КОНСПЕКТ УРОКУ З ОСНОВ ЗДОРОВ’Я
У 5 КЛАСІ
на тему
«Інформаційна безпека в Інтернеті»
Підготовив:
вчитель Ладичинської ЗОШ І-ІІ ст.
Дичковський В.М.
2019
Тема: «Інформаційна безпека в Інтернеті»
Мета:
Обладнання: плакати, таблиці
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
І.Організаційний етап.
- Привітання.
- Перевірка присутніх на уроці.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Бліцтурнір.
IV. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Із розвитком глобальної мережі Інтернет наш звичний спосіб життя дуже змінився. Розширились межі наших знань і досвіду.
Свого часу Цицерон сказав: «Не стільки прекрасно знати латину, як ганебно її не знати».
Перефразовуючи великого політика, філософа і оратора, приміряючи його вислів до сьогодення можна сказати наступне: «Не стільки прекрасно знати усі можливості всесвітньої мережі Інтернет, як ганебно не вміти використовувати їх безпечно».
Сучасні діти народжені у цифровому світі ХХІ століття. Ви з раннього віку знайомі з плеєрами, мобільними телефонами, ноутбуками. Величезна кількість інформації чекає вас повсюди і дуже впливає на ваше виховання та сприйняття навколишнього світу. Ви легко сприймаєте інформацію, подану за допомогою медіа-засобів.
Але, ми з вами знаємо, що будь-яка медаль має дві сторони. Так і мережа Інтернет має як позитивний, так і негативний вплив на наше життя.
Для того, щоб не потрапити під негативний вплив Інтернету, нам потрібно знати декілька основних правил користування ним.
V. Повідомлення теми та мети уроку.
Учні повинні знати:
- перелік інформаційних послуг мережі Інтернет;
- небезпеки глобальної комп'ютерної мережі Інтернет.
Учні повинні уміти:
- користуватися інформаційними ресурсами;
- бути вихованими, доброзичливими та відповідальними в Інтернеті;
- відповідально відноситися до використання online-технологій.
VI. Вивчення нового матеріалу.
А) Інтернет став таким звичним у нашому житті, як пошта і телефон.
Для чого людям Інтернет? Що в ньому є позитивного і негативного?
Вчитель.
Зараз ви почуєте декілька висловлювань. Спробуйте аргументувати вашу точку зору стосовно даного питання:
1. Інтернет має необмежені можливості дистанційної освіти. І це добре!
2. Інтернет - це глобальний рекламний ресурс. І це добре!
3. Спілкування в Інтернеті - це погано, тому що дуже часто воно заміняє реальне.
4. Інтернет магазини - це погано, тому що це найбільш популярний вид шахрайства в Інтернеті.
5. У Інтернеті можна дізнатися відомості про людину (місце проживання і адреса електронної пошти, номер мобільного телефону).
Отже, Інтернет – це цілий світ, але віртуальний.
Б) Віртуальний (від латинського слова, що означає «потенційний», «можливий») – вигаданий, уявний, створений людською уявою або за допомогою інших об’єктів. Предмети, істоти та явища віртуального світу мають характеристики, ознаки подібно до реального світу, але можуть мати і різко відмінні чи протилежні властивості.
Фізхвилинка "Збери рукостискання".
Учням пропонується на протязі 10 секунд привітатись за допомогою рукостискання із якомога більшою кількістю однокласників.
Обговорення:
- Кому скільки чоловік вдалося привітати?
- У когось виник психологічний дискомфорт?
- Якщо так, то чим він був викликаний?
Аналогія з роботою в Інтернет:
Спілкуючись в Інтернеті, ми дуже часто додаємо незнайомих людей у свої соціальні мережі і спілкуємося з ними.
Ми не знаємо про них абсолютно нічого, тільки їхні ніки. Як багато інформації про людину ми можемо дізнатися від віртуального імені або рукостискання?
Правила безпечного користування Інтернетом:
В) Отже, Інтернет має два «обличчя»: корисне і небезпечне. Кожному слід уміти розрізняти їх.
Учні працюють з роздатковим матеріалом Таблиця 1.
Вчитель. Перевірка та аналіз заповнених таблиць.
Г) Проаналізуй ситуації, що сталися з твоїми однолітками. Спрогнозуй безпечний вихід з них. Зазнач, яких небезпек удасться уникнути.
1. Христинці сподобався сайт про в’язання гачком. Вона хоче зареєструватися на ньому, щоб отримувати більше інформації про візерунки та вироби, зроблені руками користувачів сайту.
На які запитання Христині слід дати відповіді, а які проігнорувати? Чому?
2. До дня народження мами Андрій та Іринка створили красиву графічну вітальну листівку і попросили Тараса поглянути на неї «стороннім оком». Товаришеві листівка дуже сподобалась і він виклав її в Інтернет. Дівчинка обурилася вчинком Тараса.
Чи мав право Тарас викладати листівку в Інтернет без дозволу друзів?
3. Новий інтернет – приятель просить надіслати фото твоєї домашньої тварини в різних кімнатах квартири.
Як вчинити? Чи безпечно надсилати таке фото? Чому?
4. На твою електронну поштову скриньку надійшов лист із темою «надішліть відповідь негайно. Ваш провайдер» з вимогою вказати номер договору про підключення до Інтернету домашнього комп’ютера.
Як вчинити в такій ситуації? Що робити?
VII. Узагальнення і систематизація знань.
VIІI. Домашнє завдання.
З допомогою батьків знайди інформацію про історію виникнення й розвитку Інтернету.
Корисний Інтернет |
Інформація для навчання |
Небезпечний Інтернет |
Приниження |
||
Ігри |
||
Відпочинок |
||
Можливість заробітку |
||
Відкрита інформація для всіх груп населення |
||
Інформація для розвитку та самовдосконалення |
||
Розваги |
||
Доступ інформації для шахраїв |
||
Спілкування з друзями |
||
Недостовірна інформація |
||
обман |
||
Знайомства із цікавими людьми |
||
Можливість зв’язку |
||
Неможливість відірватися від віртуального світу |
Таблиця 1. Корисні та небезпечні сторони Інтернету.
По горизонталі:
По вертикалі:
По горизонталі:
По вертикалі: