Тема. Закріплення таблиці додавання, віднімання числа 6
Мета. Поглиблювати знання дітей про одну з найпоширеніших речовин у природі – воду, про різні стани води; формувати уявлення про роль та цінність води для всього живого; формувати в учнів обчислювальні навички; вміння складати числові вирази до сюжетних малюнків; закріпити знання складу чисел; формувати навички додавання і віднімання числа 6.
Працювати над формуванням математичної та екологічної компетентностей шляхом дослідження, навчання через гру, інтегрування.
Обладнання: презентація до уроку, ілюстрації краплинок, хмаринки з девізом уроку, предметні картинки
Тип уроку: інтегрований (математика, Я досліджую світ)
Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Вітання.
Пригадаємо девіз уроку
Доброго ранку! Доброго дня!
Вітаєте ви і вітаю вас я.
Хай плещуть долоньки.
Хай тупають ніжки.
Працюють голівки
І сяють усмішки (слайд 2)
І на мене подивіться
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
До нас сьогодні завітає гостя.
Відома всім вам рідина,
Усі її вживають
Бува хмаринкою вона,
Сніжинкою буває.
Бува, як скло, крихка, тверда.
Звичайно, підкажіть … (вода) (слайд 3)
За допомогою цеглинок визначимо, кому потрібна вода. Я називатиму предмет, якщо йому потрібна вода, демонструйте синю цеглинку. Якщо ні – червону.
Квітка, пташка, книжка, диван, людина, білка, стіл, калина, лінійка, заєць. (слайди 4-13)
Краплинки на сонці вигравали!
Спіймала я краплинку, а інші повтікали.
Краплинка (яка?) … (кругленька, овальна, прозора, гарна, красива, голуба, синя, біла, мила, чарівна, грайлива, ніжна)…
ІІІ. Повідомлення теми уроку.
Крапельки збираємо.
Водичку зберігаємо.
IV. Робота над темою уроку.
Наша гостя приготувала розповідь про себе у вигляді математичного диктанту. Ви повинні записати всі цифри, що почуєте. Будьте уважними! (Якщо ви забудете, як писати цифру, піднімете ручку, вам допоможе Краплинка.)
Я – одна (1) із багатьох крапельок великого світового океану, що об’єднує у собі чотири (4) океани, три (3) десятки морів. Усього сім (7) десятків відсотків поверхні Землі вкрито водою. У нас в Україні є два (2) моря: Чорне і Азовське. Тіло людини на вісім (8) десятків відсотків складається із води. Близько шести (6) літрів за день може випити велика сім’я.
Сонечко з хмаринками в хованки грало
Сонечко хмаринки-летючки рахувало.
Білі хмаринки, сині хмаринки.
Білих – три штучки,
Синіх – три штучки.
Скільки ж хмаринок по небу кружляло? (6)
У всіх загорілися вогники
Хто бажає розповісти все, що нам відомо про число 6 (Я число 6. Одноцифрове, парне. Мої сусіди: попереднє число 5, наступне число 7)
***
Цифра 6, немов замок:
Знизу – круг, вгорі – гачок.
Веду вгору, заокруглюю, опускаюся донизу, заокруглюю, торкаюся лінії, веду вгору до серединки, заокруглюю всерединку.
Для заряду бадьорості, енергії та сили,
фізкультхвилинку в гості запросили.
Краплинка іде у правильному напрямі, перед нею їстівні гриби. Ваше завдання швидко обчислити приклади. (слайди 32-43)
3 + 6 = 9 |
1 + 6 = 7 |
7 – 6 = 1 |
8 – 6 = 2 |
2 + 6 = 8 |
10 – 6 = 4 |
Не забуваємо!
Краплинки збираємо
Водичку зберігаємо
– Дощик став сильнішим.
Він перетворився на зливу. (слайд 46)
Щоб зливу припинити,
Райдугу потрібно запросити. (слайд 47)
І сонечко закрила. (Хмара) (слайд 50)
А як прийду – знов оживає. (Дощ) (слайд 51)
Не влітку зростає, а зимою
А сонце її припече –
Заплаче вона й потече. (Бурулька) (слайд 52)
Вранці сонечко встало, намистиночки позбирало. (Роса) (слайд 53)
Землю одягла,
Сонце припекло –
Ковдра потекла. (Сніг) (слайд 54)
(На дошці картинки-відгадки)
***
На світі законів багато
Я нагадаю один:
Щоб море не висихало,
Потрібно багато краплин.
V. Рефлексія. Підсумок уроку
- Краплинка задоволена вашою роботою на уроці, тому вирішила кожному з вас подарувати частинку себе – чарівну маленьку краплинку. Оживимо її.
- Якщо у вас веселий настрій, все зрозуміло та сподобалось на уроці, домалюйте краплинці усмішку.
- Якщо ж не все зрозуміло, намалюйте рівний ротик.
- Якщо урок не сподобався, то ротик опущений донизу.
- Покажіть краплинку ті діти, у кого вона посміхається (слайд 56 )