Урок з математики 1 клас. Геометричні поняття «промінь», «кут».

Про матеріал

Розробка уроку з математики для учнів 1 класу за темою "Геометричні поняття "кут" , "промінь"". Урок базується на основі подорожі до лісу, де учні знайомляться з новими поняттями.

Перегляд файлу

Тема.  Геометричні поняття «промінь», «кут».

Мета:закріпити пряму і зворотну лічбу предметів у межах 10, використовуючи різні види ліч­би; формувати просторові уявлення учнів про пряму і криву лінії, пояснити, як утворюєть­ся промінь і кут, вчити малювати прямі, кри­ві лінії, розвивати творче мислення, уявлен­ня, виховувати бажання вивчати математику.

Обладнання:предметні малюнки, таблиці із зображенням променя і кутів, де­монстраційний матеріал, лічильні палички.

Тип уроку. Вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Лічба «ланцюжком».

(Один учень починає називати підряд числа, починаючи від одного. За командою вчителя «Стоп!» він замовкає, продовжує на­ступний учень і т. д. Коли дійдуть до 10, можна лічити в зворот­ньому порядку, потім знову вперед і т. д.).

Гра «Оплески».

Учитель показує предметні малюнки, а діти плещуть стільки разів, скільки предметів на малюнку.

Гра «Весела лічба».

В гості йдуть: Марійка,

Подружка Надійка,

 Кучерявий Петрик —

Веселун й бешкетник,

Щебетуха Леся,

Та руденький песик,

З іграшкою Гнат...

Скільки всіх малят? (5).

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні ми з вами знову вирушимо в країну Гео­метрію, де закріпимо знання про лінії, познайомимося з новими поняттями «промінь» і «кут», будемо вправлятися в лічбі пред­метів в межах 10.

IV. Вивчення нового матеріалу.

Учитель. Уявіть собі, що ми пішли в ліс на прогулянку. До­рога до лісу була прямою. (слайд 1)

— Лісом нам доведеться йти не прямою дорогою, а пробира­тися звивистою стежиною, бо на заваді і кущі, і дерева, і навіть непрохідні хащі. Стежина матиме такий вигляд. (слайд 2)

1.Практична робота. Ознайомлення з променем.

На аркуші паперу накресліть пряму лінію.

А тепер уявіть собі, що цю лінію вдалося розділити на дві частини, які обмежили точками.

Це — промінь. (слайд 3)

Промінь — це частина прямої, яка тільки з одного боку обмежена точкою.

Тепер накреслимо промінь на аркуші паперу.

Ознайомлення з кутами. (слайд 4-7)

Розгляньте малюнки. У країні Геометрії такі фігури на­зиваються кутами.

З чого складаються кути? (З двох променів, що виходять зі спільної точки).

Кут — це фігура, утворена двома променями, що мають спіль­ний початок, який називається вершиною.

Практична робота. Утворення прямого кута.

Учитель. Аркуш паперу складіть вчетверо і добре перегніть. А тепер розкладіть цей аркуш. Що ви побачили? (Утворилося 4 кути, які мають спільну вершину).

 А тепер намалюйте один кут будь-якої форми. Позначте вершину кута точкою.

Фізкультхвилинка.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

Робота за підручником (с. 16, завдання 1-3).

  • Які лінії заховалися на малюнку?

Вправа «Знайдіть предмети, подібні на промінь, кут».

Робота в зошитах.

Каліграфічно пропишіть рядочок цифр. Визначте «красунь».

VI. Підсумок уроку.

З яким геометричними фігурами познайомилися на уроці?

 

 

docx
Додано
30 серпня 2018
Переглядів
5584
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку