Конспект уроку
Алгебра 7 клас
Тема «Властивості степеня з натуральним показником»
Мета уроку: формувати вміння виконувати перетворення виразів із застосуванням властивостей степеня; розвивати навички самоконтролю, виховувати зацікавленість у пізнанні нового.
Тип уроку: засвоєння знань, умінь та навичок
Очікувані результати: учні повинні знати властивості степеня з натуральним показником, вміти виконувати дії зі степенями.
Основні поняття: степінь, основа і показник степеня, дії зі степенями.
Обладнання: підручник, комп’ютер.
Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.
Хід уроку
І. Організаційний етап
II. Перевірка домашнього завдання
1.Перевірка знань з даного підручника.
2.Математичний диктант
Варіант 1 |
Варіант 2 |
|
1.Знайти значення виразу: |
||
а)43;б)(0,7)2;в)(-6)2;г)-93 |
а)34; б)(0,6)2; в)(-7)2; г)-82 |
|
2.Порівняйте з нулем значення виразу |
||
а)(-8,6)3; б)(-1,24)2 |
а)-492; б)(-0,5)3 |
|
3.Знайдіть : |
||
А)сума квадратів чисел -5 і 2; |
А)сума квадратів 4 і-3; |
|
Б)квадрат суми чисел-12 і 0; |
Б) квадрат суми чисел -15 і 12; |
|
В)різницю квадратів чисел 5 і6; |
В) різницю квадратів чисел 2 і 3 |
|
III. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Пояснення вчитель проводить використовуючи таблицю.
Властивість 1. Для будь-якого числа й довільних натуральних чисел і справджується рівність: .
Правило 1. Щоб перемножити степені з однаковими основами, потрібну основу залишити ту саму, а показники степенів додати.
Властивість 2. Для будь-якого числа та довільних натуральних чисел і , де , справджується рівність: .
Правило 2. Щоб поділити степені з однаковими основами, потрібну основу залишити ту саму, а від показника степеня діленого відняти показник степеня дільника.
Властивість 3. Для будь-якого числа та довільних натуральних чисел і справджується рівність: .
Правило 3. Щоб піднести степінь до степеня, потрібну основу залишити ту саму, а показника степенів перемножити.
Властивість 4. Для будь-якого чисел та і довільного натурального числа справджується рівність: .
Правило 4. Щоб піднести до степеня добуток, досить піднести до цього степеня кожний множник і результати перемножити.
Наприклад
у5 · у4 = у5+4 = у9;
с11 · с3= с11+3 = с14;
32 · 3 = 32+1=33.
а5 : а4 = а5-4 = а;
с11 : с3= с11-3 = с8;
255 : 25 =25 5-1=254.
(а3)2 = a3·2 = а6;
(с12)2 = с12·2 = с24;
(54)7 = 54·7=528.
(ab)8 = a8 · b8;
(aс)10 = a10 · с10;
(2·6)4 = 24 · 64;
ІV. Закріплення вивченого матеріалу. Розв’язування вправ.
Колективне виконання завдань під керівництвом учителя
1. Подайте у вигляді степеня з цілим показником
а)
б)
в) .
2. Знайдіть значення виразу:
а) ; б) .
3. Спростіть вираз:
а)
в)
г)
V Підсумки уроку
Досягнення |
Оцінка |
Я розумію і знаю:
|
|
Я вмію:
|
|
VIII. Домашнє завдання