Розробка особистісно орієнтованого уроку математики у 5 класі на тему: «ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЦІКАВИХ ЗАДАЧ»

Про матеріал
Матеріал уроку сприяє реалізації завдань компетентнісно організованого навчання математики в основній школі, формуванню в учнів математичної компетентності як ключової, а також інших ключових компетентностей, зокрема комунікативної (спроможності грамотно висловлювати свою думку), інформаційної (спроможності опрацьовувати нові пізнавальні дані), загально-навчальної (організовувати власну діяльність, раціонально розподіляти свої зусилля), загальнокультурної, спілкування державною мовою.
Перегляд файлу

Розробка особистісно орієнтованого уроку

математики у 5 класі на тему:

«ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЦІКАВИХ ЗАДАЧ»

Матеріал уроку сприяє реалізації завдань компетентнісно організованого навчання математики в основній школі, формуванню в учнів математичної компетентності як ключової, а також інших ключових компетентностей, зокрема комунікативної (спроможності грамотно висловлювати свою думку), інформаційної (спроможності опрацьовувати нові пізнавальні дані), загально-навчальної (організовувати власну діяльність, раціонально розподіляти свої зусилля), загальнокультурної, спілкування державною мовою.

Мета уроку: Закріпити та узагальнити навчальні досягнення учнів, ліквідувати прогалини у знаннях учнів  по порівнянню, додаванню та відніманню дробів, їх

творчому застосуванню у практичних задачах.

Розвивати вміння виконувати тестові завдання,обчислювальні навички учнів. Сприяти вихованню прагнення до самовдосконалення, доводити справу до логічного завершення.

Тип уроку. Урок узагальнення та корекції навчальних досягнень.

Хід уроку.

Девіз уроку: «Недостатньо лише мати гарний розум, головне – раціонально його використовувати». (Рене Декарт.)

Мета і завдання уроку.   Ми у знаннях зробили новий крок,

                                           Удосконалити свої знання ми хочемо,

                                           Так побажаємо собі удачі.

                                           Нехай цікавим буде наш урок,

                                           Розв'язуються правильно усі задачі.

Давньогрецькі вчені взагалі вважали, що в математиці слід розглядати тільки цілі числа. Проте досвід людства показує, що штучні бар’єри, якими відгороджують науку від життя дуже нестійкі. Дроби виникли в глибокій давнині і застосовуються при розв’язуванні багатьох практичних задач. (Учні наводять приклади таких задач).

Ще 250 років  тому у підручниках з арифметики розділ «Дроби» був необов’язковим для вивчення. У середні віки  уміння легко оперувати дробами було ознакою високої математичної майстерності.

В ході уроку ми повторимо матеріал теми, щоб ліквідувати прогалини у знаннях і досягти тієї високої майстерності.

Аналіз контрольної роботи.

Колективне виділення типових помилок та складання плану роботи на уроці по ліквідації прогалин та узагальненні навчальних досягнень по темі.

  1. Порівняння дробів між собою та з одиницею.
  2. Зв'язок між дробами і діленням натуральних чисел.
  3.   Розв'язування задач на знаходження дробу від числа та числа за його дробом.
  4. Додавання та віднімання мішаних чисел.

Актуалізація опорних знань учнів.

Інтерактивна вправа «Закінчи речення». Гра «Найрозумніший».

1. Дріб виду називається…

2. Знаменник дробу вказує… 

3. Чисельник дробу вказує…      

4. Дріб означає…

5. Чи можна 9:11? 

6. Дріб називається правильним, якщо…

7. Дріб, у якого … називається неправильним.

8. Правильний дріб…одиниці.

9. Неправильний дріб…одиниці.

10. Неправильний дріб … правильного.   

11. З двох дробів з однаковими знаменниками більший той у якого… 

12. Менший той у якого…

13. З двох дробів з однаковими чисельниками більший той у якого…

14.  Щоб знайти дріб від числа треба…  

15. Щоб знайти число за його дробом треба… 

16. Щоб виділити цілу частину із неправильного дробу… 

17. Щоб перетворити мішане число у неправильний дріб треба…

18. Щоб додати (відняти) дроби з однаковими знаменниками треба…

Уcний рахунок

А чи знаєте ви що: «Єгиптяни позначали дроби так:          ;          .

Сучасне позначення дробів прийшло до нас із Індії.

1. Який із дробів потрібно виключити?       

2. Записати в порядку зростання дроби і прочитати зашифроване слово

       М  Л   О  О  Ц   Д   І 

А чи знаєте ви що: «Римляни 1 називали - ассом,  а асса - унцією.

Розв'язування задач

1.Велосипедист проїхав 48 км за 5 год. Яка швидкість велосипедиста?

Правильна відповідь підкаже вам у якому році був сконструйований перший педальний велосипед.

а) км/год;  б) км/год; 

в) км/год;  г) км/год.

а) 1705 р.       б) 1800 р.        в) 1839 р.        г) 1905 р.

2. Із 13м тканини пошили 5 джинсових костюмів. Скільки метрів тканини використали на пошив одного костюма?

Правильна відповідь підкаже вам батьківщину джинсів, які стали звичним та зручним одягом.

а)    м;                    б)   м;        в)    м;       г)   м.

а) Великобританія;    б)  США;    в) Франція;     г) Мексика.

3. Наше село оточують  в основному соснові ліси, які займають 2000га,

що є всіх лісових насаджень. Яка площа лісів ?

а)  2002 га;             б) 2500 га;                в) 3000 га;             г) 2100 га.

а)  корінь                б) молоді шишки     в) стовбур             г) живиця

Правильна відповідь підкаже вам, яка із названих частин сосни має ліку-вальні властивості?

Дослідницька робота учнів.

Біля школи росте 36 дерев. З них яблунь. Скільки яблунь росте біля школи?

Скласти інші задачі за цими даними.

А чи знаєте ви що?

Зачитати статтю 20 із Конституції України про Державні символи .

Що означає рівновеликі? Яку частину українського прапора займає синя смуга? Жовта?  Ширина прапора становить  його довжини. За малий Державний герб України у парламенті проголосували так: - за; - проти; - утримались; - не голосували.  Який з дробів більший?

Це і дало змогу затвердити тризуб як малий Державний герб України.

 

Задача-загадка.

Обчисливши значення виразу, ви відгадаєте загадку.

 «Мовчить, але багато цікавого знає.»

 

1) ;  2) ;  3) 4; 4) ;  5) ;   1) к;     2) и;     3) а;   4) г;    5) н.

Записати дроби в порядку зростання. Так. Це – книга. А підручник багато нас навчає? До речі, як визначити – яку частину підручники ми опрацювали за 1 семестр? Розв’язавши домашнє завдання – задачі № 703, 704, ви дізнаєтесь як зв’язані дроби і геометрія.

 Самостійна робота.

Текст у робочому зошиті «Математика 5 кл.» стор. 37 - 40, в - 1,в - 2.

Тема «Звичайні дроби».

Перевіряємо взаємоперевіркою із листків-підказок.

Оцінювання навчальних досягнень учнів.(колективно із самооцінкою)

Підсумки уроку (рефлексія)

а) чи реалізували складений план? б) чи сподобався вам урок?

в) як ти працював на уроці?

г) декілька усних вправ на застосування основних понять теми.

1)  ;  2)    і  1; 3)    від  18;  4)    якого 24; 

5)  ;  6)  ;  7)  ;   8)  .

 

 

Підготувала:

Лебедь Ніна Іванівна,

учитель математики

Московськобобрицького НВК:

ЗОШ І-ІІІ ступенів-ДНЗ

Лебединської районної ради

Сумської області

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Кобринчук Антоніна Борисівна
    Дякую. Дуже цікавий урок.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Водяницька Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
17 січня 2019
Переглядів
3764
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку