Конспект урок у-мандрівки (+презентація) для 1 класу з математики на тему "Число і цифра 3. Трикутник"

Про матеріал

Нестандартний урок з математики для 1 класу (+презентація) "Число і цифра 3. Трикутник". Презентація до даного уроку буде є доступною в наступній публікації.

Перегляд файлу

Тема. Число і цифра 3.Трикутник.

Мета:                                                                                                                                                 навчальна:  познайомити з утворенням числа і цифрою 3, навчити писати цифру 3; поглибити знання про геометричні фігури, познайомити, з яких елементів складаєть­ся трикутник, вчити будувати трикутник;    

розвивальна: розвивати логічне мислення, кмітливість, увагу, пам'ять;                                      виховна: виховувати інтерес до математики.

Обладнання: презентація «Королівство трійки», набір  цифр,  геометричні фігури.

 Тип уроку: урок-мандрівка.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Всі почули ви дзвінок, 
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався.
Ми урок розпочинаєм,
Математику вивчаєм.

II. Повідомлення теми уроку. Очікування

- Сьогодні ми помандруємо в королівство Трійки, а знаєте чому саме в це королівство?(Правильно, молодці, адже сьогодні ми будемо знайомитись із числом та цифрою 3 та її другом трикутником).

- Чи любите ви мандрувати?                                                                                                  - Що ви очікуєте від цього уроку?   (3 стікери зі смайликами  на  партах, учні обирают настрій смайлика і говорять про очікування)

- Заплющіть очі, покрутіть головою  і ось ми прилетіли. Погляньте на королівство.  (включаю2 слайд )

- Чи справді це королівство Трійки? Доведіть.(Правильно, це королівство трійки, оскільки там живе 3 дітей)

 

Описание: F:\Роботи\DSC09603.JPG

  • Мандрувати ми будемо разом з Оленкою,  вона гуляла біля лісу і залишилась сама, а друзі вже на вежі, щоб залізти на вежу до своїх друзів, але їй потрібно виконати багато завдань,якщо правильно виконаємо завдання то Оленка буде підніматись сходинками. Тож ми допоможемо їй?(Слайд 3)                                                                         - Отож, починаємо мандрівку.

 

III. Вивчення нового матеріалу

1.Утворення числа 3(слайд 4)

- Отож, перше завдання для Оленки:

Вірш

Дві сороки і ворона

Прилетіли у садок.

Здогадайтесь,любі діти,

Скільки є усіх пташок?

 

- Скільки сорок прилетіло?(2)

- Правильно, поставимо на парту 2 круга

- А скільки ворон прилетіло? (1)

- Додамо ще 1трикутничок?

 - Тож, скільки є усіх пташок? (3)

- Як одержали число 3?  (до 2 додали 1)

- Ми допомогли Оленці, а тепер вона хоче, щоб ви розв’язали її задачу. Отож, послухайте.

Демонстраційний матеріал

1 )У Маші 2 яблука. Єва дала їй ще 1 яблуко. Скільки яблук стало у Маші ?

- Як одержали число 3? (до 2 додали 1)

-А ще одну задачку розв’яжете?

2) - Викладіть на парті  2 квадрати.

 

- Покладіть поруч 1 прямокутник.

- Скільки стало фігур?( 3)

- Як утворили число 3?( до 2 додали 1)

- Отже, запам’ятаймо, число 3 утворюється коли до 2 додається 1 . Число 3 на письмі позначається цифрою 3.

- Ну що ж,ми впорались з першими завданнями і Оленка

піднімаємось на 1 сходинку.(слайд 5)

Фізкультхвилинка

  • Руханка « 1,2,3».

На 1 – присісти 1 раз;

На 2 – плеснути 2 рази в долоні;

На 3 – 3 рази підстрибнути.

 

- Наступне завдання для Оленки. Послухайте віршик.

Три – щаслива цифра дуже.

Але трохи вона тужить:

Буква Зе на мене схожа -

Переплутати нас можуть!

- Хто знайде і покаже букву Зе в алфавіті? (1 учень б.д.)

- Ви не переплутаєте цифру і букву?

2. Розташування цифри в касі цифр (слайд 6)

- Давайте поставимо цифру 3 на місце в касі цифр.

