Тема. Домашні тварини
Мета: Розширювати й поглиблювати знання учнів про живу природу на основі спостереження за свійськими тваринами; виховувати почуття відповідальності за долю тварин, бажання доглядати за ними й оберігати їх.
Обладнання. Малюнки, слайди із зображенням тварин
Тип уроку: комбінований
План
1.Організація початку уроку (1 хв)
2.Перевірка раніше засвоєних знань (5хв)
3.Мотивція школярів та повідомлення теми, мети уроку (3 хв)
4.Сприймання й усвідомлення нового матеріалу (7 хв)
5.Узагальнення і систематизація знань (7 хв)
6.Підсумок уроку (2 хв)
ХІД УРОКУ
1.Організація початку уроку
2.Повторення вивченого матеріалу.
2.Робота в групах.
Дидактична гра "Комаха, риба, птах, звір".
На слайді зображені тварини різних груп.
– Розподіліть тварин по групах.
– Які характерні ознаки тварин кожної групи?
3.Повідомлення теми і мети уроку
Корова, кінь і пес
Корова, кінь і пес повадилися між собою, кого із них хазяїн більше любить.
— Звичайно, мене,— говорить кінь,— я йому дрова із лісу вожу, сам він на мені в город ходить; пропав би він без мене.
— Ні, хозяїн любить більше мене,— говорить корова,— я все його сімейство молоком годую.
— Ні, хазяїн мене ліпше любить,— гарчить пес,— я його хижу і маєток стережу.
- Сьогодні ми з вами поговоримо про домашніх, тварин.
4. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Робота за підручником (с. 65-66)
— Роздивіться фото на с. 65.
2.Бесіда.
– Чи зустрічали ви кішок і собак без господарів?
– Як називають таких тварин?
– Чи легко їм живеться?
– Серед бездомних собак і кішок зустрічаються й породисті, деякі навіть з ошийниками. Про що це свідчить?
– Чи хотіли б ви, щоб ваш улюбленець опинився у такому стані?
– Що треба робити, щоб цього не сталося?
3. Породи котів : -АБИСИНСКАЯ КіШКА-Невгамонна абисинская кішка жити не може без уваги хозяїна. Вона буде бігати за ним в час прибирання, обов’язково спробує самостійно відкрити двері комнати , звісно ж , уложит його речі так, як вважає за потрібне.
- БЕНГАЛЬСКАЯ КіШКА-Красавиця з леопардовою шубкой — бенгальская домашня кішка
- ШОТЛАНДСьКАЯ ВИСЛОУХА КіШКА-Короткошерстні кішки з висячими, підгорнутими до низу вушами була в давнину відома на Сході.
Породи собак: -АМЕРИКАНСьКИЙ БУЛЬДОГ-У сучасного американського бульдога, походження давнє — від «старих бульдогов» з Англії. Вони були завезені в Америку ще першими переселенцями на ферму в північні штати. Собаки повинні були стежити за скотом, охраняти стада, а також використовувались для палювання.
- Лабрадори- добрі, преданні, у характері яких не має образливості, ревнощів чи агресії.
-Пікінес – маленькі розміром, дуже пухнаста.
Фізкультхвилинка
Малесеньке кошенятко
(білі вушка сірі лапки)
Повернулось вправо -вліво ,
Головою покрутило,
Пострибало,потягнулось,
За ковбасою нагнулось
Й почало її збирати:
1,2,3,4,5
Час за парту нам сідать!
6. Узагальнення й систематизація отриманих знань
1. -Розповідь про домашнього улюбленця
2.Бліцопитування
— Які тварини дають нам їжу?(корова, коза, курка)
— Які тварини дають нам одяг?(вівця)
— Які тварини працюють разом із людиною?(кінь)
3.Дидактична гра "Матусі й дитинчата".
– Продовжте за зразком:
качка – каченя
гуска –…
(Кішка, собака, корова, свиня, курка і ін.)
4. Гра « Яка тварина зайва?» ( Ілюстрації з зображенням свійських тварин, а одна тварина дика)
6.Підсумок уроку.
– Над якою темою працювали?
— Яку користь приносять тварини людям (корова, порося, вівця, курка, коза)?
--- які ви запам’ятали породи котів?
Вислухав хазяїн сей спір і говорить:
_ Перестаньте вадитися, всі ви мені нужні, і кождий із вас добрий на своєму місці. Та сам себе ніхто не хвалить!
-Діти, як ви гадаєте про що піде мова на сьогоднішньому уроці?