Конспект уроку з природознавства
Тема уроку: Урок-екскурсія. Ознайомлення з формами рельєфу, водоймами, рослинним та тваринним світом, ґрунтом рідного краю.
Мета: Ознайомити учнів з різними формами рельєфу, водоймами, рослинним та тваринним світом, ґрунтом рідного краю; вчити дітей розрізняти форми рельєфу; виховувати бережливе ставлення і любов до природи.
Обладнання: презентація , ноутбук, проектор, колонки.
Література:
Хід уроку
І. Організаційна частина.
1.Привітання.
- Добрий день!
ІІ. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності.
ІІІ. Підготовка до екскурсії.
1.Визначення місця проведення екскурсії.
-Дітки, давайте разом з вами підемо до лісу. Там ми поговоримо про наш з вами рідний край, Закарпатську область.
2.Ознайомлення учнів із завданням екскурсії.
- Ми дізнаємось, якими є ознаки форм рельєфу нашого краю.
- Визначимо, яка форма рельєфу переважає у нашому регіоні.
- Познайомимось з річкою, яка розташована у нашому селі.
-Дізнаємось більше про рослинний і тваринний світ Закарпаття.
-Дізнаємось про ґрунтовий покрив нашого краю.
3.Повторення вивченого матеріалу про форми рельєфу, водойми, рослинний і тваринний світ, грунти рідного краю.
3.1 Які ви знаєте форми рельєфу? (гори, рівнини).
3.2Пригадайте, яку форму землі називають горами?(Ділянки земної поверхні, високо підняті над рівнинами).
3.3 Що ми можемо віднести до водойм?(річка, озеро, струмок, болото, ставок, море, океан).
3.4 Які рослини і тварини ви знаєте?
VI. проведення екскурсії.
3.Ознайомлення з водоймами рідної місцевості.
-Дітки, яка річка протікає на території нашого рідного села Росош ? (Дусинка).
- А ви знаєте, що ця річка бере свій початок в урочищі «Діл» , а внароді кажуть , що вона бере свій початок там де колись була розташована колиба вівчарки Марійки і називається це місце Марійчина колиба.
- Дітки , може хтось був у цьому місці?.
Там завжди холодна і чиста вода, яка навіть в спеку не висихає.
Наша річка протікає через п’ять сіл і впадає в річку Латориця.
Довжина нашої річки 13 кілометрів.
-Дітки, які дерева ви бачите ?(бук, ялинка, береза, клен.)
- А які ще рослини ви знаєте, що є внашій місцевості? (шафран, конюшина, осока, певоцвіт, півники,). –Дітки, а ви назвали всірослини , які занесені до Червоної книги України.
Ще одна квітка, яка росте високо в горах, називається едельвейс, як ми її в народі називаємо шовкава косиця. А ще існує легенда, якщо хлопець підніметься на вершину гори і зірве квітку едельвейса для своєї дівчини, то вони будуть завжди разом.
Більшість з них також занесені до Червоної книги України.
А чи знаєте ви, що форель, не буде мешкати в будь-якій воді, а тільки в найчистішій і прісній воді.
5.Знайомство з ґрунтами нашої місцевості.
- Дітки, у нашому селі переважають буроземи, дерново-підзолисті та гірсько-лучно буроземні грунти полонин.
Карпати багаті на корисні копалини: нафту, газ, кухонну сіль, ртуть, мармур.
V. Підсумки екскурсії.
1.Гра «Рекорди Карпат»
Я буду зачитувати цікаві факти про Карпати, а ви , якщо вважаєте що це правда плесність в долоні, а якщо ні , то просто мовчіть.
2.Гра «Хто більше»
Ділимось на дві групи, кожна з груп по черзі за 1 хвилину називає рослини і тварини нашої місцевості, яка група назве більше, та і перемогла.
Уявіть собі таку ситуацію: ви йдете вулицею і вас зупиняє журналіст та пропонує відповісти на питання: Якою буде ваша відповідь?
1.Про які гори ми говорили?
2.Якими рослинами і тваринами багатий наш край?
3.Що цікавого ви можете розповісти про свою місцевість?
4.Якими корисними копалинами багатий наш регіон?
- Дітки, дякую вам що були такими уважними і активними на сьогоднішньому уроці. Ви молодці! До побачення!