ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ 12
Тема. Частинки речовини – атоми та молекули
Мета: продовжувати формувати предметну компетентність учнів про природу, фізичні тіла, фізичні величини, будову та властивості об’єктів природи, умови виникнення та перебігу природних явищ, з’ясувати відмінності між фізичними тілами, їхніми характеристиками, формувати поняття про частинки речовини – атоми та молекули, удосконалювати й корегувати вміння здійснювати пошук та працювати з джерелами наукової інформації про природу, формувати вміння використовувати спостереження як метод вивчення природи, застосовувати теоретичні знання на практиці; розвивати вміння розрізняти атоми та молекули, зіставляти і порівнювати, спостережливість і увагу, уміння робити висновки; виховувати спостережливість і уважність, розуміння національних цінностей, уявлення про досягнення науковців у природничій галузі.
Тип уроку: формування вмінь та навичок.
Навчальне обладнання: підручник, робочий зошит, доступ до додаткових джерел інформації (Інтернет), презентація, пластилін, сірники, посуд, яблука.
Ключові компетентності: компетентність у галузі природничих наук, техніки та технологій, вільне володіння державною мовою, математична, природнича, екологічна, інноваційність, інформаційно-комунікаційна, навчання впродовж життя, соціальна та громадянська, культурна компетентності, підприємливість та фінансова грамотність.
Хід уроку
I . ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
У цей ранковий, добрий час
Я радий, діти, бачить вас.
Треба всім нам привітатись.
Вліво-вправо поверніться,
Один одному всміхніться.
Чи готові до уроку? Молодці!
То ж сідайте. Працювати почали.
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Що називають фізичним тілом?
2. Яке тіло називають рукотворним?
3. У чому полягає різниця між фізичними тілами природного походження та рукотворними?
4. На скільки груп поділяються фізичні тіла?
5. Які тіла відносяться до групи «Макросвіт»?
6. Які тіла відносяться до групи «Мікросвіт»?
7. Які тіла відносяться до групи «Мегасвіт»?
1. Природного походження чи створене людиною?
2. Елемент живої чи неживої природи.
3. Представник мікро-, макро- чи мегасвіту.
- З переліку слів необхідно обрати зайве слово та пояснити свій вибір.
1. Береза, Сонце, гриб.
2. Зорі, небо, бактерія.
3. Сова, бактерія, атом.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
ІV. СПРИЙМАННЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
РЕЧОВИНА – це те, з чого складається фізичне тіло.
Властивості речовин - це ознаки, за якими речовини схожі або відрізняються одна від одної.
V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
VІ. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ
- Чи існує той найменший шматок яблука, який неможливо поділити?
Атом - це найменша неподільна частинка речовини.
Молекула - це найменша частинка речовини, що має її властивості.
(Пояснюю утворення молекули кисню та молекули води).
VІІ. МОДЕЛЮВАННЯ. ПРАКТИЧНА РОБОТА
VІІІ. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
Опрацювати § 12 та конспект, повторити § 11, пройти тест.