16 березня о 18:00Вебінар: Соціалізація учнівства засобами топонімічних досліджень у позаурочній діяльності

Конспект уроку+Презентація "Земля – наш дім, ми – господарі в нім"

Про матеріал

Мета. Навчити учнів аналізувати залежності між величинами, розкривати взаємозв'язки між людиною (суспільством) і природою. Формувати в учнів соціальну активність, відповідальність та екологічну свідомість, готовність брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь.

Прищеплювати пошану до рідної природи, ощадне та бережливе відношення до природніх ресурсів, чистоти довкілля та дотримання санітарних норм побуту.

Розкрити тісні взаємозв'язки математики та екології.

Математична складова інтеграції: математичне моделювання.

Перегляд файлу

Конспект уроку з математики 5 класу на тему:

 « Земля – наш дім, ми – господарі в нім»

 

Мета. Навчити  учнів аналізувати залежності між величинами, розкривати    взаємозв’язки між людиною (суспільством) і природою. Формувати в учнів соціальну активність, відповідальність та екологічну свідомість, готовність  брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь.

Прищеплювати пошану до рідної природи,  ощадне та бережливе відношення до природніх ресурсів, чистоти довкілля та дотримання санітарних норм побуту.

Розкрити тісні взаємозв’язки математики та екології.

Математична складова інтеграції: математичне моделювання.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Епіграф до уроку :                                        Вже людство не живе, а  виживає,

невже воно цього не помічає?

І той кошмар, який воно створило

Усе живе сьогодні отруїло.

Чи ж не прийшла пора поміркувати,

Як людству на Землі мудрішим стати...

Від середовища, в якому ми живемо

залежить все: здоров’я, і життя,

І наш добробут. Та ми все псуємо,

Яке людей чекає майбуття? 

 

Найбільше багатство кожного народу – це його земля. Земля – мати – годувальниця. Але зараз наша Земля страждає від людської байдужості, злоби, від наших необдуманих кроків, від знищення природи.  Людину вважають частиною природи. Людина не може існувати без природи.

Як ви вважаєте, хто сильніший – людина чи природа?

Істинна сила людини полягає в тому, що вона – розумна істота. Людина  спочатку повинна подумати, а потім щось робити.

Вправа «Розпізнай проблему»

 Мета: розвивати вміння розпізнавати проблему та знаходити причини її виникнення (забруднення атмосфери, води, вирубування лісів, знищення деяких видів тварин та рослин, засмічення природного середовища, пожежі).

Скажіть, будь ласка, які чинники на вашу думку є найважливішими для життя на Землі?  Що буде, якщо людина вирубає всі ліси, спорудить багато будинків, забруднить ріки  тощо? 

Допомогти Землі ми можемо тільки, якщо будемо оберігати і поважати, а не ставитися до неї  лише як до джерела матеріальних благ і задоволення потреб людини.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Розминка

(На дошці квітка, на пелюстках прикріплені приклади, учні по черзі називають колір пелюстки, вибираючи таким чином собі приклад, розв’язують його з повним коментуванням правила)

Для того, щоб зрозуміти, яка наука окрім математики нам з вами сьогодні стане у пригоді для пошуку відповідей ми повинні згадати простенькі правила на додавання та віднімання  дробів з одинаковими знаменниками, а також пригадати як знайти об’єм паралелепіпеда:

 

1.      =                   5.     +             

2.    -    =                   6.              

3.      +    =                 7.     1-    =   

 

4.   -     =                 8. -  =

 

(2=Е, 7=К, 3=О, 1=Л, 6=О, 5=Г, 4=І, 8=Я)  

Розмістіть дані відповіді в порядку зростання і ви отримаєте  назву предмета .

 Екологія - це наука, що досліджує наше з вами відношення  до створеного світу: землі, рослин, тварин, та один до одного.

За допомогою математики ми можемо  розв’язати не тільки будь яку задачу, а й  знайти розв’язки  екологічних проблем, що дасть нам змогу  відчути особисту відповідальність  за навколишнє середовище.

 

ІІІ. Розв’язання вправ

Екологічні проблеми виникали поступово.

 І однією з основних причин забруднення нашої планети є сміття.

Задача № 1

Кинута на землю шкірка від банана в нашому кліматі розкладається близько 2 років. Кинутий недопалок сигарети розкладається на два роки довше. Пластиковий пакет розкладається на вісім років довше ніж недопалок. Скільки років потрібно для того щоб розклався пакет? На скільки років раніше розкладеться шкірка від банана? (12 років, на 10років).

 

Задача № 2

Після уроків у кабінетах школи зібрано 1 кг паперового сміття. Якщо учні школи залишатимуть щодня таку кількість паперу, то скільки його буде за 180 навчальних днів у нашій школі? В 14  школах  Нижньосірогозького району? Скільки потрібно зрубати дерев , якщо на  виготовлення 60 кг паперу   іде 1 дерево?

