Тема: Країни Західної Європи. Зв’язки України з країнами Європи.
Мета:сформувати загальні уявлення про природу , населення та географічну діяльність провідних Європейських країн та взаємозв’язки з ними України;вдосконалювати практичні вміння визначати географічне положення країн Європи, визначити головні риси населення та господарства окремих країн;
виховувати шанобливе ставлення до національних особливостей культури, способу життя інших народів,шанобливе ставлення до українських цінностей .
Тип уроку: вивчення нових знань.
Обладнання: карта, дидактичні картки, «Німа»карта Європи,стікери,плакати.
Вислови про Україну:
Дуже важливо, щоб Україна пам’ятала, що вона розташована не просто в Європі. Вона є центром Європи.
В.Ющенко. Діалог з регіонами /
Зустріч президента України з
журналістами
Географія і розміри, ресурси і населення, а також розташування на осях Північ-Південь та Захід-Схід ставлять Україну в унікальне становище у Європі й роблять її вирішальним чинником у масштабах регіону.
Доповідь Європейського Союзу
про Україну
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ (привітання, побажання хорошого настрою та плідної роботи; оголошення теми, цілей, епіграфа уроку (запис на дошці).
- Доброго дня, дорогі учні, шановні колеги, мені сьогодні дуже приємно зустрічатися в вами. Бажаю нас усім хорошого настрою та плідної праці.
- Ми зібралися у коло, щоб бачити очі одні одних, адже очі, це криниця душі, тому бажаю, щоб наша зустріч була ще і щирою. Щоб ми поділитися своїми думками, послухати і почути кожного, дізнатися щось нове.
ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ. ОЧІКУВАННЯ.
- Сьогодні ми продовжимопізнати ту частину нашої планети, де з вами мешкаємо. Тема сьогоднішнього нашого уроку «Країни Західної Європи. Зв’язки України з країнами Західної Європи». Тому ми повинні більше дізнатися про країни Європи, їх досягнення і традиції, культуру й мистецтво.
Вправа «Очікування».
- Запишіть на стікерах-зірочках свої очікування від заняття та закріпіть їх на карті Європи.
(Учасники записують на стікерах очікування від уроку-тренінгу, зачитують вголос і прикріплюють на ватмані.)
Повтор правил роботи на уроці.
IIІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ
Гра „Асоціативна павутинка” (Потрібно кожному учневі назвати слово, з яким у нього асоціюється поняття Європа. Починає або закінчує гру вчитель. На дошці виконується схема).
Учитель. Що ви вже знаєте про цей регіон?
Європа... Сухі рядки енциклопедії повідомляють, що ця частина світу розташована на заході Євразійського материка, населення - майже 800 млн осіб, площа - 11,5 тис. км2.Європа - найцінніша скарбниця досягнень та пам'ятників культури.
Європа - це багаторічна історія, досвід, політичні, духовні традиції європейських народів. Одним із пріоритетів стратегічного розвитку України визнано інтеграцію нашої держави в Європейське співтовариство.
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Сьогодні ми часто чуємо фрази: «Україна — це Європа», або «Україна — держава європейська».
- Як ви розумієте ці вислови?
(Відповіді учнів.)
Прийом «Приваблива мета»
Європейський вибір України зумовлено її геополітичним положенням та спільною історією розвитку європейської культури. Україна бажає стати повноправним мешканцем давньоєвропейського дому, справедливо вважає, що має на це право. І своєю історією, географічним розташуванням і тим внеском, який наш народ зробив у континентальну справу впродовж багатьох віків свого існування та боротьби.
Справді, коли ми так говоримо, то підкреслюємо не лише географічну належність України до Європи, а й наше спільне духовне коріння, намагання українців долучитися до європейських цінностей, навчитися жити та працювати так, як це характерно для багатьох європейських країн.
До Європи входить понад 40 країн, кожна з яких самобутня й неповторна. Для нас найкращою є Україна, тому що ми тут народилися і живемо.
Перегляд відео
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Країни Європи. Німеччина. Франція. Велика Британія. Італія
Учитель.Країни Євразії дуже відрізняються одна від одної розмірами, чисельністю населення, рівнем економічного розвитку. Тут є і найбільш розвинені країни світу, і найбідніші. Зараз ознайомимося з окремими країнами Європи. Але сьогодні ви за допомогою поєднання власного досвіду та творчості вивчатимете країни самостійно та покажете результати своєї роботи.
Ми вивчаємо країни Євразії, тому ви одержали випереджальне домашнє завдання в парах: підготувати відомості про країни Європи, а також цікаву інформацію про особливості життя населення цієї країни.
Робота в парах
Завдання
1) За текстом підручника та картами атласу самостійно визначте особливості географічного положення, населення та господарства однієї з країн материка (Німеччини, Франції, Великої Британії, Італії).
2) На ватманах створіть «візитну картку» країниУ візитках потрібно вказати: назву країни, основні відомості про площу, населення, столицю, зобразити державний прапор, герб, зібрати вирізки з газет і журналів, у яких описуються природні особливості, політичні події в країні, цікаву інформацію (можуть бути кольорові ілюстрації, фотографії).
3) На окремому аркуші намалюйте або запишіть сфери співпраці України з державою Європи.
(Виступи пар.)
Висновок 1. Німеччина, Франція, Великобританія, Італія — економічно високо розвинені країни Європи, держави з давньою історією, традиціями, високим рівнем життя населення.
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
Робота в групах
Прийом «Німа карта»
Учитель. Нагадаю відомий вислів: “Карта – друга мова географії”.Вам треба оживити карту. На вашому столі лежить контурна карта Європи, на якій позначені тільки цифри.
Ваше завдання: на аркуші паперу записати назви країн, які відповідають цим цифрам.
Прийом «Творча лабораторія»
Уявіть, що вам випала нагода відправити послання про свою країну жителям іншої планети. Однак розмір послання обмежений — усього 5 речень. Щоб ви написали їм, щоб переконати, що Україна – європейська держава»
Прийом «Географічна розминка»
Не дивлячись на географічну карту, дайте відповіді на запитання.
- Річка Рейн протікає в Німеччині чи Великій Британії?
- Яка держава розташована східніше: Німеччина чи Франція?
- Яка країна, Німеччина чи Польща, мають спільний кордон з Україною?
- Лондон розташований на Темзі чи Сені?
- Північне море омиває західні чи східні береги Великої Британії?
- Індія була колонією Великої Британії чи Німеччини?
Прийом «Сенкан»
4) Складіть «сенкан», присвячений указаній країні.
Приклад одного такого вірша з поясненням його побудови: Італія (ключове слово)
Європейська, багата, розвинена; (три характеристики-прикметники)
Будує машини, вирощує фрукти, грає в футбол (три характеристики — дії)
Італія — торговельний партнер України (ставлення автора до ключового слова)
Гра «Вірю — не вірю»
- Чи вірите ви, що Німеччина є найбільшою за площею країною Європи? (Так)
- Чи вірите ви, що Берлін є столицею Німеччини? (Так)
- Чи вірите ви, що на території Франції розташована найвища відмітка Європи — гора Монблан? (Так)
- Чи вірите ви, що англійці — це єдиний народ, що населяє Велику Британію? (Ні)
- Чи вірите ви, що Велика Британія — батьківщина футболу? (Так)
- Чи вірите ви, що територія Італії займає Балканський півострів? (Ні)
- Чи вірите ви, що Україна розташована в західній частині Європи? (Ні)
- Чи вірите ви, що Україна має з Росією найбільш протяжний державний кордон? (Так)
VI. ПІДСУМОК УРОКУ, РЕФЛЕКСІЯ
1. Підсумкова бесіда
1. Ось наша зустріч підійшла до кінця. Діти, що ви дізналися нового?
2. З якими країнами ми познайомились і чим вони славляться?
3. Закінчіть фразу. Мені сьогодні було….., тому,
4. Як ви думаєте ми можемо вважати себе європейською країною? Чому?
Закінчіть фразу. Україна це Європа, тому що…
Україна Європейська держава, бо…
Ми, українці, живемо в самому серці Європи і відчуваємо себе її часточкою.Україна як держава обрала свій шлях у Європейську спільноту і бачить своє майбутнє в європейській інтеграції.І ще я хочу додати, що яким би не було ваше рішення, завжди пам’ятайте, що
ЦЕ – ВАША КРАЇНА,
ЦЕ – ВАШЕ МАЙБУТНЄ
І ЛИШЕ ВІД ВАС БУДЕ ЗАЛЕЖАТИ, ЯКИМ ВОНО БУДЕ !!!
А сьогодні я дякую вам за співпрацю, ви були дуже активні.
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Опрацювати 51 параграф підручника.
3. За бажанням: скласти кросворд «Країни Європи».
1