Розробка уроку з математики для учнів 1 класу за темою "Геометричні поняття "кут" , "промінь"". Урок базується на основі подорожі до лісу, де учні знайомляться з новими поняттями.
Тема. Геометричні поняття «промінь», «кут».
Мета:закріпити пряму і зворотну лічбу предметів у межах 10, використовуючи різні види лічби; формувати просторові уявлення учнів про пряму і криву лінії, пояснити, як утворюється промінь і кут, вчити малювати прямі, криві лінії, розвивати творче мислення, уявлення, виховувати бажання вивчати математику.
Обладнання:предметні малюнки, таблиці із зображенням променя і кутів, демонстраційний матеріал, лічильні палички.
Тип уроку. Вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Лічба «ланцюжком».
(Один учень починає називати підряд числа, починаючи від одного. За командою вчителя «Стоп!» він замовкає, продовжує наступний учень і т. д. Коли дійдуть до 10, можна лічити в зворотньому порядку, потім знову вперед і т. д.).
Гра «Оплески».
Учитель показує предметні малюнки, а діти плещуть стільки разів, скільки предметів на малюнку.
Гра «Весела лічба».
В гості йдуть: Марійка,
Подружка Надійка,
Кучерявий Петрик —
Веселун й бешкетник,
Щебетуха Леся,
Та руденький песик,
З іграшкою Гнат...
Скільки всіх малят? (5).
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні ми з вами знову вирушимо в країну Геометрію, де закріпимо знання про лінії, познайомимося з новими поняттями «промінь» і «кут», будемо вправлятися в лічбі предметів в межах 10.
IV. Вивчення нового матеріалу.
Учитель. Уявіть собі, що ми пішли в ліс на прогулянку. Дорога до лісу була прямою. (слайд 1)
— Лісом нам доведеться йти не прямою дорогою, а пробиратися звивистою стежиною, бо на заваді і кущі, і дерева, і навіть непрохідні хащі. Стежина матиме такий вигляд. (слайд 2)
1.Практична робота. Ознайомлення з променем.
На аркуші паперу накресліть пряму лінію.
А тепер уявіть собі, що цю лінію вдалося розділити на дві частини, які обмежили точками.
Це — промінь. (слайд 3)
Промінь — це частина прямої, яка тільки з одного боку обмежена точкою.
Тепер накреслимо промінь на аркуші паперу.
Ознайомлення з кутами. (слайд 4-7)
Розгляньте малюнки. У країні Геометрії такі фігури називаються кутами.
З чого складаються кути? (З двох променів, що виходять зі спільної точки).
Кут — це фігура, утворена двома променями, що мають спільний початок, який називається вершиною.
Практична робота. Утворення прямого кута.
Учитель. Аркуш паперу складіть вчетверо і добре перегніть. А тепер розкладіть цей аркуш. Що ви побачили? (Утворилося 4 кути, які мають спільну вершину).
А тепер намалюйте один кут будь-якої форми. Позначте вершину кута точкою.
Фізкультхвилинка.
V. Закріплення вивченого матеріалу.
Робота за підручником (с. 16, завдання 1-3).
Вправа «Знайдіть предмети, подібні на промінь, кут».
Робота в зошитах.
Каліграфічно пропишіть рядочок цифр. Визначте «красунь».
VI. Підсумок уроку.
З яким геометричними фігурами познайомилися на уроці?