Конспект уроку "Держави світу" для 6 класу

Про матеріал
Мета уроку: сформувати розуміння поняття про держави світу; закріпити знання про держави світу; формувати вміння визначати географічне положення держави; розвивати вміння працювати з картою; використовуючи різні ігрові форми роботи, методи і прийоми «від складного — до простого» навчати розпізнавати способи зображення держав і столиць на політичній карті світу. Тип уроку: комбінований. Форма уроку: урок-гра. Обладнання: підручник, карта світу, атлас, глобус, проектор, інтерактивна дошка, ноутбук, презентація, зелені фішки. Очікувані результати: учні зможуть розповідати про держави світу; визначати за картою найбільші та найменші держави світу та держави-сусіди України, їхні столиці; бажання до самостійного пошуку відповідей. Географічна номенклатура: Україна, Росія, Білорусія, Японія, Китай, Мальта, Ватикан, Стамбул, Лондон, Ріо-де-Женейро, Париж, Австралія, Канада, Науру, Кувейт, Ізраїль, Іспанія, Гаїті, Лівія, Канада.
Перегляд файлу

6 клас

Держави світу

Мета уроку: сформувати розуміння поняття про держави світу; закріпити знання про держави світу; формувати вміння визначати географічне положення держави; розвивати вміння працювати з картою; використовуючи різні ігрові форми роботи, методи і прийоми «від складного — до простого» навчати розпізнавати способи зображення держав і столиць на політичній карті світу.

Тип уроку: комбінований.

Форма уроку: урок-гра.

Обладнання: підручник, карта світу, атлас, презентація, зелені фішки.  

Очікувані результати: учні зможуть розповідати про держави світу; визначати за картою найбільші та найменші держави світу та  держави-сусіди України, їхні столиці; бажання до самостійного пошуку відповідей. 

Географічна номенклатура: Україна, Росія, Білорусія, Японія, Китай, Мальта, Ватикан, Стамбул, Лондон, Ріо-де-Женейро, Париж, Австралія, Канада, Науру, Кувейт, Ізраїль, Іспанія, Гаїті, Лівія, Канада. 

  

                                                                             І.    Організаційний момент

Вступне слово вчителя

 

Вчитель. Кожна людина, де б вона не жила і до якого б не належала народу, є громадянином якої-небудь країни (держави). На Землі існує понад 200 країн. Вони різняться площею, яку займають, кількістю населення, особливостями географічного положення та ін. 

Державою називають територію з визначеними кордонами, населенням, господарством і політичною владою. Важливою ознакою держави є незалежність від інших країн. Основним законом держави є конституція. Держави відрізняються одна від одної формою правління, територіальним устроєм, кількістю населення, площею території. 

До найбільших за площею території і кількістю населення країн належать: Росія, Канада, Китай, США, Бразилія, Австралія, Індія. Вони займають площі у кілька мільйонів квадратних кілометрів. Їх називають країни-гіганти. Разом з тим є маленькі країни, що швидше нагадують міста. Їх і називають відповідно – державикарлики. Найменша серед них – Ватикан. Його площа менше 0,5 км.

Кожна країна неповторна свої розташуванням у просторі – географічним положенням. Австралія займає цілий материк. Індонезія і Японія розташовані тільки на островах. Росія, Туреччина розташовані одночасно і в Європі, і в Азії. Одні країни мають приморське розташування і виходять до моря або океану. Інші розміщені в глибині материків і виходу до морів позбавлені. Більшість країн світу лежать на зручних рівнинах. Проте є й такі, що лежать високо в горах. 

 

 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь

Запитання і завдання

 

1.    Що таке держава?

2.    Які символи держави ви знаєте?

3.    Які держави ви знаєте?

4.    З якими державами межує Україна?

5.    Опишіть державні символи України.

6.    Представники яких народів живуть у нашому населеному пункті?

7.    Які ви знаєте цікаві факти про держави світу?

8.    Знайдіть на карті країни, назви яких збігаються з назвами їхніх столиць.

 

ІІІ. Географічний світлофор

Презентація 

 

Вашій увазі пропонується запитання і два варіанти відповідей. Правильна відповідь – зелене світло світлофора, неправильна – червоне світло. Вчитель ставить запитання. Учні швидко, не дивлячись один на одного, піднімають руки. Після підняття руки, учитель викликає одного з учнів на відповідь. Учень дає відповідь. Якщо відповідь правильна – отримує зелену фішку. Презентацію можна доповнити іншими цікавими запитаннями про держави світу і таким чином, учитель зможе миттєво опитати всіх учнів на уроці, бачить, хто добре володіє інформацією, а хто ні. Опитування проходить у форматі гри. По закінченню гри, той хто набрав найбільшу кількість зелених фішок – отримує перемогу і найвищий бал за урок. 

 

IV.    Підсумки уроку

 

V.        Домашнє завдання

 

1.    Опрацюйте відповідний матеріал підручника.

2.    Розгадайте кросворд «Географічний калейдоскоп»

 

Кросворд «Географічний калейдоскоп»

 

1.        Країна Північної Америки, у якій проживає багато українців (Канада)

2.        Материк, держава, у якій налічується близько 50 видів кенгуру (Австралія)

3.        Країна на півночі Африки, столиця якої Тріполі (Лівія)

4.        Балтійська держава (Естонія)

5.        Держава в Південно-Західній Азії, яка на півночі межує з Сирією, Саудівською Аравією і розташована на Аравійському півострові (Йорданія)

6.        Держава на північному заході Європи, яка на півдні межує з Німеччиною, на півночі з Норвегією (Данія)

7.        Держава на півдні Аравійського півострова, яку омиває Аравійське море (Оман)

8.        Друга найбільша за площею держава Північної Америки і її коротка назва (США)

9.        Держава в Східній Азії, третя за територією країна світу і перша за кількістю населення (Китай)

10.   Столиця Норвегії (Осло)

11.   Держава-сусід України (Польща)

 

ЗАПИТАННЯ 

image

 

image

pdf
Додано
1 березня 2021
Переглядів
3332
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку