Конспект урока з природознавства для 3 класу "Значення грибів у природі"

Про матеріал
Тема. Значення грибів у природі. Мета:  формувати в учнів уявлення про гриби як особливе царство живої природи;  збагачувати знання і словниковий запас школярів;  розвивати вміння порівнювати , аналізувати, робити висновки, узагальнювати;  виховувати бережливе ставлення до природи. Обладнання: зображення грибів, відеоматеріали, символічний мікрофон.
Перегляд файлу

Тема. Значення грибів у природі.

Мета:

  • формувати в учнів уявлення про гриби як особливе царство живої природи;
  • збагачувати знання і словниковий запас школярів;
  • розвивати вміння порівнювати , аналізувати, робити висновки, узагальнювати;
  • виховувати бережливе ставлення до природи.

Обладнання: зображення грибів, відеоматеріали, символічний мікрофон.

Клас: 3.

ХІД УРОКУ:

І. Організаційний момент уроку.

1. Привітання.

  • Знову лунає шкільний наш дзвінок,

Кличе всіх нас на цікавий урок.

Урок природознавства починаємо з вами,

Займемось сьогодні серйозними ділами.

Тож часу не втрачаємо, роботу починаємо!

- А щоб урок пройшов гарно, пригадаймо, якими повинні бути діти на уроці?

  • Уважними.
  • Розумними.
  • Організованими.
  • Кмітливими.

2. Хвилинка спостережень за погодою.

- Яка зараз пора року? (Зима).

- Який місяць? (Лютий).

- Яке число?

- Який день тижня?

- Тепло чи холодно надворі?

- Який стан неба?

- Чи були протягом дня опади?

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

- Подивіться на дошку, що ви там бачите?

- Так, це сонечко! А хто уважний і помітив щось не те?

- Молодці, у сонечка промінці в сніжинках і тому сонечко не посміхається і просить вашої допомоги! Допоможемо сонечку повернути промінці? Так, розумнички! своїми знаннями ми допоможемо сонечку зігріти нас! За кожною сніжинкою заховалося завдання і якщо ми його виконаємо, сонечко відкриє свої промінці!

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

- Таємницю якої саме живої природи ми будемо відкривати, ви дізнаєтеся, якщо відгадаєте загадку і ребус.

  • І великі і малі повдягалися в брилі,

І дощу ці одноніжки не бояться анітрішки.

Ліс - улюблений їх край.

А як звуть - відгадай. (Гриби).

Картинки по запросу ребус гриби

- Молодці, діти! Так сьогодні ми поговоримо про гриби як живі організми та спробуємо з’ясувати їхнє значення для природи?        

ІV. Актуалізація опорних ЗУН учнів.

1. Вправа «Мікрофон».  

- Ви хочете дуже багато знати про гриби. Тому спочатку пригадаємо ознаки живої природи. Назвіть швидко і чітко ознаки живої природи, передаючи «мікрофон» один одному. Кожен з вас має назвати одну ознаку, не повторюючи названі. (Народження, дихання, живлення, ріст, розмноження, відмирання). 

- Які з названих ознак притаманні грибам? (Гриби ростуть, розмножуються, а значить і живляться, дихають, народжуються, відмирають).

- Які царства живих організмів ми з вами вивчили? (Рослини і тварини).                                                                                                    

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Бесіда.

- Пригадайте, чи доводилося вам збирати гриби?

- Що ви знаєте про гриби?

2. Вправа «Обери позицію».

- На дошці розміщено плакати: «Гриби- рослини», «Гриби- тварини», «Гриби-?»

Прочитайте написи на плакатах, поміркуйте, оберіть позицію, обговоріть свій вибір у групах і обгрунтуйте свою відповідь.

3. Пояснення вчителя + розгляд таблиці.

- Гриби, які ми часто бачимо в лісі, складаються із шапки й ніжки. Це плодове тіло гриба. Під землею від ніжок тягнуться в різні боки білі нитки. Це грибниця - підземна частина гриба. Гриби не можуть самі виробляти для себе поживні речовини, як рослини. Вони поглинають поживні речовини з решток рослин і тварин, що є в ґрунті. При цьому гриби сприяють руйнуванню відмерлих рослин і тварин та утворенню перегною. Багато грибів у лісі тісно співіснують з деревами. Нитки грибниці зростаються з корінням дерев і допомагають їм всмоктувати з ґрунту воду і солі. В обмін від рослин гриби отримують готові поживні речовини. Тому гриби і дерева потрібні один одному. Гриби потрібні лісу ще й тому, що ними живиться багато тварин. Є не тільки шапинкові гриби. Так, на продуктах харчування, на стінах у сирому приміщенні трапляється пліснява. Це теж гриби. З грибів плісняви виробляють ліки. Для того щоб випекти хліб, виготовити квас, потрібні мікроскопічні гриби дріжджі. Серед грибів є й такі, що спричиняють тяжкі хвороби в рослин, тварин і людей.                                                                                                                                     

4. Робота з підручником.

- Уважно розгляньте будову гриба на с.121.

- Чи можна сказати, що гриб - це живий організм? Чому?

5. Фізкультхвилинка.

  • Станьте рівно, поверніться і до сонечка зверніться.

А тепер хай всі малята пострибають, мов зайчата.

Руки вгору підніміть, вдих і видих всі зробіть.

Сядьте рівно ви за парти і мерщій до роботи приступайте.

6. Вправа «Складання асоціативного куща».

- Давайте спробуємо, скласти «асоціативний кущ» і подивимося чи гриби - це живі організми чи ні?

                        дихають                                                      живляться

                                                              ГРИБИ

           розмножуються                                                      ростуть

 

                                                          відмирають

- Отож, чи можна сказати, що гриби - живі організми?

- Доведіть свою думку.

VІ. Узагальнення та систематизація знань.

1. Практична робота. 

- Діти, розгляньте малюнок і порівняйте плодові тіла різних грибів.

- Зробіть висновок про різноманітність плодових тіл у грибів.

2. Цікаві факти.

- А зараз послухайте та запам’ятайте 10 цікавих фактів про гриби.

  1. Людина, яка вивчає гриби називається мікологом.
  2. Мікофаги - грунтові тварини, які живляться грибами,  мікофобія - страх грибів.
  3. У Хорватії знаходиться музей грибів.
  4. Китай виробляє 70% продукції на світовому ринку грибів.
  5. Римські імператори померли від отруєння грибами.
  6. Слимак може відчути запах гриба на відстані до 2 метрів.
  7. У грибах більше білка, ніж у більшості овочів.
  8. Гриби вважаються джерелом вітаміну Д, необхідному для здоров’я кісток та зубів.
  9. Є гриб, який утворює плодові тіла під водою.
  10. Гриби містять багато цинку, що підвищує імунітет людини.

3. Гра «Хто швидше».

- Вам треба переставити слова так, щоб вийшли назви грибів і знайти зайве слово.

VІІ. Підсумок уроку.

- Про що ми сьогодні говорили?

- Які ознаки грибів?

- Чи можна назвати гриби живими організмами? Обгрунтуйте свою думку.

1. Домашнє завдання.

Прочитати матеріал з підручника, підготувати розповідь про значення грибів у житті людей, для природи.

 

docx
Додав(-ла)
Лунякіна Дар'я
Додано
28 травня 2020
Переглядів
2428
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку