Конспект уроку для 1 класу "Закріплення таблиці додавання та віднімання числа 6"

Про матеріал
Поглиблювати знання дітей про одну з найпоширеніших речовин у природі – воду, про різні стани води; формувати уявлення про роль та цінність води для всього живого; формувати в учнів обчислювальні навички; вміння складати числові вирази до сюжетних малюнків; закріпити знання складу чисел; формувати навички додавання і віднімання числа 6. Працювати над формуванням математичної та екологічної компетентностей шляхом дослідження, навчання через гру, інтегрування.
Перегляд файлу

 

C:\Users\User\Downloads\—Pngtree—cartoon simple back to school_953702.jpgТема. Закріплення таблиці додавання, віднімання числа 6

Мета. Поглиблювати знання дітей про одну з найпоширеніших речовин у    природі – воду, про різні стани води; формувати уявлення про роль та цінність    води для всього живого; формувати в учнів обчислювальні навички; вміння складати числові вирази до сюжетних малюнків; закріпити знання складу чисел; формувати навички додавання і віднімання числа 6.

Працювати над формуванням математичної та екологічної компетентностей шляхом дослідження, навчання через гру, інтегрування.

Обладнання: презентація до уроку, ілюстрації краплинок, хмаринки з девізом уроку, предметні картинки

Тип уроку: інтегрований (математика, Я досліджую світ)

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Вітання.

Пригадаємо девіз уроку

Доброго ранку! Доброго дня!

Вітаєте ви і вітаю вас я.

Хай плещуть долоньки.

Хай тупають ніжки.

Працюють голівки

І сяють усмішки (слайд 2)

  • Сядьте зручно, посміхніться.

І на мене подивіться

 

C:\Users\User\Downloads\—Pngtree—cartoon simple back to school_953702.jpgІІ. Мотивація навчальної діяльності.

До нас сьогодні завітає гостя.

  1. Загадка

Відома всім вам рідина,

Усі її вживають

Бува хмаринкою вона,

Сніжинкою буває.

Бува, як скло, крихка, тверда.

Звичайно, підкажіть … (вода) (слайд 3)

                              

  1. Гра «Кому потрібна вода?»

За допомогою цеглинок визначимо, кому потрібна вода. Я називатиму предмет, якщо йому потрібна вода, демонструйте синю цеглинку. Якщо ні – червону.

Квітка, пташка, книжка, диван, людина, білка, стіл, калина, лінійка, заєць. (слайди 4-13)

         

  • Разом з водою прийшла її донька Краплинка.

Краплинки на сонці вигравали!

Спіймала я краплинку, а інші повтікали.

  1. C:\Users\User\Downloads\—Pngtree—cartoon simple back to school_953702.jpgГра «Комплімент Краплинці»
  • Подаруємо цій гості комплімент.

Краплинка (яка?) … (кругленька, овальна, прозора, гарна, красива, голуба, синя, біла, мила, чарівна, грайлива, ніжна)…

  • Краплинка дуже задоволена вашими компліментами.

ІІІ.  Повідомлення теми уроку.

  • І запрошує нас полинути в мандрівку у чарівний математичний світ води. За вірно виконані завдання Краплинка буде дарувати нам маленькі крапельки, які ми будемо збирати у відерце.

Крапельки збираємо.

Водичку зберігаємо.

IV. Робота над темою уроку.

  1. Математичний диктант

Наша гостя приготувала розповідь про себе у вигляді математичного диктанту. Ви повинні записати всі цифри, що почуєте. Будьте уважними! (Якщо ви забудете, як писати цифру, піднімете ручку, вам допоможе Краплинка.)

 

Я – одна (1) із багатьох крапельок великого світового океану, що об’єднує у собі чотири (4) океани, три (3) десятки морів. Усього сім (7) десятків відсотків поверхні Землі вкрито водою. У нас в Україні є два (2) моря: Чорне і Азовське. Тіло людини на вісім (8) десятків відсотків складається із води. Близько шести (6) літрів за день може випити велика сім’я.

