Закріплення знань учнями класифікації трикутників; формування вмінь розв'язування задач на обчислення периметрів чотирикутників та трикутників; після колективного розв'язання задач учні виконуюють самостійну роботу в парі.
Розв'яують задачі за готовими малюнками (додаток 1 ). Учням роздаються листочки з зображення многокутниками (додаток 2 – для однієї пари учнів (парти), додаток3 – для наступної). Необхідно замалювати той многокутник, число якого співпадає з відповідями задач двох варіантів (для двох учнів дається один листочок)
Тема уроку 6 «Розв’язування задач з теми «Многокутники»»
Мета: подальше закріплення знань учнями класифікації трикутників; формування вмінь розв’язування задач на обчислення периметрів чотирикутників та трикутників;
розвивати в учнів уміння зображувати многокутники та обчислювати їх периметри, розвивати логічне мислення, пам'ять, математичну мову, просторове уявлення;
виховання в учнів особистісних якостей: взаєморозуміння, взаємодопомоги, взаємоповаги, спостережливість та вміння аналізувати нову інформацію, працелюбність та наполегливість, естетичне виховання.
Тип уроку: повторення і систематизація знань.
Хід уроку
І. Перевірка домашнього завдання: взаємоперевірка. Учні обмінюються зошитами і за готовими відповідями, записаними на дошці, перевіряють домашню роботу у сусіда по парті.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
На малюнку зображено трикутники, довжини сторін яких виражено в сантиметрах. Знайти периметр (мал.1):
Малюнок 1.
Знайти кути (мал..2): прямокутного трикутника, чотирикутника.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Важко уявити життя людини без математики. Вона потрібна завжди нам і всюди. Без математики ми нині як без рук. І саме із нею з казки дійсність творять люди. Геометричний матеріал необхідний будівельникам, які зводять будинки. Інженерам, які роблять для цього необхідні розрахунки, конструкторам, які готують до запуску космічні ракети й супутники, а також у повсякденному житті. (Учні наводять приклади.) Ви стараєтесь, інколи буває й важко. Однак докладаєте зусиль, і задача, яка щойно здавалася складною, вже розв’язана. Саме таким чином за словами В. Сухомлинського, математика виховує волю і характер.
ІV. Закріплення та осмислення матеріалу.
Колетивне розв’язування задач № 1 – 3.
Задача 1.
З куска дроту зробили п’ятикутник. Які з перелічених фігур, довжини яких дорівнюють натуральному числу сантиметрів, можна зробити з цього куска дроту:
1) п’ятикутник, усі сторони якого рівні;
2) рівносторонній трикутник?
Задача 2.
Периметр рівнобедреного трикутника дорівнює 39 см, а основа – 15 см. Знайдіть бічні сторони трикутника.
Задача 3.
Накресліть прямокутник зі сторонами 3 см і 6 см. Поділіть його на три рівні прямокутники. Обчисліть периметр кожного з утворених прямокутників. Скільки розв’язків має задача.
V. Самостійна робота.
Робота в парах.
Розв’язати задачі за готовими малюнками (додаток 1 ). Учням роздаються листочки з зображення многокутниками (додаток 2 – для однієї пари учнів (парти), додаток3 – для наступної). Необхідно замалювати той многокутник, число якого співпадає з відповідями задач двох варіантів (для двох учнів дається один листочок)
Відповіді до задач.
В- І.
В – ІІ.
VІ. Підбиття підсумків уроку.
Оголошуються відповіді до самостійної роботи .
VIІ. Домашнє завдання:
повторити §16, 17; розв’язати завдання з самостійної роботи № 7 (В – І), стор.152; № 1, 2, 4.
Варіант – ІІ
1