(1*180*14)/60 = 42 (дерева))

 

  Для того, щоб виростити дерево на зміну зрізаному, потрібно 25-30 років. За минулі 50 років приблизно половина світового лісового покриву – легенів нашої Планети - була загублена, найбільшою мірою через несистематичне використання людством лісових ресурсів. 

 Пам’ятайте: 100 кг макулатури - зберігає 1 дерево, 1 тонна макулатури заощаджує 1000 кВт/год електроенергії, 20 000 л води. З однієї тонни макулатури можна виготовити 25 000 зошитів. Одне дерево за добу виробляє стільки кисню, що його достатньо для дихання трьох чоловік протягом двох діб.

Ми повинні більш розумно використовувати продукцію з деревини та паперу, щоб уповільнити процес винищення дерев нашої Планети. Здайте папір на переробку – і Ви допоможете зберегти ліси – зелені легені нашої планети. 

 Як ми можемо вирішити да проблему ? (відповіді дітей)

Задача № 3

На скільки дерев збільшиться наш  сквер, якщо кожен учень школи посадить по три деревця?

 ( 95*3=285 дерев)

 

Одне дерево освіжає повітря, як 10 кондиціонерів. Скільки кондиціонерів замінять посаджені вами дерева?

Задача № 4

Під час екологічної толоки , до якої долучилися усі небайдужі жителі нашого села,  в ході якої ми оновимо зелений масив скверу  в Нижніх Торгаях були висаджені каштани. На першій ділянці посадили  442 садженці, а на другій в 3 рази більше саджанців.  Скільки всього посадили  каштанів?

( 442*3+442=1768)

 

ІV . Релаксаційна хвилинка (слухання звуків природи )

Закрийте свої оченята, покладіть голови на парти і вслухайтесь в звуки, які ви зараз почуєте. Пофантазуйте, куди ми з вами потрапили.

 

Людина не Бог, а частинка природи

І більше від неї не блага, а шкоди.

 Нам треба довкілля своє відновити.

Бо все прийшло в цей світ, щоб жити.

 

Задача № 5

Обчислити, скільки кубічних метрів повітря очистять від автомобільних вихлопних газів 25 каштанів, посаджених уздовж дороги, якщо одне дерево очищає зону довжиною 100м., шириною 12м., висотою 10м.?

Розв'язання

  1. V=a*b*c
  2. 100*12*10= 12000 - кисню очищає одне дерево від вихлопних газів.
  3. 25*12000= 300 000 - очищають 25 дерев від вихлопних газів.

Відповідь: 300 000

Задача № 5

Загальні запаси води на планеті 1800 млн. км3. На світовий океан припадає . Прісна вода становить , з них тільки перебуває в рідкому стані. Які запаси прісної води на планеті?

(1800/100*2=36 млн.км3)

 

 

 

 

V. Підсумок

 

То що ми з вами маємо робити, щоб зберегти нашу природу?

Діти, давайте разом складемо правилаекологічної поведінки людини.

 

Посадіть, діти, дерево, виростіть квіти,

І ліси посадіть на глухім пустирі.

І Земля вам подякує, буде радіти

Щедро вам усміхнеться і сонце вгорі.

 

І, якщо будемо берегти нашу природу, то обов’язково будемо мати можливість відпочивати та насолоджуватися нею ще не одне десятиліття.

 

VI. Домашнє завдання, оцінювання уроку__

Задача

Щороку в атмосферу викидається 53 млн. т оксиду азоту, двоокису сірки на 7 млн. т менше, а оксиду вуглецю на 101 млн. т більше, ніж оксиду азоту i двоокису сірки разом. Скільки всіх речовин викидається в атмосферу за рік?

Написати план  «Мій внесок у покращення екологічної ситуації рідного села»

 

 Рефлексія:

Оцінювання результатів уроку.

  • Яку тему ми сьогодні повторили?
  • Що найбільше запам’яталось?
  • Які завдання викликали труднощі?
  • Як ви думаєте, чи необхідно вивчати цю тему?  Чому?

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

« Земля – наш дім, ми – господарі в нім»Підготувала:вчитель математики Нижньоторгаївської ЗОШ І-ІІІ ступенів. Ніколаєва В. М2018 р.

Номер слайду 2

Вже людство не живе, а виживає,невже воно цього не помічає?І той кошмар, який воно створило. Усе живе сьогодні отруїло. Чи ж не прийшла пора поміркувати,Як людству на Землі мудрішим стати... Від середовища, в якому ми живемо залежить все: здоров’я, і життя,І наш добробут. Та ми все псуємо, Яке людей чекає майбуття? 