  • Перевіряємо. Хто бажає зачитати записані цифри   (Викладаю краплі)
  • Які натуральні числа відсутні у цифровому ряду? (Викладаю краплі)
  • Крапельки переплутали свої місця. Допоможемо їм вишикуватись по порядку? (Так) (Діти викладають ряд)
  • C:\Users\User\Downloads\—Pngtree—cartoon simple back to school_953702.jpgЯке найменше число? (1)
  • Яке найбільше число? (10)
  • Порахуємо крапельки разом
  • Пряма лічба (1-10)
  • Зворотня лічба (10-1)
  • Молодчинки. Отримуємо першу крапельку. Покажіть свої розумні оченята.
  1. Математична (віршована) задача
  • Крапелька зустріла своїх друзів і вони утворили хмаринки. Порахуємо скільки хмаринок утворилось на небі. (слайди 15-16)

Сонечко з хмаринками в хованки грало

Сонечко хмаринки-летючки рахувало.

Білі хмаринки, сині хмаринки.

Білих – три штучки,

Синіх – три штучки.

Скільки ж хмаринок по небу кружляло? (6)

  • Який приклад складемо, щоб дізнатись скільки всього хмаринок? (3+3=6)

         

  • Розумашки. Гостя дарує ще одну крапельку

У всіх загорілися вогники

  1. Презентуємо число 6.(слайд 17 - 19)

Хто бажає розповісти все, що нам відомо про число 6 (Я число 6. Одноцифрове, парне. Мої сусіди: попереднє число 5, наступне число 7)

  • Чудово. А ось ще одна крапля.
  • Подаруйте гарну поставу нашій гості.

                                         

  1. C:\Users\User\Downloads\—Pngtree—cartoon simple back to school_953702.jpgКаліграфічна хвилинка
  • Число 6 позначається цифро 6. Пригадаємо її правопис

***

Цифра 6, немов замок:

Знизу – круг, вгорі – гачок.

  • Починаємо писати нижче правого куточка клітинки.

Веду вгору, заокруглюю, опускаюся донизу, заокруглюю, торкаюся лінії, веду вгору до серединки, заокруглюю всерединку.

  • Пишемо в повітрі.
  • Пишемо красуні-шість самостійно.
  • Ми з Краплинкою заглянули на ваші красуні-шістки, побачили дуже гарні роботи.
  • Ще одна краплинка прямує до нашого відерця.
  1. Повторення складу числа 6. (слайди 20-30)
  • Які хмаринки за кольором утворилися? (Сині та білі)
  • Білі хмаринки означають ясний день, недощові. Сині хмарки дощові.
  • Утворені хмаринки пропонують повторити склад числа 6.

 

  • C:\Users\User\Downloads\—Pngtree—cartoon simple back to school_953702.jpgРозумнички. Ми отримуємо ще одну крапельку.
  • Покажіть, як вміють сидіти справжні першокласники

Для заряду бадьорості, енергії та сили,

фізкультхвилинку в гості запросили.

  • Прекрасно відпочили, тому отримуємо в подарунок краплю.
  1. Робота з підручником
  • Наша гостя радить повторити приклади на додавання та віднімання числа 6. Читаємо колективно. Я розпочинаю, ви – продовжуєте. (слайд 31)

  • Для перевірки таблички, краплинка нас запрошує у ліс збирати гриби.

Краплинка іде у правильному напрямі, перед нею їстівні гриби. Ваше завдання швидко обчислити приклади. (слайди 32-43)

 

  • Записуємо коментовано

3 + 6 = 9

1 + 6 = 7

7 – 6 = 1

8 – 6 = 2

2 + 6 = 8

10 – 6 = 4

 

  • Розмістимо грибки за розміром у порядку зростання відповідей.
  • У кого засвітилися очки?
  • C:\Users\User\Downloads\—Pngtree—cartoon simple back to school_953702.jpgЗнайдіть перший грибок
  • Дуже гарно обчислили приклади. І ось наша наступна краплинка.

Не забуваємо!

Краплинки збираємо

Водичку зберігаємо

  1. Розв’язування задачі
  • Недаремно ми згадали синю хмаринку. Ой, подивіться на сторінку внизу. Що іде? (Дощик)
  • А чи знаєте ви, що гриби швидко ростуть саме після дощу?
  • Хто сховався під грибком? (Мурашки)
  • Скільки мурашок сховалося під грибком? (4)
  • А під листочком? (1)
  • Це є задача? (Ні)
  • Чому? (Бо немає запитання)
  • Яке питання поставимо до задачі? (Скільки мурашок у лісі? Скільки всього мурашок на галявині? Скільки всього мурашок сховалося від дощу)
  • Який приклад складемо, щоб дізнатися скільки всього мурашок сховалося?(4 + 1 = 5)
  • Запишемо приклад (4+1=5)
  • Це розв’язок до задачі.
  • Давайте промовимо відповідь разом (5 мурашок було на галявині) (слайди 44-45)

           

  • Розумашки. Ще одна краплинка до нашого відерця.

– Дощик став сильнішим.

Він перетворився на зливу. (слайд 46)   

C:\Users\User\Downloads\—Pngtree—cartoon simple back to school_953702.jpgЩоб зливу припинити,

Райдугу потрібно запросити. (слайд 47)

                    

  • Як ви гадаєте чому? (Райдуга з’являється після дощу) (слайд 48)

  • Правильно пояснили, тому отримуємо ще одну краплю
  1. Дидактична гра «Де сховалася краплинка?»
  • Сонечко засвітило яскравіше і принесло на своїх промінчиках загадки. Вони допоможуть дізнатися, де може ховатися краплинка?
  1. Крила розпустила

І сонечко закрила. (Хмара) (слайд 50)

  1. Довго мене нема – все в’яне

А як прийду – знов оживає. (Дощ) (слайд 51)

  1. Росте вона вниз головою,                                                         

Не влітку зростає, а зимою                                                             

А сонце її припече –

Заплаче вона й потече. (Бурулька)  (слайд 52)

           

  1. Намистиночки малі ніч згубила у траві.

Вранці сонечко встало, намистиночки позбирало. (Роса) (слайд 53)

  1. Біла ковдра.

Землю одягла,

Сонце припекло –

Ковдра потекла. (Сніг) (слайд 54)

(На дошці картинки-відгадки)

  • Краплинка хоче дізнатися, де вона у рідкому стані? (Дощ, роса)
  • Назвіть ілюстрації, де твердий стан води? (Бурулька, сніг)
  • Крапельки води в газоподібному стані – це … (хмара).
  • Погладьте себе по голівці. Гарні відповіді. І ще одна краплина у нашому відерці.
  1. Бесіда про бережне ставлення до води
  • Дітки, багато краплинок у нашому відрі? (Так)
  • Чи виконали ми завдання та побажання нашої гості? (Так)
  • Ми обіцяємо Краплині берегти воду!

***

На світі законів багато

Я нагадаю один:

Щоб море не висихало,

Потрібно багато краплин.

V. Рефлексія. Підсумок уроку

- Краплинка задоволена вашою роботою на уроці, тому вирішила кожному з вас подарувати частинку себе – чарівну маленьку краплинку. Оживимо її.

- Якщо у вас веселий настрій, все зрозуміло та сподобалось на уроці, домалюйте краплинці усмішку.

- Якщо ж не все зрозуміло, намалюйте рівний ротик.

- Якщо урок не сподобався, то ротик опущений донизу.

- Покажіть краплинку ті діти, у кого вона посміхається (слайд 56 )

  • А якщо вона у когось не посміхнулася, то наступного разу обов’язково посміхнеться.
  • Я вам дякую за урок. Ви великі молодці. Урок закінчено.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
21 січня 2022
Переглядів
838
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку