Конспект уроку "Атоми та молекули"

Про матеріал
Конспект уроку уроку "Пізнаємо природу" з теми "Атоми та молекули". Нова Українська Школа
Перегляд файлу

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ 12

 

Тема. Частинки речовини – атоми та молекули

Мета: продовжувати формувати предметну компетентність учнів про природу, фізичні тіла, фізичні величини, будову та властивості об’єктів природи, умови виникнення та перебігу природних явищ, з’ясувати відмінності між фізичними тілами, їхніми характеристиками,  формувати поняття про частинки речовини – атоми та молекули, удосконалювати й корегувати вміння здійснювати пошук та працювати з джерелами наукової інформації про природу, формувати вміння використовувати спостереження як метод вивчення природи, застосовувати теоретичні знання на практиці; розвивати вміння розрізняти атоми та молекули, зіставляти і порівнювати,  спостережливість і увагу, уміння робити висновки; виховувати спостережливість і уважність, розуміння національних цінностей, уявлення про досягнення науковців у природничій галузі.

Тип уроку: формування вмінь та навичок.

Навчальне обладнання: підручник, робочий зошит, доступ до додаткових джерел інформації (Інтернет), презентація, пластилін, сірники, посуд, яблука.

Ключові компетентності: компетентність у галузі природничих наук, техніки та технологій, вільне володіння державною мовою, математична, природнича, екологічна, інноваційність, інформаційно-комунікаційна, навчання впродовж життя, соціальна та громадянська, культурна компетентності, підприємливість та фінансова грамотність.

 

Хід уроку

 

I . ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

У цей ранковий, добрий час

Я радий, діти, бачить вас.

Треба всім нам привітатись.

Вліво-вправо поверніться,

Один одному всміхніться.

Чи готові до уроку? Молодці!

То ж сідайте. Працювати почали.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Брейн-ринг «Природничий крос»

1. Що називають фізичним тілом?

2. Яке тіло називають рукотворним?

3. У чому полягає різниця між фізичними тілами природного походження та рукотворними?

4. На скільки груп поділяються фізичні тіла?

5. Які тіла відносяться до групи «Макросвіт»?

6. Які тіла відносяться до групи «Мікросвіт»?

7. Які тіла відносяться до групи «Мегасвіт»?

  1. Робота у групі «Опишіть фізичне тіло за планом»

1. Природного походження чи створене людиною?

2. Елемент живої чи неживої природи.

3. Представник  мікро-, макро- чи мегасвіту.

                               

  1. Гра «Третій зайвий»

- З переліку слів необхідно обрати зайве слово та пояснити свій вибір.

1. Береза, Сонце, гриб.

2. Зорі, небо, бактерія.

3. Сова, бактерія, атом.

  1. Підведення підсумків

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

ІV. СПРИЙМАННЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Вступне слово
  2. Гра «Асоціації»
  • Чим схожі і чим відрізняються тіла, зображені на малюнках?

  1. Розповідь «Що ж таке речовина?»
  • Те, з чого складаються фізичні тіла, називають РЕЧОВИНОЮ. Властивості кожного фізичного тіла визначають речовиною, з якої його виготовлено або утворено. Речовинами є вода, кисень, мідь, пісок…
  1. Ознайомлення з правилом

РЕЧОВИНА – це те, з чого складається фізичне тіло.

  1. Розгляд колекції «Речовини»
  2. Бесіда «Утворення речовин»
  • Сніжинка, крига, дощова крапля утворені з ОДНІЄЇ речовини ВОДИ.

       

  • Сонце, наприклад,  складається з КІЛЬКОХ речовин, переважно ВОДНЮ та ГЕЛІЮ.

  • Для виробництва мобільного телефону знадобиться кілька десятків різних речовин.

  1. Формування поняття «Властивості речовин»

Властивості речовин - це ознаки, за якими речовини схожі або відрізняються одна від одної.

  1. Складання та запис таблиці «Властивості речовин»

V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

VІ. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

  1. Проведення уявного експерименту з тортом
  • Розподіліть торт між гостями.
  • Чи існує той найменший шматок торта, який неможливо поділити?

 

  1. Проведення уявного експерименту з яблуком

- Чи існує той найменший шматок яблука, який неможливо поділити?

  1. Розповідь про мислителів Давньої Греції
  • Питання подільності речовин та її будови цікавило ще мислителів Давньої Греції. За легендою, ще Левкіп та його учень Демокріт, коли розрізали яблуко, задумались, як довго його можна розрізати на частини та чи існує така найменша частинка яблука, яку розділити навпіл вже неможливо.             
  1. Проведення досліду «Розрізання яблук»
  • Ще мислителі Давньої Греції назвали найменшу неподільну частинку АТОМОМ. Що в перекладі з грецької означає «неподільний».
  • Атоми мають дуже малі розміри та складаються із ще менших частинок
  1. Формулювання та запис правила «АТОМ»

Атом -  це найменша неподільна частинка речовини.

  • Сьогодні науці відомо більше сотні різних атомів, які відрізняються між собою розміром та будовою.
  • Атом - це будівельний матеріал речовин, найдрібніша, хімічно неподільна частинка речовини.
  • Речовини, які складаються з атомів, називають речовинами атомної будови.
  • Атоми можуть об'єднуватися між собою і утворювати МОЛЕКУЛУ.
  1. Формулювання та запис правила «МОЛЕКУЛА»

Молекула -  це найменша частинка речовини, що має її властивості.

  1. Розгляд таблиці «Що таке молекули?»

(Пояснюю утворення молекули кисню та молекули води).

VІІ. МОДЕЛЮВАННЯ. ПРАКТИЧНА РОБОТА

  1. Інструктаж з виконання роботи
  2. Виготовлення з пластиліну та сірників моделей атома та молекули

VІІІ. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

  1. Бесіда
  • Що називається речовиною?
  • Які бувають речовини?
  • Які є властивості речовин?
  • Що таке атом?
  • Що таке молекула?
  • Що сподобалося на уроці?
  1. Домашнє завдання

Опрацювати § 12 та конспект, повторити § 11, пройти тест.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Козарь Оксана Петрівна
    Гарно логічно і структуровано, доступно викладений матеріал. Дякую за чудовий конспект
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
2 грудня 2022
Переглядів
1674
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку