Конспект урок з математики для 5-го класу на тему «Розв’язування задач з теми «Многокутники»»

Про матеріал

Закріплення знань учнями класифікації трикутників; формування вмінь розв'язування задач на обчислення периметрів чотирикутників та трикутників; після колективного розв'язання задач учні виконуюють самостійну роботу в парі.

Розв'яують задачі за готовими малюнками (додаток 1 ). Учням роздаються листочки з зображення многокутниками (додаток 2 – для однієї пари учнів (парти), додаток3 – для наступної). Необхідно замалювати той многокутник, число якого співпадає з відповідями задач двох варіантів (для двох учнів дається один листочок)

Перегляд файлу

 

Тема уроку 6  «Розв’язування задач з теми  «Многокутники»»

Мета:   подальше закріплення знань учнями класифікації трикутників;      формування вмінь розв’язування задач на обчислення периметрів  чотирикутників та трикутників;

        розвивати в учнів уміння зображувати многокутники та обчислювати їх периметри, розвивати логічне мислення, пам'ять, математичну мову, просторове уявлення;

        виховання в учнів особистісних якостей: взаєморозуміння, взаємодопомоги,  взаємоповаги, спостережливість та вміння аналізувати нову інформацію, працелюбність та наполегливість, естетичне виховання.

Тип уроку: повторення і систематизація знань.

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання: взаємоперевірка.  Учні обмінюються зошитами і за готовими відповідями, записаними на дошці, перевіряють домашню роботу у сусіда по парті.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

   На малюнку  зображено трикутники, довжини сторін яких виражено в    сантиметрах.  Знайти периметр (мал.1):

  • рівностороннього  трикутника;
  • тупокутного трикутника;
  • гострокутного нерівнобедреного трикутника;
  • рівнобедреного  трикутника.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Малюнок 1.

 

 

 

 

 

 

Знайти кути (мал..2):  прямокутного трикутника, чотирикутника.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Важко уявити життя людини без математики. Вона потрібна завжди нам і всюди. Без математики ми нині як без рук. І саме із нею з казки дійсність творять люди.  Геометричний матеріал необхідний будівельникам, які зводять будинки. Інженерам, які роблять для цього необхідні розрахунки, конструкторам, які готують до запуску космічні ракети й супутники, а також у повсякденному житті. (Учні наводять приклади.) Ви стараєтесь, інколи буває й важко. Однак докладаєте зусиль, і задача, яка щойно здавалася складною, вже розв’язана.  Саме таким чином за словами В. Сухомлинського, математика виховує волю і характер.

ІV. Закріплення та осмислення матеріалу. 

      Колетивне розв’язування задач № 1 – 3.

     Задача 1.

               З куска дроту зробили п’ятикутник. Які з перелічених    фігур,   довжини яких дорівнюють натуральному числу сантиметрів,  можна зробити з цього куска  дроту:

          1) п’ятикутник, усі сторони якого рівні;

           2) рівносторонній трикутник?

 

 

 

 

Задача 2.

Периметр рівнобедреного трикутника дорівнює 39 см, а основа – 15 см. Знайдіть бічні сторони трикутника.

Задача 3.

Накресліть прямокутник зі сторонами 3 см і 6 см. Поділіть його на три рівні прямокутники. Обчисліть периметр кожного з утворених прямокутників. Скільки розв’язків має задача.

 

 

V. Самостійна робота.

Робота в парах.

Розв’язати задачі за готовими малюнками (додаток 1 ). Учням роздаються листочки з зображення многокутниками (додаток 2 – для однієї  пари учнів (парти), додаток3 – для наступної). Необхідно замалювати той многокутник, число якого співпадає з відповідями задач двох варіантів (для двох учнів дається один листочок)

Відповіді до задач.


В- І.

  1. 600;
  2. 16 см;
  3.  35 см;
  4. 4;
  5. 700;
  6. 200;
  7. 3 см;
  8. 13.

 В – ІІ.

  1. 400;
  2. 19 см;
  3. 35 см;
  4. 4;
  5. 700;
  6. 1300;
  7. 6 см;
  8. 11.

 

VІ. Підбиття підсумків уроку.

   Оголошуються відповіді до самостійної роботи .

 

VIІ.  Домашнє завдання:

        повторити §16, 17; розв’язати завдання з самостійної роботи № 7 (В – І), стор.152; № 1, 2, 4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 


Варіант – ІІ

 

 

1

 

doc
Додано
1 березня 2018
Переглядів
1864
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку