Конспект уроку для 11-го класу на тему "Збройна агресія Російської Федерації проти України"

Про матеріал
Конспект уроку для 11-го класу на тему "Збройна агресія Російської Федерації проти України"
Перегляд файлу

Тема. Збройна агресія Російської Федерації проти України.

Мета: з’ясувати природу  поняття «гібридна війна»; визначити процес окупації Російською Федерацією АР Крим; охарактеризувати російську агресію на сході України; розглянути шлях розвитку мінських домовленостей; розвивати увагу, пам'ять, мислення, зв’язне мовлення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичним матеріалом та історичними картами; виховувати учнів у дусі патріотизму.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •                 оперувати понятійним та хронологічним матеріалом;
  •                 пояснювати зміст поняття «АТО»;
  •                 характеризувати переговори «нормандської четвірки»;
  •                 висловлювати власні судження щодо подій на півдні та сході України.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, роздатковий матеріал, ілюстративний ряд.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Тестування.
  1. Подію, яка спричинила соціальний вибух, після відмови В. Януковича підписати Угоду про асоціацію з Євросоюзом називають

А   Євромайдан

Б   Революція на граніті

В   культурна революція

Г   Весна народів


  1. Основним способом згуртування учасників Євромайдану було

А   листівки

Б   агітаційні плакати

В   соціальні мережі

Г   народні віче


  1. Основною рушійною силою були

А   пенсіонери

Б   студенти

В   політики

Г   бізнесмени


  1. Яке фото слід використовувати для ілюстрації подій Революції гідності?

 

А    https://courses.prometheus.org.ua/assets/courseware/v1/a73793808a887187b7f632c50d66429b/asset-v1:ZNO+HISTORY101+2017_T1+type@asset+block/31.5_1.jpg      Б https://courses.prometheus.org.ua/assets/courseware/v1/8d1e6cdd964cf4f49772d02cacd3d7e8/asset-v1:ZNO+HISTORY101+2017_T1+type@asset+block/31.5_2.jpg         

 В    https://courses.prometheus.org.ua/assets/courseware/v1/a6e025a6fd35a73e80fdbb5c1e6fc4df/asset-v1:ZNO+HISTORY101+2017_T1+type@asset+block/31.5_3.jpg       Г   https://courses.prometheus.org.ua/assets/courseware/v1/6c90dbd46afe19c2552bbd9195bd3a03/asset-v1:ZNO+HISTORY101+2017_T1+type@asset+block/31.5_4.jpg

  1. «Не зміна облич при владі, а зміна системи, і найголовніше - пошук інструментарію для зміни цієї системи», на думку письменниці та публіциста О. Забужко, стало гаслом

А   «Революції гідності»

Б   «культурної революції»

В   «Помаранчевої революції»

Г   революції згори»

  1. Події «Революції гідності» стали каталізатором

А      підписання Україною Угоди про асоціацію з Європейським Союзом (ЄC).      

Б     входження України до Світової організації торгівлі (СОТ).     

В  створення Співдружності Незалежних Держав (СНД).          

 Г   обрання України членом Ради Європи (РЄ).

  1. 20 лютого, коли на вулиці Інститутській було вбито 53 людини, назвали

А   горе четвер

Б   страшний четвер

В    червоний четвер

Г   кривавий четвер


  1. Переможцем позачергових президентських виборів став

А   П. Порошенко

Б   В. Зеленський

В   В. Янукович

Г   Л. КУчма


  1. 27 листопада 2014 р. Головою ВР було обрано

А   Ю. Тимошенко          Б   В. Гройсмана         В   В. Януковича          Г   П. Порошенка

  1.                       Посаду прем'єр-міністра зайняв

А   П. Порошенко

Б   В. Гройсман

В   А. Яценюк

Г   В. Кличко


  1.                       Які вимоги висунув Євромайдан під час мітингу 24 листопада 2013 р.

1.Притягнення до відповідальності керівників силових структур

2.Відставка уряду Азарова

3.Ухвалення євроінтеграційних законів

4.Підписання Януковичем у Вільнюсі Угоди про асоціацію з ЄС

5. Початок процедури імпічменту президента

6. Повернення до легітимної Конституції від 8 грудня 2004р.


 


  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Вправа «Квадрат Блума».
  • Розшифруйте слово. Поясніть його значення.

 

1

2

3

4

5

6

1

А

Б

В

Г

Ґ

Д

2

Е

Є

Ж

З

И

І

3

Ї

Й

К

Л

М

Н

4

О

П

Р

С

Т

У

5

Ф

Х

Ц

Ч

Ш

Щ

6

Ю

Я

Ь

Ключ: 11; 14; 43; 21; 44; 26; 62.

  1. Вправа «Сенкан».
  • Складіть сенкан до слова-відгадки за алгоритмом.

                  Сенкан 

1. Записати головне слово (іменник) 

     2. Дібрати до нього 2 прикметники

  1. Дібрати до іменника 3 дієслова
  2. Скласти про головне слово речення з 4 слів
  3. Записати іменник- «асоціацію»
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Кероване читання.
  • Опрацюйте матеріал підручника на с. 250 – 252.
  • Сформулюйте короткі тези щодо процесу окупації РФ АР Крим.
  • Дайте відповіді на запитання.
  • Які мотиви агресивної політики Росії щодо України можна виокремити ?
  1. Робота в парах.
  • Розгляньте історичні джерела на с. 252 підручника та дайте відповіді на запитання до них.

  1. Робота в малих групах.
  • Опрацюйте матеріал підручника на с. 252 – 256 підручника.
  • Складіть план тексту та дайте відповіді на питання на карточках.

Картка 1

  • Яку територію хотіла утворити Росія на території України?
  • Яким чином терористи намагалися захопити владу?
  • Яка реакція  української влади на події на Сході ?
  •  Коли було проголошено ЛНР?
  • Чому АТО було замінено на ООС?
  • Кого називають «кіборгами»?

Картка 2

  • Яку питання вимагали винести на розгляд позачергової сесії Донецької облдержадміністрації?
  • Коли було проголошено ДНР і ХНР?
  • Чи вдалося терористам захопити Харків?
  • Де сили Ато зазнали найбільших втрат?
  • Коли було розпочато Операцію об'єднаних сил?
  • Скільки днів тривала оборона Донецького аеропорту?
  1. Перегляд відеоролику.

https://www.youtube.com/watch?v=GV_XV5VVEa4

  • Перегляньте відеоролик.
  • Висловіть власне судження до подій ?
  1. Аналіз історичних джерел.
  • Ознайомтеся з історичними джерелами та проаналізуйте їх за запитаннями на стр. 256

  1. Робота в групах
  • Клас ділиться на 2 групи, кожна з груп готує 6 запитань по тексту стр. 256-257, по черзі кожна група висуваю по одному учню на «батл», в якому учасники обмінюються запитаннями.
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Вправа «Займи позицію».
  • Займіть позицію щодо твердження.

«Як сприймаються в ЄС події в Україні. Наскільки європейці обізнані в українській ситуації?

Три головні висновки дослідження

1. Більшість громадян восьми країн-членів ЄС (60%) погоджуються з тим, що в Україні відбувається збройний конфлікт, інспірований Росією.

 2. Найменше громадяни ЄС погоджуються з тим, що конфлікт на Сході України інспірований Заходом — 25% респондентів назвали саме цю відповідь.

  1. П‘ята частина мешканців восьми країн-членів ЄС не знають, що відбувається в Україні.»

2.Вправа «Спіч у малюнках»

- Учні повинні схематично зобразити поняття повязані із темою уроків «Анексія», «сепаратизм», «АТО», «тимчасово окупована територія», «кіборг», «волонтерський рух».

  1. Підсумки уроку.
  1. Вправа «Три М».
  • Назвіть три моменти, які видалися вам найлегшими чи найважчими на уроці. Запропонуйте один – два моменти, які покращать вашу діяльність на наступному уроці.
  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати матеріал підручника на с. 250 – 259.
  2. Виконати завдання 1-2

 

 

docx
Додано
10 квітня 2020
Переглядів
3015
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку