Конспект урока "Площа прямокутника і квадрата"

Про матеріал
Вдосконалювати знання учнів про поняття степеня числа; формувати навички обчислення площі прямокутника і квадрата; формувати елементарні навички застосування методу математичного моделювання для розв’язування задач практичного змісту; формувати навички роботи з різними одиницями вимірювання площ.
Перегляд файлу

Тема уроку: Площа прямокутника і квадрата.

Мета уроку:

 Навчальна складова.

 Вдосконалювати знання учнів про поняття степеня числа; формувати навички обчислення площі прямокутника і квадрата; формувати елементарні навички застосування методу математичного моделювання для розвязування задач практичного змісту; формувати навички роботи з різними одиницями вимірювання площ.

Розвивальна складова.

Розвивати мову, зорову і слухову пам'ять, увагу, логічне мислення, ерудованість, творчу діяльність, просторові уявлення; відпрацьовувати  навички усної лічби;

Виховна складова.

Виховувати правила поведінки на уроці, охайність, культуру математичних записів, активність, спостережливість і працелюбність; показати важливість математичних знань у повсякденному житті.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Обладнання: мультимедійні засоби, дидактичний матеріал, підручник Мерзляк А.Г. та ін.. «Математика 5 клас», індивідуальні карти

Форми роботи: технологія « Асоціативний кущ», робота в парах, групах.

Міжпредметні зв’язки: геометрія, природознавство.

Очікувані результати:

  • Учні повинні вміти знаходити значення виразів, що містять степені;
  • Обчислювати периметр квадрата та прямокутника;
  • Обчислювати площу квадрата та прямокутника;
  • Знати одиниці вимірювання площ.

 

 

Хід уроку

І. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

- Діти сьогодні у нас незвичайний урок. Це перший для вас відкритий урок в 5 класі. Тому, щоб трішечки зняти напругу і налаштуватися на роботу я пропоную всім вам: (музика) сядьте рівненько, заплющіть очі, розслабтесь, дихайте спокійно і подумки повторюйте за мною. Я спокійний, Я готовий слухати і плідно працювати. У мене сильна та міцна пам'ять. Я досягну того, щоб з першого разу і на все життя запам’ятати прочитаний та почутий матеріал.

- Розплющуйте очі. Діти! Я сподіваюсь, що ви зосередились, мобілізували свої внутрішні ресурси та налаштувалися на роботу.

Кожна  людина  перебуває  постійно  в  подорожі, з  якої  черпає все  красиве,  нове  і  корисне. Хто  подорожує  у  сні, хто  наяву. Наше  реальне  життя –  це  також  подорож. І сьогодні я принесла вам карту, за якою ми будемо подорожувати

Але, перед тим як вирушити в подорож, я пропоную на ось таких стікерах  написати ваші очікування від сьогоднішнього уроку.

Очікування розмістимо у підніжжя ось такої гори, якщо ваші очікування справдяться, то наприкінці нашого уроку  ви їх піднімете на вершину цієї гори.

Ну що ж, вирушаємо в подорож!

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

Перше королівство яке трапилось нам  на шляху Королівство «Розумників»

Жителі цього королівства хочуть знати як добре ви засвоїли попередній матеріал тому пропонують вам декілька завдань:

  1. Пригадайте геометричні фігури з якими ми вже знайомі «Learningapps»

  1. «Kahoot»

Картинки по запросу кахут

  1. Гра «Злови правильну відповідь» Учням читаються запитання,  правильні відповіді вони обводять у картках    (Картки залишаються в учнів.)

Запитання для гри «Злови правильну відповідь»

  1. Скільки сантиметрів міститься в 1дм?
  2. Обчислити куб числа 3.
  3. Обчислити периметр рівностороннього трикутника зі стороною 7 см.
  4. Скільки хвилин у двох годинах?
  5. Збільшіть число 25 у три рази.
  6. Добуток чисел 3 і 8 помножте на 100.
  7. Обчислити периметр квадрата зі стороною 6 м.
  8. Обчислити периметр прямокутника, сусідні сторонни якого дорівнюють 12 см і 5 см.
  9. Чому дорівнює остача від ділення числа 27 на 5?

 Картка для гри «Злови правильну відповідь»

Прізвище, імя_______________________

 

10 см 

21 см 

0

2

27

120 хв

200 хв

75

2400

24 м

34 см

25 м

 

 

 

ІІ. ФОРМУЛЮВАННЯ ТЕМИ УРОКУ, ПОСТАНОВКА МЕТИ

  1. Афоризм

Королівство «Мудрості». Серед жителів наступного королівства живе мудрець який сказав: «Дві людини обмінялися золотими монетами не стали багатшими. Але якщо вони обмінялися думками, то кожен з них стає розумнішим». Обмінюючись думками люди набувають нових знань. І ми сьогодні теж поповнимо наші знанння.

2.Технологія «Асоціативний кущ».

Задається ключове слово «Прямокутник».

Учням даються слова, серед яких потрібно вибрати ті, які мають відношення до ключового слова.

(Земельна ділянка, яблуко, поверхня парти, двері, картина, сонечко, підлога, квітка, зошит, дошка)

Так він дійсно асоціюється з цими словами. Прямокутник несе красу, чіткість, стрункість. Поглянемо навколо себе: стіни, підлога, поверхня столу, зошити і багато іншого. Спробуєм побудувати дім або зробити раму для картини, незнаючи властивостей прямокутника. Прямокутник також використовується в будівництві, мистецтві, домогосподарстві, кондитерстві. Але сьогодні ми маємо вивчите ще одне поняття: площа. У житті ми часто зустрічаємось з такою величиною як площа: площа будинку, площа городу, площа кімнати, площа саду, площа поля, площа стін, площа спортивного майданчика. Тож сьогодні на уроці  будемо роз’язувати задачі, з якими зустрічаються у побуті, та задачі, які розв’язують люди певних професій, коли виникає потреба обчислити площу.  

Відкрийте зошити, запишіть дату уроку та тему. «Площа прямокутника та квадрата»

ІV. ФОРМУВАННЯ ТА ВДОСКОНАЛЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО ДОСВІДУ

  1. Пояснення матеріалу

В це королівство прибули і наші друзі з якими ви вже знайомі з попередніх уроків.(Перегляд мультфільму)

Отже, Щоб виміряти площу фігури це означає дізнатися скільки одиничних квадратів уміщається в даній фігурі. Тому щоб знайти площу прямокутника, треба його довжину помножити на ширину. А площа квадрата дорівнює квадрату його сторони.

Площа теж має властивості:

  • Площа – це додатна величина.
  • Рівні фігури мають рівні площі.
  • Якщо фігура розбивається на частини, що є простими фігурами, то площа цієї фігури дорівнює сумі площ її частин.
  • Площа квадрата зі стороною, що дорівнює одиниці вимірювання, дорівнює одиниці.

А також одиниці вимірювання:

  • 1 см2 = 100 мм2
  • 1 дм2 = 100 см2
  • 1 м2 = 100 дм2
  • 1 а = 100 м2 
  • 1 га = 100 а або 10000 м2
  • 1 км2 = 100 га

 

Наступне королівство яке трапилось на нашому шляху це королівство «Вимірів» , і жителі цього королівства підготували вам завдання. (Всі працюють в зошитах та по черзі біля дошки)

  1. Визначте площу та периметр прямокутника й квадрата

  1. Заповніть таблицю

Вийшовши з королівства «Вимірів» ми потрапляємо до королівства «Фізичних вправ»

Фізкультхвилинка

Королівство «Віртуозів».

Жителі цього королівства стверджують що ми мусимо удосконалити свої знання та вміння і пропонують нам пограти в гру.

  1. Гра  «Пазли. Площа та периметр» В конвертах групи учнів отримують пазли, які мають скласти за певний час.

Картинки по запросу очікування 

Похожее изображение

  1. Площа прямокутника та квадрата «Learningapps»

 

  1. Одиниці  вимірювання довжини та площі «Learningapps»

  1. Замок королівства «Віртуозів» складається з семи кімнат. Знайти площу замку королівства

V. ПІДСУМОК. РЕФЛЕКСІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Ось ми й побували у всіх королівствах що траплялись у нас на шляху.

Чого навчились?

Чи справдились ваші очікування?

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Обчислити площу своєї кімнати та загальну довжину плінтусів у ній. (І-ІІ рівень);

2. §20, №592, №609(1), додатково №598

 

 

docx
Додано
17 січня 2019
Переглядів
5560
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку