Конспект уроку
8 клас
Тему уроку: Цикли мовою Python. Цикл while.
Навчальна мета: ознайомити учнів з циклом while та навчити використовувати його при складані програм мовою Python.
Розвивальна мета:розвивати в учнів пам’ять, увагу, алгоритмічне мислення, координаційну моторику,
Виховна мета:виховувати в учнів витримку, моторність, наполегливість, самостійність, уважність; формувати науковий світогляд, виховувати культуру запису алгоритмів та програм.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Обладнання: комп’ютер, презентація.
Хід уроку:
І. Організаційний етап ( 3 хв)
Привітання. Перевірка відсутніх.
ІІ. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання. (5хв)
1. Які команди розгалуження ви знаєте? ( повне, неповне, команда вибору)
2. Які логічні операції використовують в усіх мовах програмування?
3. Що таке алгоритмічна структура повторення?
4. Що таке розгалуження?
5. Що таке алгоритмічна структура повторення?
6. Як реалізувати алгоритм повторення?
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація. (2 хв.)
На минулому уроці ви вивчали тему розгалуження або умовний оператор If. А сьогодні ми будемо вивчати тему «Цикл while». Тому відкриваємо зошити та записуємо нову тему.
IV. Пояснення нового матеріалу ( 10 хв)
Цикл while – дозволяє виконати одну й ту саму послідовність дій, поки умова, що перевіряється є істинною .
while - "Поки " перекладається з англійської мови.
Розглянемо приклад while:
n=0 while n<3:
n=n+1
Поки <умова виконується>: виконайте деякі дії.
"Поки що n менше 3, додайте до n одиниці" Цикл повторюється, доки стан не буде істинним, якщо ні, цикл закінчується.
Щоб побачити, що відбувається в тілі циклу, створіть та запустіть таку програму: n=0 while n<7: n=n+1 print(n)
На першому етапі циклу n = 1, на другий n = 2 і так далі. Коли n стає рівним п'яти, а програма покаже номер 5, умова знову буде перевірена. Але умова не буде виконуватися, оскільки 5 <5 не відповідає дійсності. І буде вихід з циклу.
Нескінченний, коли цикл - це цикл, в якому стан ніколи не стає помилковим. Це означає, що тіло знову і знову виконується, а цикл ніколи не закінчується.
Нескінчений цикл: while True:
<действия> Приклад: Нескінчений цикл.
while True:
print("Сонце світить, а в лісі тепло") print("Сонце світить, а в лісі тепло") print("Сонце світить, а в лісі тепло")
У Python є ключові слова, з якими ви можете передчасно зупинити ітерацію циклу. Сьогодні ми розглянемо ключове слово Break.
Break - Ключове слово Break перериває цикл та передає управління до кінця циклу.
Пример:
import random while True: a=random.randint(1,10) print(a) if a==7: break
V. Закріплення нових знань ( 20 хв) Задачи:
1. За допомогою цикла while вивести будь який вираз 10 раз.
2. Написати програму, яка отримує два цілих числа A и B (0 < A < B) й виводить всі квадратні натуральні числа в діапазоні від A до B.
3. За допомогою безкінечного циклу реалізувати гру «Купи слона». Програма повинна виводити фразу «Купи слона!», отримувати відповідь користувача та виводити: «Всі кажуть “фраза, введена користувачем”. А ти купи слона! Потім програма отримує нову відповідь від користувача і так до безкінечності.
4. За допомогою нескінченного циклу та оператора break реалізувати гру
«Вгадай число». Програма генерує випадкове число в діапазоні від 1 до 7 і каже користувачеві: "Вгадай число від 1 до 7!". У нескінченному циклі програма зчитує відповіді користувача та підказує йому «більше!» або «менше!», а у разі правильної відповіді цикл завершується і виводяться привітання з перемогою.
5. Доопрацювати програму «Вгадай число» так, щоб вона не закінчувалася, тобто щоб після вгадування одного числа починалося вгадування наступного. Збільшити діапазон з 7 до 15 та ввести обмеження на кількість спроб (наприклад, 3 спроби). Якщо користувач не впорався за
3 спроби, вивести "GAME OVER".
VІ. Підведення підсумків. (3 хв.)
Виконайте інтерактивне завдання:
VІІ. Повідомлення Д/з. (2 хв.)
1. Вивчити § 18.
2. Виконати завдання ( письмово) :
1. За допомогою циклу while вивести на екран рядок із будь якої пісні 25 раз.
2. Напишіть програму, яка отримує два цілі числа a та b (0 <a <b) й виводить всі натуральні числа у діапазоні від A до B.
4. Написати програму, яка «підкидала» умовну монету 100 разів і повідомляла скільки разів випав орел, а скільки - решка.