РОЗРОБКА ВИХОВНОГО ЗАХОДУ З ІСТОРІЇ«МАГІСТР ІСТОРІЇ»
МЕТА: у цікавій, розважальній формі перевірити рівень історичних знань з історії випускників школи;
виховувати любов до історії, повагу до знань та до учнів-інтелектуалів.
ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАП:
1.Обрати учасників.
2.Довести до відому учасників завдання, необхідні для участі у конкурсах.
3. Повідомити приблизні теми, які будуть використані при розробці завдань.
ОБЛАДНАННЯ : святково прикрашена зала, плакати з крилатими висловлюваннями про історію .
ХІД ЗАХОДУ:
Учасники : 3-5 учнів 11 класу, які одягнені у костюми історичних діячів різних епох.
Між конкурсами можна переглядати номери художньої самодіяльності.
1-а ведуча. Готфрід Лейбніц якось сказав : «Люди створили гру у момент своєї найвищої дотепності».
2-а ведуча . А Анатоль Франс писав : «Гра – це бог. У неї свої віруючі та святі, які люблять її заради неї самої, а не заради того , що вона обіцяє, які обожнюють її , не зважаючи на те, що вона б’є їх».
1-а ведуча. Сьогодні ми зібралися на гру, яка присвячена музі Кліо. Не заради перемоги прийшли сьогодні наші учасники , а заради возвеличення «Цариці Наук» - Історії.
2-а ведуча . Гра наша і розважальна і інтелектуальна. Визначимо не тільки найкращого знавця історії серед наших випускників, а й побачимо , що наші юнаки – цікаві , творчі особистості. Давайте разом обирати того, хто достойний титулу «Магістр Історії».
2-а ведуча. Тож зустрічайте наших хлопців ,які з’являться в образах історичних персонажів та у супроводі своїх подруг ( представлення учасників та їх героїв (наприклад: Наполеон та його Жозефіна, князь Ігор зі своєю Ольгою, Александр Македонський та Роксана, Цезар та прекрасна Клеопатра, «гроза народів» Йосип Сталін та Надія Алілуєва і т. д.)
1-а ведуча. Арістофан говорив : «Справедливу людину цінуй більше як рідну».
Саме так ми цінуємо наше справедливе непідкупне журі (представлення журі).
2-а ведуча. Хто вірить у свою удачу – тому вона і посміхається. Тож бажаємо нашим учасникам віри у себе і прихильності богині Фортуни. Починаємо наші змагання.
1-а ведуча. Перший конкурс традиційний для такого виду змагань. Це конкурс «Візитівка». Кожен з хлопців презентує себе та свій персонаж. Максимальна оцінка за конкурс 15балів .
2-а ведуча. Наступний конкурс «Інтелектуальний». Кожен з учасників по опису повинен впізнати відомих особистостей. Якщо учасник відповість після першого запитання, отримує 3 бали, після другого – 2бали , після 3 – 1бал.
Учасники мають відповісти на три запитання.
Приклади завдань:
Запитання №1.
Запитання №2.
Запитання №3.
(П. Орлик)
Запитання №4.
Запитання №5.
Запитання №6.
- Автор пам’ятника цій людині Гюстав Доре намагався втілити сон свого героя, який той розповів сину : « Я стою на вершині скелястої гори, і кожен її камінь – якась із моїх книжок.»
- Кожен , хто читав його книги вважав себе знавцем історії Франції ХVІІ ст.
- Найвідоміші його герої – мушкетери. (О. Дюма)
Запитання №7
Запитання №8.
Запитання №9.
Запитання №10.
Запитання №11
(П.Скоропадський)
Запитання №12.
(П.Омелянович-Павленко)
Запитання №13.
Запитання №14.
Пізніше писав біографічні нариси про Муссоліні та Гітлера.
Запитання №15.
Запитання №16
Запитання №17.
(Святослав)
Запитання №18.
1-а ведуча. Наступний конкурс присвячуємо найвидатнішому українцю Т.Г.Шевченку . Називається він «Вірю – не вірю». За кожну правильну відповідь -1 бал.
1.Чи вірите ви , що в 1861 і 1864 роках Всесвітня Рада Миру та ЮНЕСКО ухвалили вшанувати 100-річчя від дня смерті та 150-річчя від дня народження Т. Шевченка у світовому масштабі?( Ні)
2.Чи вірите ви , що 21січня 1978 року на честь 60-річчя проголошення Центральною Радою незалежності України Олекса Гірник спалив себе на могилі Шевченка?(Так)
3.Чи вірите ви , що у 2013 році у Кембриджі з’явилася вулиця Тараса Шевченка? (Так)
4.Чи вірите ви , що коли Шевченко став добре заробляти він відвідував гарні ресторани, носив вишуканий одяг?(Так)
5.Чи вірите ви ,що пан Енгельгардт вимагав за викуп рідних поета з неволі 5000 крб.?(Ні. Вимагав 2500 рублів)
6.Чи вірите ви,що 2005 року у місті Ковелі на Волині відкрили найвищий у світі пам’ятник Т. Г. Шевченку . Заввишки він 7 метрів, а маса його 70 тонн?(Так)
7. Чи вірите ви,що пам’ятник Т. Шевченку у Вашингтоні відкривав екс-президент США Д. Ейзенхауер? (так)
8.Чи вірите ви,що вірш «Перебендя» поет присвятив актору М. Щепкіну? (Ні. Гребінці)
9.Чи вірите ви,що «Кобзар» у 1860 році був виданий коштом Платона Симиренка? (Так)
10.Чи вірите ви,що як вважають гімном вірш П. Чубинського «Ще не вмерла Україна» став на Правобережжі, бо там його авторство приписували Т. Шевченку? (Так)
1-а ведуча. Друга частина цього конкурсу – музична. Зараз ви переглянете відеокліп групи «Мандри» на пісню «Думи мої». Визначте , які твори чи пам´ятки, пов´язані з Шевченком , використані у ньому.
2-а ведуча.А тепер оголошуємо конкурс «Творчий». Наші учасники продемонструють свої таланти та творчі здібності.
1-а ведуча. Поки журі підраховує бали вболівальники можуть заробити балів своєму улюбленцеві. Оголошуємо конкурс вболівальників.
Запитання для вболівальників:
1.Скільки реальних персонажів зображено на картині І. Рєпіна «Запорожці»?(14(І. Ціонглинський, Д. Яворницький,М. Кузнєцов,Г. Алєксєєв, В.Тарновський,П. Мартинович,О.Рубець, К. Бєлоновський,Ф. Стравинський,М. Драгомиров, Микитка - кучер Тарновського,студент Петербургськоїакадедемії мистецтв, внучатий племінник М. Глінки, випадковий попутник Рєпіна з якого зробив ескіз у м. Олександрівськ).
2.Хто захищав інтереси катеринославського мільйонера Володимира Хрінникова у суді? (М. Міхновський)
3.Який вид дуелі запропонував О.Бісмарку мікробіолог Рудольф Вірхов?(З’їсти сосиску(одна отруєна). Відомий замолоду дуелянт Бісмарк відмовився від дуелі)
4.Кому належать слова «Моя сопілка і вівця дорожче царського вінця».
(Г. Сковорода)
5.Який православний митрополит запровадив українську мову в богослужінні?(П. Могила)
6. У чому суть «Брежнєвського циркуляру»?(Розпорядження про вдосконалення вивчення російської мови)
7.Кого під час війни називали «чорні свитки» або «сірі піджаки»?
( Мобілізованих до армії після звільнення окупованих територій України новобранців,яких посилали в бій у чому були для спокутування своєї «вини»)
8.Яку битву Другої світової війни назвали «Малий Сталінград»?(Корсунь-Шевченківську)
9.Яке українське місто у ході Другої світової війни чотири рази переходило із рук в руки?(Харків)
10.Він отримав Нобелівську премію з літератури за опис своїх діянь, які не мали ніякого стосунку до літератури.(У. Черчіль)
11.Про яке військо татарські хроніки писали «Військо Жовтої Тростини» (козацьке)
Друга частина глядацького конкурсу. Після перегляду кліпу до пісні групи «Мандри» «Не спи моя рідна земля» треба назвати історичні події, які у ньому зафіксовані.
2-а ведуча.Останній конкурс називається «Калейдоскоп». Зараз на екрані досить швидко будуть змінюватися портрети відомих діячів, хто більше їх впізнає та запише, той і переміг (під музику змінюється калейдоскоп портретів історичних діячів різних часів і народів)
1-а ведуча. Чоловіки вважають, що саме вони є творцями історії, що саме завдяки їм людство рухається вперед, що без них не було б великих відкриттів та видатних шедеврів мистецтва та архітектури.
2-а ведуча . Ми не будемо з ними сперечатися і доводити визначну роль жінок у світовій історії, а тільки зауважимо, що народили і виховали царів, вчених, полководців, митців ,богів і героїв – жінки.
1-а ведуча. Для оголошення остаточних результатів конкурсу надаємо слово журі.
Журі оголошує переможця та володарів титулів «Містер Інтелект» та «Містер Талант», а також володаря призу «Глядацькі симпатії»
СПИСОКВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ ТА ІНТЕРНЕТРЕСУРСІВ:
1.Веселые запорожцы. /Корреспондент//. - 2012.- №44.
2. Війна Івана Кожедуба./ Історія для допитливих//.- 2011. - №5. С.10-15. 2. Гунько О. Зроби цікавим урок історії/О.Гунько.- Тернопіль: , 2010.-с.
3.Кульчинський О.Б.Українці в літописах Османської імперії/О.Кульчинський// Історія та правознавство.- 2017. - №13-14. – С.16-18.
4. Матеріали до 200-річчя Т. Шевченка/ Історія та правознавство. Позакласна робота//. – 2014.- №1.
5. https://www.discoverukraine.com.ua/category/vidatni-ukra%D1%97nci/
6.https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%B0
7. Царенко О.А.Дидактичні матеріали за темою «Україна на початку ХХ ст.»/О. Царенко// Історія та правознавство. - 2018. - №1-2. – С.10-23.
Черкасова Світлана Олегівна, учитель історії та правознавства Святовасилівської середньої школи Солонянського району Дніпропетровської області
1