- Після якої цифри стоїть 3?(після 2)

 

1

2

3

 

 

 

 

 

 

 

 

- Яке з чисел 1 ,2 чи 3 найбільше?

- Яке найменше?

- Назвіть сусідів числа 2.

- Ми впорались із цим завданням і Оленка піднімається

 вище сходами.

3.Робота за підручником

- Відкрийте підручники  на ст. 18, 1 і 8, завдання

- Погляньте на малюнки?

- Що там зображено? (машинки, олівці.. т. п)

- Нам потрібно вибрати лише ті іграшки, яких є по три.

- Полічіть іграшки. Тож які іграшки ми візьмемо? (мячі , олівці )

- Молодці! Піднімаємось з Оленкою ще на 1 сходинку вище.(слайд 7)

4.Робота в зошиті

- Відкрийте зошити на с.8.(слайд 8)

- Поставте пальчик на 1 завдання.                                                                                            - Розгляньте друковану цифру 3.

- Якими лініями її почали заштриховувати?  (похилими )

- Візьміть простий олівець. Обведіть цифру 3 по пунктирах і заштрихуйте похилими лініями.

- Як утворили число 3?

Показ цифри 3

- Перед вами рукописна цифра 3.

 Давайте розглянемо її.

- Вона складається з двох півовалів.

- Подивіться, як її треба писати. Цифра 3 складається з верхнього і нижнього малих півовалів. Починають писати цифру трохи вище за центр клітини (приблизно у тій самій частині клітини, що і цифру 2). Початок написання першого елементу цифри 3 дуже схожий на перший елемент цифри 2. Верхній півовал доводять майже до центра клітини і, не відриваючи ручки від паперу, пишуть нижній півовал. Нижній півовал трохи більше за верхній.

- Написання цифри 3 в повітрі.

- Ми виконали завдання в зошиті і разом з Оленкою  піднімаємося сходами вище.(слайд 9)

 

  • Руханка « 1,2,3».

На 1 – присісти 1 раз;

На 2 – плеснути 2 рази в долоні;

На 3 – 3 рази підстрибнути.

 

5. Робота з геометричним матеріалом

- А зараз ми познайомимось із другом числа 3- трикутником.

- Послухайте віршик .(слайд 10)

Щоб потішить малюків,
вітер човник підхопив,
у трикутники-вітрила
дмухав пустунець щосили.

- То ж які були вітрила у човника?

- Погляньте, будь ласка, на дошку . Що ви бачите? ( геометричні фігури)(слайд  11)

- Як називаються ці фігури ? (многокутники)

- Під яким номером фігур найбільше?  (2,4, 7)

- Як називаються ці фігури? (трикутники) (слайд 12-13)

- На що схожий трикутник? (ялинку, знак…) (слайд 15 )

- Чому ми виділили саме ті фігури? (Кожна з поданих фігур має: 3 сторони, 3 кути , 3 вершини) (слайд 16-20)

- Погляньте це  3 сторони, давайте порахуємо, 3 кути, 3 вершини.

Запамятайте! Трикутники мають

  •  3 сторони
  • 3 кути
  • 3 вершини

- Знайдіть серед поданих фігур трикутники.(2,6,9) (Слайд 21-22)

- Тож, цікаво нам усім, як побудувати трикутник.(слайди23-26 )

1. Ставимо 3 точки (не забуваймо про відповідне розміщення 2 точки знизу і одна зверху).

2.Зєднуємо точки прямими.

3.І утворився трикутник. Перевіримо!

- Порахуємо скільки кутів у трикутника, скільки сторін, вершин?

- Тож, ми побудували трикутник.

- Молодці, ви допомогли Оленці, дійти до своїх друзів. І вона вам приготувала також подарунки.

- Дякую вам, що допомогли, тому кожен з вас отримає розмальовку.(слайд 28)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Отож, ми допомогли Оленці і нам час повертатись додому. Заплющуємо очі. От, ми і дома.

 

IV. Підсумок уроку

- Пригадайте, будь ласка, з яким числом ми сьогодні познайомились?

- Як воно утворюється?

- З якою геометричною фігурою ми познайомились?

- Скільки у неї кутів, сторін, вершин?

 

doc
Додано
29 серпня 2018
Переглядів
3521
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку