011.- №2.- с.61 - 63;Лопатюк Т. Екологія – наука про довкілля /Лопатюк Т.// Початкова школа.- 2011.- №2.- с.29 - 33;Авдусенко Л. Живи, вода – природний скарб безцінний /Авдусенко Л// Початкова школа.- 2011.- №2.- с.33 - 35;Базарницька І. Урок з природознавства у 2 класі. /Базарницька І.// Початкова школа.- 2015.- №3.- с.27 – 31.ІНТЕРНЕТ РЕСУРСИhttp://all pix.com/voda-v-stakane, http://pedsovet.su/load/241-1-0-31719

pptx
Додано
24 грудня 2017
Переглядів
887
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку