Тема: Пригода перша. “У центрі керування”.
Навіщо людині потрібна нервова система?
Мета:
формувати знання про складові нервової системи людини та про їх взаємодію;
розвивати читацькі навички, вміння аналізувати прочитане, виокремлювати факти в художньому творі;
активізувати пізнавальну діяльність дітей;
збагачувати активний словник відповідно до тематики тижня;
розвивати самостійне мислення, вміння досліджувати, уяву, доказове та зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, дрібну моторику, критичне мислення, навички вільного спілкування;
виховувати інтерес до вивчення людського організму.
Очікуванні результати навчання:
учень / учениця поназиває складові нервової системи людини, розуміє їх функції;
із розумінням читає художній твір, стисло відтворює його зміст;
виконує математичні обчислення в навчальних і життєвих ситуаціях;
вітається та звертається до інших, дотримуючись норм мовленнєвого етикету, використовує ввічливі слова;
об’єднується з іншими дітьми у групи, пари для спільної діяльності;
висловлює та аргументує власну думку, поважаючи позицію інших і дослухаючись до спільних рішень;
підтримує діалоги з тем, пов’язаних із важливими життєвими ситуаціями;
зіставляє почуте з власним досвідом, висуває власні гіпотези;
ставить запитання дорослим і одноліткам щодо інформації, яка викликає сумнів або є незрозумілою;
наводить аргументи на захист власної думки та ілюструє її прикладами;
робить висновки із спостережень та досліджень разом з учителем або самостійно;
систематизує та узагальнює інформацію природознавчого змісту з різних джерел.
Обладнання:
підручник О. Волощенко, О. Козак, Г. Остапенко “Я досліджую світ” 4 клас (частина 1);
фрагмент робочого зошита № 1 “Я досліджую світ”;
роздруківки “Підтримка”, “Хмара слів «Мозок»” «Читання з позначками».
Хід уроку
1.Емоційне налаштування
Вправа «Підтримка»
-Візьміть паперові сердечка. Напишіть на них своїм сусідам / сусідкам слова підтримки: “Ти молодець, бо…”.
2. Вправа «Пригадай»
-А зараз зверніть увагу на екран.(слайд 2)
Прочитайте слова і поміркуйте, як саме вони пов*язані між собою?
3.Вправа «Передбачення»
-Як ви думаєте, чому ці слова з’явились на дошці / екрані?
Чи продовжиться наша мандрівка разом із Максом і Моллі?
Як гадаєте, куди ми мандруватимемо далі?
4.Відгадай загадку
Відгадайте загадку і дізнайтеся назву органу, який керує злагодженою роботою всього організму.
В голові та у хребті
Маю владу я знайти
Роздаю мільйон наказів
І керую всім одразу
Хто тримає в тілі розум,
Здогадалися? Це… (слайд 3)
5.Повідомлення теми уроку
Ми продовжуємо подорож організмом людини. За допомогою пригоди «У центрі керування» дізнаємося, які ж нові пригоди чекають на Макса і Моллі, які таємниці людського організму вони відкриють.
Як ви думаєте, чому пригода має таку назву?
6.Опрацювання уривку
1.Самостійне читання тексту протягом 3 хв.
2.Вправа “Дай відповідь”(слайд 4)
-З ким продовжили свою подорож діти?
-Куди вони потрапили? Підтвердьте свою відповідь словами з тексту.
-З ким познайомилися Макс і Моллі?
-Що за спалахи побачили діти?
-Про що розповів мандрівникам нейрон?
-Яку пораду дав нейрон дітям?
-Які факти про нервову систему вас вразили? Прочитайте. Що досі було для вас таємницею?
7.Вправа «Відтвори діалог»
-Супер! Ви уважно читали історію, а зараз спробуйте відновити діалог з тексту. У кожної групи на парті є конверт у якому є наступне завдання. Відкрийте його. Що вам потрібно зробити?
Відтворіть діалог, який відбувся між персонажами твору, пронумерувавши репліки у відповідній послідовності(Слайд 5).
8.Руханка(слайд 6)
А зараз я пропоную всім встати і повторювати за відео.
9.Вправа «Хмара слів «Мозок»»
-З чим у вас асоціюється слово “мозок”? Створіть хмару слів.
-У кожної групи є листок на якому написано – мозок. На протязі 2 хв діти записують слова про мозок, а потім зачитують, але щоб слова у кожній групі не повторювалися.
Чи звернули ви увагу на те, що мозок на картинках, які явам роздала поділений на кольори?
Зверніть увагу на екран, ми з вами дізнаємося на які частини поділений наш мозок(Слайд 8).
10.Перегляд відео про мозок
|
Мозок — один із найзагадковіших органів людини. Перегляньте відео і дізнайтеся цікаві факти про мозок. Під час перегляду доповнюйте хмару слів.(Слайд 7) - Які факти вас зацікавили / здивували? - Про що захотілося дізнатися більше? - Якими словами ви доповнили свою хмару слів? Наш головний мозок, спинний мозок, нерви та нервові вузли утворюють нервову систему організму. Чи чули ви про таку систему? Подивіться на екран і скажіть, які з цих тверджень можуть описувати функції нервової системи? 11.Читання з позначками -Чи знали ви, що завдяки нервовій системі ми можемо повноцінно взаємодіяти з навколишнім світом? А оскільки медицина постійно рухається вперед, з кожним роком з’являється все більше цікавих відкриттів стосовно нервової системи. Зараз я зачитуватиму вам цікаві факти про нашу нервову систему. А вам потрібно підіймати певні позначки,які є у кожної групи. Зверніть увагу, можна піднімати 2-3 позначки разом. Орієнтуємося на більшість. + — інформація, вже відома мені;- — інформація нова для мене;! — інформація, яка здивувала;? — хочу дізнатися про це більше. 12.Вправа «Підбиваємо підсумки» Пригадайте, про що ви дізналися під час сьогоднішньої подорожі, і заповніть картку. 13.Рефлексія З яким настроєм ви закінчуєте урок? Якими фактами про нервову систему людини ви поділитеся зі своїми друзями / подругами? Виберіть слова, які характеризують вашу роботу на сьогоднішньому уроці.
|