Урок з математики в 5 класі за темою "Звичайні дроби".

Про матеріал

Тема уроку: Звичайні дроби.

Мета уроку: узагальнити та систематизувати знання учнів із теми «Звичайні дроби»; удосконалити вміння розв'язувати задачі на застосування поняття звичайного дробу; розвивати вміння аналізувати навчальний матеріал, розвивати логічне мислення, спостережливість, уважність, робити висновки, формувати пізнавальну самостійність учнів; продовжувати формувати позитивне ставлення до навчання.

Тип уроку: застосування знань і вмінь.

Перегляд файлу

Тема уроку: Звичайні дроби.

Мета уроку: узагальнити та систематизувати знання учнів із теми «Звичайні дроби»; удосконалити вміння розв’язувати задачі на застосування поняття звичайного дробу; розвивати вміння аналізувати навчальний матеріал, розвивати логічне мислення, спостережливість, уважність, робити висновки, формувати пізнавальну самостійність учнів; продовжувати формувати позитивне ставлення до навчання.

Тип уроку: застосування знань і вмінь.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

   Оголошення теми і мети уроку.

Ми знаємо,  що  крім  натуральних чисел існують і інши числа – дробові. Коли один предмет (яблуко, кавун, торт, хлібину або аркуш паперу), або одиницю вимірювання (метр, годину, кілограм, градус), ділять на рівні частини утворюють дробові числа.

Такі слова як півхлібини, півкілограма, чверть години, третина шляху ми чуємо щодня.

ІІ. Опитування правил та означень.

  • З чого складається дріб?

Малюнок 1

  • Де знаходиться чисельник дробу, а де знаменник?

Малюнок  2

 

 

 

Малюнок  3

 

 

  • Що показує знаменник дробу?
  • Що показує чисельник дробу?

 

Малюнок  4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СПЕЦІАЛЬНІ НАЗВИ ДЕЯКИХ ДРОБІВ

 

Малюнок  5

 

 

 

 

 

 

Малюнок  6

 

Малюнок  7

 

Малюнок  8

Малюнок  9

 

Малюнок  10

 

ІІІ. Дидактична гра «Дроби»

(Борис Нікітін «Сходинки творчості або розвиваючі ігри»)

Задача  № 1. Висипати всі дроби на стіл, перевернути їх кольоровим боком догори. Розкласти дроби купками, так щоб зібрати разом однакового кольору. Скласти з кожної купки кружок одного кольору.

Задача  № 2. Як називаються частини кружків?

Задача  № 3. Покладіть у ряд по одній частині всіх кольорів:

а) по порядку: першою покладіть найбільшу частину, потім меншу, ще меншу і так до найменшої, щоб кожна наступна була меншою від попередніх;

б) покладіть поряд такі самі частини, але купкою. Внизу покладіть найбільшу, а зверху – найменшу. Складати так, щоб купка була гарною (наприклад «сходинки» з одного боку, з обох боків тощо).

Задача № 4. Яка частина більша: одна п’ята чи одна четверта? Як це перевірити? (Накласти меншу на більшу.).

Завдання на з’ясування, яка частина більша чи менша, давати найрізноманітніші, доки діти не зрозуміють принцип визначення: «чим на більшу кількість частин поділено круг, тим ці частини менші».

Задача № 5. Скільки четвертих частин вміститься в одній половин? Скільки шостих частин?

У скільки разів одна друга більша за одну четверту, шосту?

Задача № 6. Чи можна з частин різного кольору скласти цілий круг (двоколірний, триколірний) ?

Задача № 7. Придумати свої завдання.

 

  • Як порівняти два дроби з рівними знаменниками?

           Наведіть приклад.

  • Які дроби називаються правильними? (неправильними?).

           Наведіть приклади. Порівняйте ці дроби з одиницею.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV.  Розв’язування  задач

  • Як знайти дріб від числа?

(Червоних кульок – 6;  жовтих – 4; синіх – 2)

 

  • Як знайти число за його дробом?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V Бліцопитування

 

 

 

 

 

 

 

VІ. Логічна задача

Відповідь: 19.

Пояснення: На 20-й день заросло все озеро, значить на 19-й тільки половина, тому що кількість латать збільшуються вдвічі.

  • На який день заросла четвертина озера?
  • За скільки часу покриється лататтям вся поверхня ставка, якщо спочатку на поверхні плаватимуть дві  латаття?

 

VІ. Рефлексія

ПРОСТА АРИФМЕТИКА
Викликає вчитель Люду.
— Крейду,— каже їй,— бери
Й покажи нам, скільки буде:
Десять поділить на три.—
Розділить дівча не може,
Супить брови і мовчить.
Вчитель каже:
— Так негоже,
Прості дроби треба вчить…
Картоплин візьмім десяток,—
Далі вчитель річ веде,—
Розділім на трьох дівчаток,
То по скільки припаде? —
Люда каже:
— Зайвий клопіт.
І навіщо розділять?
Я зварю їм ту картоплю,
Потовчу, і хай їдять.

(Динник Андрій – Проста арифметика (Збірка)

1971 рік, видавництво «Веселка»)

 

VІІІ. Підсумок уроку. Оцінювання.

C:\Users\AVK\Pictures\19--01---2019\2326viber image.jpg

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Коваль Тетяна Андріївна
    Дякую. З Вашого дозволу використаю картинки з уроку.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 січня 2019
Переглядів
7549
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку