№ уроку |
Тема уроку |
Практичні роботи, екскурсії, навчальні та дослідницькі проекти |
Дата |
Прим. |
1 |
І семестр СПОСТЕРЕЖЕННЯ ЗА ПОРАМИ РОКУ Земля та її форма. Глобус – модель Землі. Обертання Землі навколо осі. Доба.(с.7-9) |
|
1.09 |
|
2 |
Рух Землі навколо Сонця. Рік. Явища природи. Вплив Сонця на сезонні явища в природі.(с.10-11) |
|
6.09 |
|
3 |
Три стани води: твердий – лід (cніг); рідкий – вода; газоподібний – водяна пара.(с.19-21) |
|
8.09 |
|
4 |
Зміна стану води за нагрівання та охолодження. Термометр. (с.21-24) |
Практична робота Визначення показів термометра за малюнками. |
13.09 |
|
5 |
Вимірювання температури.(с.25-27). |
Практична робота Вимірювання температури повітря та води. |
15.09 |
|
6 |
Колообіг води у природі. Утворення хмар. Опади. (с.28-30,) |
|
20.09 |
|
7 |
Який буває дощ? |
Дослідницький довготривалий проект |
22.09 |
|
8 |
Вітер. 9(с.87-90) |
|
27.09 |
|
9 |
Погода та її складові. Народні прикмети та прогноз погоди. (с.31-34) |
|
29.09
|
|
10 |
Спостереження за явищами природи та погодою. Узагальнення і систематизація знань учнів. Контрольна робота. |
|
4.10
|
|
11 |
ПРИРОДА ВОСЕНИ Аналіз контрольної роботи. Осінні явища у живій та неживій природі. Рослини восени.(с.35-37). |
|
6.10 |
|
12 |
Спостереження за явищами природи восени.(с. 150-151) |
Екскурсія |
11.10
|
|
13 |
Поширення плодів і насіння у природі.(с.41-45) |
|
13.10
|
|
14-15 |
Як рослини готуються до зими? |
Навчальний проект |
18.10 20.10 |
|
16 |
Їстівні та отруйні гриби. Правила збирання грибів. |
Практична робота Розпізнавання їст. та отр. грибів за наочністю. |
25.10 |
|
17
|
Тварини восени.(с.48-51) |
|
27.10
|
|
18 |
Перелітні та осілі птахи.(с.51-54) |
|
8.11 |
|
19 |
Підготовка звірів до зими.(с.54-57) |
|
10.11 |
|
20-21 |
Як тварини готуються до зими? |
Навчальний проект |
15.11 17.11
|
Ущ |
22 |
Взаємозв’язки у природі восени. Охорона рослин і тварин. (с.57-59) |
|
22.11
|
|
23 |
Праця людей восени. Узагальнення і систематизація знань учнів. Контрольна робота. |
|
24.11
|
|
24
|
ПРИРОДА ВЗИМКУ Аналіз контрольної роботи. Зимові явища у живій та неживій природі. (с. 62-64) |
Практична робота Дослідження сніжинок за допомогою лупи та за малюнками. |
29.11
|
|
25 |
Ожеледиця, заметіль, замерзання водойм.(с. 64-69) |
Практична робота Сніг і лід – це вода. Порівняння властивостей льоду та снігу. |
1.12
|
|
26 |
Дерева, кущі, трав’янисті рослини взимку. |
|
6.12
|
|
27 |
Тварини взимку. Зимуючі та осілі птахи.(с. 74-76) |
|
8.12
|
|
28 |
Турбота людей про тварин взимку.(с.78-81) |
|
13.12
|
|
29 |
Взаємозв’язки у природі взимку. |
|
15.12 |
|
30 |
Праця людей взимку. |
|
20.12 |
|
31
|
Узагальнення і систематизація знань учнів. Контрольна робота. |
|
22.12
|
|
32 |
Аналіз контрольної роботи. Спостереження за явищами природи взимку. (с.151-155)
|
Екскурсія |
27.12 |
|
33 |
Підсумковий урок за І семестр |
|
29.12 |
|
№ уроку |
Тема уроку |
Практичні роботи, екскурсії, навчальні та дослідницькі проекти |
Дата |
Прим. |
33 |
Природа навесні Весняні явища у живій та неживій природі. |
|
|
|
34 |
Відлига. Льодохід. Повінь. |
|
|
|
35 |
Сокорух. Розвиток бруньок, цвітіння. |
|
|
|
36 |
Ранньоквітучі трав’янисті рослини.
|
Практична робота |
|
|
37 |
Тварини навесні. |
|
|
|
38-39 |
Піклування про потомство. |
|
|
|
40 |
Повернення перелітних птахів. |
|
|
|
41 |
Облаштування гнізд, насиджування та виведення пташенят. |
|
|
|
42 |
Взаємозв’язки у природі навесні. |
|
|
|
43-44 |
«Пташка року України» |
Навчальний проект |
|
|
45 |
Охорона рослин і тварин. |
|
|
|
46 |
Праця людей навесні. Значення весняних робіт на городах, полях та садах у рідному краї. |
|
|
|
47 |
Подорож у природу : спостереження за явищами природи навесні. Бінарний урок (природознавство - образотворче мистецтво) |
Екскурсія
|
|
|
48 |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Контрольна робота. |
|
|
|
49 |
Природа влітку Аналіз контрольної роботи. Ознаки літа. Нежива природа влітку.
|
|
|
|
50 |
Жива природа влітку. |
|
|
|
51 |
Рослини і тварини лісу влітку. |
|
|
|
52 |
Рослини і тварини луків влітку. |
|
|
|
53 |
Рослини і тварини водойм влітку. |
|
|
|
54 |
Лікарські рослини. |
|
|
|
55 |
Отруйні рослини. |
Практична робота Розпізнавання деяких отруйних рослин рідного краю за ілюстраціями. |
|
|
56 |
Червона книга України. Рослини. |
|
|
|
57 |
Червона книга України. Тварини. |
|
|
|
58 |
Взаємозв’язки у природі влітку. |
|
|
|
59 |
Сонячний годинник. |
|
|
|
60 |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Контрольна робота. |
|
|
|
61-62 |
«Книга скарг» живої природи |
Навчальний проект |
|
|
63
|
Подорож у природу : здрастуй, літечко! (спостереження за ознаками літа, що наближається). |
Екскурсія |
|
|
64 |
Звіт роботи над довготривалим проектом «Який буває дощ». |
Урок- презентація |
|
|
65
|
Повторення вивченого за рік. Контрольна робота. |
|
|
|
66
|
Жива природа рідного краю
|
Екскурсія у Тернопільський краєзнавчий музей |
|
|
67 |
Підсумковий урок за рік. |
|
|
|