Номер слайду 3

Вправа «Розпізнай проблему» Мета: розвивати вміння розпізнавати проблему та знаходити причини її виникнення

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

𝟏𝟎𝟏𝟐 - 𝟏𝟗𝟏𝟐 = РОЗМИНКА 712+312 =   𝟏𝟏𝟏𝟐 - 𝟔𝟏𝟐 = 𝟑𝟏𝟐 + 𝟓𝟏𝟐 =  𝟐𝟔𝟏𝟐 - 𝟕𝟏𝟐 =  𝟗𝟏𝟐 + 𝟏𝟏𝟏𝟐 𝟏𝟒𝟏𝟐−𝟐𝟏𝟐=  1- 𝟔𝟏𝟐 =  𝟑𝟏𝟎𝟏𝟐 - 𝟏𝟗𝟏𝟐 = 3=О7=К 4=І5=Г8=Я6=О 1=Л2=Е ЕКОЛОГІЯ

Номер слайду 9

Задача № 1 Кинута на землю шкірка від банана в нашому кліматі розкладається близько 2 років. Кинутий недопалок сигарети розкладається на два роки довше. Пластиковий пакет розкладається на вісім років довше ніж недопалок. Скільки років потрібно для того щоб розклався пакет? На скільки років раніше розкладеться шкірка від банана?

Номер слайду 10

Задача № 2 Після уроків у кабінетах школи зібрано 1 кг паперового сміття. Якщо учні школи залишатимуть щодня таку кількість паперу, то скільки його буде за 180 навчальних днів у нашій школі? В 14 школах Нижньосірогозького району? Скільки потрібно зрубати дерев , якщо на виготовлення 60 кг паперу іде 1 дерево?

Номер слайду 11

 Для того, щоб виростити дерево на зміну зрізаному, потрібно 25-30 років. За минулі 50 років приблизно половина світового лісового покриву – легенів нашої Планети - була загублена, найбільшою мірою через несистематичне використання людством лісових ресурсів.  Пам’ятайте: 100 кг макулатури - зберігає 1 дерево, 1 тонна макулатури заощаджує 1000 к. Вт/год електроенергії, 20 000 л води. З однієї тонни макулатури можна виготовити 25 000 зошитів. Одне дерево за добу виробляє стільки кисню, що його достатньо для дихання трьох чоловік протягом двох діб.

Номер слайду 12

Задача № 3 На скільки дерев збільшиться наш сквер, якщо кожен учень школи посадить по три деревця? Одне дерево освіжає повітря, як 10 кондиціонерів. Скільки кондиціонерів замінять посаджені вами дерева?Задача № 4 Під час екологічної толоки , до якої долучилися усі небайдужі жителі нашого села, в ході якої ми оновимо зелений масив скверу в Нижніх Торгаях були висаджені каштани. На першій ділянці посадили 442 садженці, а на другій в 3 рази більше саджанців. Скільки всього посадили каштанів?

Номер слайду 13

Задача № 5 Обчислити, скільки кубічних метрів повітря очистять від автомобільних вихлопних газів 25 каштанів, посаджених уздовж дороги, якщо одне дерево очищає зону довжиною 100м., шириною 12м., висотою 10м?

Номер слайду 14

Задача № 5 Загальні запаси води на планеті 1800 млн. км3. На світовий океан припадає 98100. Прісна вода становить 2100, з них тільки 1100 перебуває в рідкому стані. Які запаси прісної води на планеті?  

Номер слайду 15

Людина не Бог, а частинка природи І більше від неї не блага, а шкоди. Нам треба довкілля своє відновити. Бо все прийшло в цей світ, щоб жити

Номер слайду 16

Посадіть, діти, дерево, виростіть квіти, І ліси посадіть на глухім пустирі. І Земля вам подякує, буде радіти Щедро вам усміхнеться і сонце вгорі.

Номер слайду 17

Домашнє завдання : Задача Щороку в атмосферу викидається 53 млн. т оксиду азоту, двоокису сірки на 7 млн. т менше, а оксиду вуглецю на 101 млн. т більше, ніж оксиду азоту i двоокису сірки разом. Скільки всіх речовин викидається в атмосферу за рік? Написати план  «Мій внесок у покращення екологічної ситуації рідного села»

Номер слайду 18

Рефлексія: Оцінювання результатів уроку. Яку тему ми сьогодні повторили?Що найбільше запам’яталось?Які завдання викликали труднощі?Як ви думаєте, чи необхідно вивчати цю тему? Чому? 

Номер слайду 19

Пам’ятайте :ми – діти Землі!Любіть свій рідний край!!!

zip
Додано
3 березня 2018
Переглядів
2650
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку