Конспект уроку "Алгоритми з розгалуженням"

Про матеріал

Мета:

навчальна: ознайомити з алгоритмічною структурою розгалуження, перевірити рівень знань, умінь і навичок про істинні та хибні висловлювання, навчити складати та виконувати алгоритми з розгалуженням;

розвивальна: розвивати пам'ять, творчу уяву;

виховна: формувати вміння користуватися набутими знаннями і розширювати їх.

Перегляд файлу

Тема. Алгоритми з розгалуженням.

Мета:

  • навчальна: ознайомити з алгоритмічною структурою розгалуження,  перевірити рівень знань, умінь і навичок про істинні та хибні висловлювання, навчити складати та виконувати алгоритми з розгалуженням;
  • розвивальна: розвивати пам’ять, творчу уяву;
  • виховна: формувати вміння користуватися набутими знаннями і розширювати їх.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.

Програмне забезпечення: Scratch.

Хід уроку

І. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка наявності учнів, готовності їх до уроку.

Сьогодні ми працюватимемо разом. Кожному з вас хочу побажати, щоб на цьому уроці ви були:

«У» - усміхненими,

«С» - спокійними,

«П» - прогресивними, 

«І» - ініціативними,

«Х» - хоробрими.

 Генрі Форд говорив: «Збиратися разом – це початок, Триматися разом – це прогрес, Працювати разом – це успіх» Іншими словами, я бажаю Вам УСПІХУ!

ІІ. Перевірка домашнього завдання

І. Вправа «Зіпсована записка».

Алгоритм  це запис скінченої послідовності … (команд), що визначає, які дії і в якому порядку потрібно виконати для досягнення певної мети.

Виконавцем алгоритму може бути …(жива істота – людина, тварина, або автоматичний пристрій – робот, комп’ютер тощо).

Словесна форма подання алгоритму полягає в записі команд у вигляді  (спонукальних) речень.

Графічна форма подання алгоритму полягає у записі команд у вигляді  (геометричних фігур) певного вигляду, що з’єднуються між собою стрілками.

В блок-схемі овал – це блок …(початку і закінчення алгоритму), прямокутник – це блок …(виконання дії з даними), паралелограм – це блок …(введення даних),  ромб – це блок …(прийняття рішень).

Висловлювання — це ...(речення), яке містить твердження про певний об'єкт або зв'язки між об'єктами.

Висловлювання можуть бути ...(істинними) та ...(хибними).

 Висловлювання вважається ...(істинним), якщо воно відповідає реальній ситуації, і хибним, якщо не відповідає.

ІІ. Вправа "Так-ні". Чи істинні висловлювання?

1. Якщо в трикутнику два кути прямі, то він прямокутний.(Ні)

2. Якщо натуральне число ділиться на 2 без остачі, воно парне, інакше — непарне.(Так)

3. Якщо число має два дільника:саме число та одиницю, то воно просте, інакше — складне.(Так)

4. Якщо число ділиться на 10, то воно ділиться - на 5.(Так)

5. Куб будь-якого від'ємного числа є додатнім числом.(Ні)

6. Леся Українка - автор "Кобзаря".(Ні)

 

ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності

Ми з вами продовжуємо розглядати алгоритми. З алгоритмами пов'язане  все наше життя. Сьогодні ми познайомимось з однієї із базових алгоритмічних структур – структурою розгалуження.

Отже, тема уроку "Алгоритми з розгалуженням"

 

IV. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)

 

Дехто вважає, що складання алгоритмів занадто віддалене від звичайного життя. Але алгоритми можна застосувати навіть в творах української літератури. Пригадаймо твір Степана Руданського "Пан та Іван в дорозі", який ви вивчали в 6 класі:


Побратались пан з Іваном,

По світі мандрують,

Разом їдять, розмовляють,

Разом і ночують...

На кожному через плечі

Висить по торбині,

Лиш пан таки у чемерці,

Іван у свитині...

Ідуть вони дорогою,

Стали ночувати.

Аж задумав пан поганий

Хлопа ошукати...

Та й говорить до Івана:

«Знаєш що, Іване?

То нам варто б попоїсти!..»

«То що ж? їжмо, пане!..»

«Але знаєш що, Іване?

Починаймо з твої!

А як твоя спорожніє,

То тоді до мої!»


 

Питання.

1) Що запропонував пан Іванові?

2) Яку умову він йому поставив?(відповіді дітей) .

 

Витязь на роздоріжжі. Витязь стоїть на перехресті доріг біля  вказівного каменю на якому зроблена  наступна напис.

Який вибір зробить витязь?

Вибір витязя залежить від мети його подорожі.

Ситуації, коли, залежно від того, чи виконується умова, треба приймати різні рішення або виконувати різні дії, трапляються часто.

Таку ситуацію в алгоритмах називають розгалуженням,

Розгалуження – це дія (ситуація) в алгоритмі, залежно від якої приймаються різні рішення або виконуються різні дії.

На блок-схемах команду перевірки умови записують у блоці, що має форму ромба.

 

Розгалуження поділяються на:.

  •    повне — з двома гілками;
  •    неповне — з однією гілкою;

 

повне розгнеповне розгал


Повне розгалуження має такий вигляд:

якщо умова

 то вказівка1

 інакше вказівка2

Неповне розгалуження має такий вигляд:
якщо умова 

то вказівка


Складемо алгоритм переходу дороги по пішохідному переходу у вигляді блок-схеми

 

V. Фізкультхвилинка

Учні стоять. Якщо озвучене є висловлення істинне    плескають в долоні, хибне  – присідають, в іншому випадку – піднімаються на носочках вгору.

  1. Мишка – пристрій для виведення інформації від комп’ютера до користувача (0).
  2. Веселий інопланетянин.
  3. На уроці всім цікаво?
  4. При роботі за комп’ютером відстань до екрана має бути 50-60 см (1).
  5. На уроці присутні всі учні класу (0).
  6. Деякі учні класу – відмінники (1).
  7. Наша школа.
  8. Бережіть природу!
  9. У блок-схемі алгоритму блок виконання операцій має форму прямокутника (1).
  10.     Масовість – одна з властивостей алгоритму (1).
  11.     Середовище Скретч – музичний редактор (0).
  12.     Подивіться у вікно.

 

VI. Вивчення нового матеріалу (продовження)

Алгоритми можна виконувати не лише в реальних середовищах, а й у віртуальних. Це можуть бути середовища різних програм, а також спеціальні навчальні середовища виконання алгоритмів. З одним із таких навчальних середовищ є Scratch.

У середовищі Скретч для створення алгоритмів із розгалуженням існує команда «Якщо – то - інакше» та «Якщо - то…», міститься в групі Керування (помарачовий контейнер)

У середовищі Скретч для складання умови використовують «цеглинки» шестикутної форми, що містяться в групах Датчики та Оператори.

 

VІI. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Практичне завдання.

Робота за комп’ютером

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2. Інструктаж учителя.
  3. Практична робота за комп’ютерами.
  4. Вправи для очей.

 

VIІ. Підсумки уроку

Рефлексія


 

VІІI. Домашнє завдання

Знайти в казках приклади з алгоритмом з розгалуженням.

 

ІХ Оцінювання роботи учнів

docx
Додав(-ла)
Лугош Мар'яна
Додано
29 вересня 2019
Переглядів
783
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку