Конспект уроку "Апостроф"

Про матеріал
Конспект уроку з української мови для учнів 3-іх класів за темою "Апостроф".
Перегляд файлу

Тема уроку.   Апостроф. Написання слів з апострофом.

Мета уроку:  вчити дітей правильно вимовляти,  писати та переносити  слова з апострофом; формувати вміння ставити апостроф у словах; розвивати зв’язне мовлення, творчі здібності учнів; навички самостійної роботи, поповнювати словниковий запас;  виховувати наполегливість у роботі, цікавість до слова, охайність, повагу до національної культури, впевненість у собі.

Обладнання: таблиці та схеми за темою; картки з завданнями, загадки про апостроф, кросворд, презентація до уроку.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ. Емоційне налаштування на урок

Пролунав шкільний дзвінок.

Всі зібрались на урок.

Не просто слухати, а й чути.

Не просто дивитися, а й бачити,

   Запам'ятовувати і розповідати.

Тож час учням поспішати

Нові знання здобувати.

Виразно читаємо,
Чітко відповідаємо,
Мову свою рідну
Збагачуємо й вивчаємо.  (ХОРОМ)

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Мовна розминка. Скоромовка.

У  Лук’яна  в’язка  м’яти.

          У  Дем’яна  дев’ять  в’язок.

2. Перевірка домашнього завдання. Адаптація теорії.

─ користуючись схемами, з’єднати стрілками правила з відповідними прикладами

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

Ми вирушаємо в подорож до загадкової «КРАЇНИ ГРАМАТИКИ»

1. Технологія «МІКРОФОН»

Дзвенить струмочком рідна мова,

Усі слова знайомі в ній.

Але писати кожне слово

У мові правильно зумій!!       

Тут треба так багато знати,

З дитинства правила учить.

На все життя запам'ятати

І мову понад все любить.

Земля нам мову дарувала

Барвисту, щиру, як весна.

   І українською назвала,

   Між різних мов така — одна!

В ній все найкраще і єдине, А серце з ній наснагу п'є. Бо рідна мова й Україна — Це найдорожче, що в нас є!

IV. РОБОТА НАД НОВИМ МАТЕРІАЛОМ

1.  Оголошення теми і завдань уроку.

- Наш урок присвячений маленькому, але дуже важливому громадянину цієї країни—а кому відгадайте?

2. Казка «Зникнення Апострофа». Загадка – акровірш.

Я  такий  же, як  знак  розділовий,

Я  відомий  усій  дітворі.

Та  в  словах  української  мови 

Я  пишусь  не  внизу, а  вгорі.. Правильно, діти, ви відгадали —    це  Апостроф!!

            – Про цей знак дізнавалися мовознавці. Ви вже знаєте,що вони аналізують, порівнюють мовні явища,роблять висновки, складають правила!

3. Виступ мовознавців рідної мови.

Мовознавець:

   Він  особливий  знак,

    І -  не  вимовляється  ніяк,

Але  зі мною  поруч  звуки  інші

Звучать  при  вимові  твердіше.

Мовознавець.  Повідомлення «Цікаво знати»

Слово Апостроф  прийшло до нас з грецької мови, де означало «повернутий убік» і пов’язане з прикметником «кривий, зігнутий»(подивіться на нього)

 4. Технологія «Асоціативний кущ» 

–  На що  схожий апостроф ?(місяць, банан,кома)

Мовознавець.  Повідомлення «Цікаво знати»

 Апостроф унікальний, бо ж не в кожній мові є! От в українській він є, а в російській  немає! І тому його не можна губити і забувати, бо від цього мова збідніє, стане незрозумілою. От скажіть слова: б’ю, п’ю, в’ю, в’яжу,

5. Гра «Дослідники». Читання й порівняння учнями вимови слів української та росій­ської мов з апострофом та м'яким знаком і без нього.

- До нас на урок завітала сьогодні поважна гостя. Без неї неможливо вивчати українську мову. Це охайна і красива дівчинка — панночка    Каліграфія. Прийшла вона не просто так, а буде весь урок спостерігати та своєю чарівною паличкою нагадувати, як каліграфічно треба писати в зошитах.

6. Артикуляційно—слухові вправи.(таблиця- коло)

а) Фонетична гімнастика.

Читання слів з апострофом. Запис на дошці та в зошитах.

7. Фізкультхвилинка.

б) Розвиток фонетичного слуху.

8. Гра «Впізнай та плесни»

(Вчитель читає слова, а діти плескають в долоні коли їм зустрічаються слова з апострофом з вірною вимовою).

В’яз, зеленіє, пилюка , м’ясо, під’їзд, яблуко, пір’їна, насіння, здоров’я, голуб, реп’ях, м сім’я, м’яч, черв’як.

9. Складання речень.  Робота в парах. (з останніми словами: м’яч, черв’як.)

10. Подорож по країні граматиці.

 - ОЙ,  мені здається, що хтось тут гомонить.  О, які тут гарні будиночки!. Зупинімося біля першого будиночка.

Учні. Б, п, в, м, ф, р.
Зупинімося біля другого будиночка. Тихесенько! Послухаємо, хто ж тут розмовляє!
Учні я, ю, є, ї.

Вчитель.  Приголосні ці гордовиті, бо не люблять зливатися з голосними я, ю, є, ї, хочуть, щоб їх вимовляли роздільно,тому й живуть окремо. Після них ставиться апостроф.

11. Читання правила у підручнику. Коли ставиться апостроф. Перенос слів з апострофом. Запис слів.        

12. Виступ Мовознавця.

Після букв, запам'ятайте:
Бе, Пе, Ве, еФ, еМ та еР —
Всі апостроф проставляйте
Між Я, Ю, Є, Ї тепер!                                                         

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ.

1. Мовний практикум.

─  Запишіть прислів’я, поставивши, де треба – апостроф.

2. Вибіркове списування.

3. Робота з підручником. Вправа «Віднови речення»

4. Гра «Додай словечко».

─  Складіть словосполучення, додаючи слова з апострофом.

5. Робота в парах  «Лінгвістичний аукціон».

6. Робота в групах. Розгадування кросворду.

VІ. РЕФЛЕКСІЯ ( підведення підсумків).

  Подивіться на свої записи в зошитах.
  Хто писав старанно, чисто?
  Кому подобається його каліграфія?
      За вами весь час стежила панночка Каліграфія. Для того, щоб ви завжди писали чисто й охайно, пам'ятали про культуру запису, любили та вивчали рідну україн­ську мову, наша гостя дарує вам свої побажання.

  Прочитайте разом слова панночки Каліграфії: «Спасибі за дбайливе ставлення до рідної мови».

1. Вправа «Інтерв’ю»

-          Коли пишеться апостроф у словах?

-          Які звуки позначають букви перед апострофом і після нього?

Закінчіть речення.

  •                  На уроці я навчився……
  •                  Знати правила вживання апострофа мені потрібно для того, щоб…..

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

Тож не забувайте, що людина повинна бути грамотною, знаючою, бо мудрість народна каже, що:

Здобудеш освіту, то побачиш більше світу!

Знання  за плечима не носять!

Потрібно вчиться — в житті знадобиться!

Дякую всім за співпрацю.

 

1

 

Завантаження...
doc
Додано
16 березня 2021
Переглядів
520
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку