Конспект уроку допоможе познайомити учнів 3 класу з утворенням найвищого ступеня порівняння прикметників, навчити порівнювати одну річ з іншою. Сформувати граматичну мовну компетенцію. Познайомити дітей з новими словами. А також розвивати техніку читання, швидкість, вразливість, темп, увагу, вчити писати про себе та своїх друзів, використовувати найвищий ступінь порівняння прикметників.
Topic: The Best Zoo In The World.
Objectives: Познайомити учнів з утворенням найвищого ступеня прикметників. Вчити порівнювати одну річ з іншою.
Формувати граматичну мовну компетенцію. Практикувати учнів у читанні тексту "The Best Zoo In The World". Познайомити дітей з новими словами.
Розвивати техніку читання, швидкість, вразливість, темп, увагу. Вчити писати про себе та своїх друзів, використовувати найвищий ступінь порівняння прикметників.
Виховувати любов до тварин і спорту.
Lesson type: combined.
Materials: Class CD, lesson flashcards.
Literature: Fly High, 3.
Lesson Plan
I The Beginning of the Lesson
Hello.
-What is your name?
-How are you?
ІІ The Main Part of the lesson
1. Phonetic Drill
The song “We're The Winners"
We are the blue time, yes, we are.
We are the blue time, yes, we are.
We are better, better then the red.
We are taller, we are faster, yes we are.
We are bigger, we are stronger, yes we are.
We are better, better, better than the red.
We're better, better, better than the red team.
We're the winners .
We are the red team.
2.Speech practice
-Who belongs to the blue team?
We do.
-Are you stronger than the red team?
Yes, we are.
- Who belongs to the red team?
We do.
Are you faster than the blue team?
Yes, we are.
3. Playing acquired knowledge. Warm up
1) Using the adjectives in the comparative form/
Tall – taller;
Small – smaller;
Big – bigger;
Сold – colder;
Hungry – hungrier.
For example : I am taller than Katya.
Check the homework from the previous lesson.
Our topic today is " The Best Zoo In The World ". We will compare one thing with a number of others, learn new words, form superatives, read the text " The Best Zoo In The World ", write about outselves.
World – світ;
Rhino – носоріг;
Young – молодий;
Giraffe – жирафа;
Fat – товстий;
Thin – тонкий.
5. Optional activity
Pair up and take turns miming an animals you know. Ask your friend to guess.
6. Reading the text " The Best Zoo In The World ".
1) Pre-reading.
Which animals you saw in lesson 17?
2) Reading.
3) Post Reading.
7. Answer my question
1) Which animal is small?
2) Which animal is long?
3) What's your favorite animal from the story?
8. Match
1) Which animal is strong?
2) Is the giraffe tall or small?
9. Grammar. Learn with Tag
A
B
-Is this ball bigger than A?
Yes or no?
-Is this the bigger ball?
Yes or no?
C
This is are bigger ball.
Вищий ступінь прикметників утворюється за допомогою суфікса -st, який додається до прикметника у початковій формі. And we use the different article the with it.
10.Physical exercises.
Hands on your hips, hands on your knees,
Put them behind you if you please.
Touch your shoulders, touch your nose,
Touch your ears, touch your toes.
Stand up and show me orange!
Hands up and show me blue!
Clap! Clap! Show me yellow!
Sit down. Nice of you!
Stand up and show me blue!
Hop! Hop! Show me red!
Sit down. Nice of you!
Stand up and show me grey!
Sit down and point to the green.
Clap! Clap! Show me pink.
Stop! Very nice of you.
11.Let's write
12. Choose and write
Find Eddie in the picture and read out the example sentence.
13. Let's write with Karla.
Exercise 4 on page 59
ІІІ The End of the Lesson
The best reader today is … .
The best writer today is … .
The best listener today is … .
The best speaker today is … .
Your homework is to complete at page 59, exercise 4 and on page 56 in your exercise book exercise 2 (9 – 18).
Good – bye!