Клас 2
Предмет: Я досліджую світ
Тема уроку: Як виникає вітер?
Мета уроку: уточнити і розширити уявлення учнів про вітер, пояснити причину його утворення;
розвивати пам’ять, логічну увагу, мовлення дітей; виховувати інтерес до явища природи, що вивчається;
розвивати спостережливість, мислення, вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, уміння порівнювати, аналізувати й робити висновки;
виховувати допитливість прагнення пізнавати природу.
Очікувані результати навчання:
ПРО: виконує дослідницькі завдання: досліджує властивості повітря; дізнається про природу, використовуючи різні джерела інформації.
МОВ: з увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі; читає вголос короткі тексти з метою отримання інформації; уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо).
СЗО: спілкується з вчителем та однокласниками; об’єднується з іншими дітьми у групу для гри.
ГІО: надає допомогу тим, хто її потребує і висловлює вдячність за підтримку.
Тип уроку: інтерактивний.
Методи та види роботи: фенологічні спостереження, програма «Як почуває себе ненька Україна?», ІТ «Асоціативний кущ», колективна робота, ІТ «Таблиця «ЗХД»», розповідь вчителя, робота над підручником, проведення дослідів, фізкультхвилинка (відео), слухання й обговорення казки В. Сухомлинського «Ласкавий Вітер і холодний Вітрюган», розповідь вчителя з елементами бесіди, бесіда, ІТ «Метод ПРЕС», індивідуальна робота, гра «Хрестики-нолики», узагальнююча бесіда, ІТ «Мікрофон», рефлексія, ІТ «Незакінчені речення», гра з використанням цеглинок «LEGO».
Форми організації роботи: колективна, індивідуальна.
Інтерактивні технології навчання: ІТ «Асоціативний кущ», ІТ «Таблиця «ЗХД»», ІТ «Метод ПРЕС», ІТ «Мікрофон», ІТ «Незакінчені речення».
Обладнання: мультимедійне забезпечення.
Засоби наочності: демонстраційний матеріал (репрезентація, таблиця).
роздатковий матеріал (стакан з водою, коктейльні трубочки, шматок крейди, цеглинки LEGO).
Рекомендована література:
URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-1-4-klas/2019/11/1-2-dodatki.pdf
URL: https://www.youtube.com/watch?v=Jkwb9Q8NlvA
Перебіг уроку:
Приготуйте без мороки
Все, що треба до уроку.
Книжку, зошит, ручку, олівці.
Приготувались?
Молодці!
Руки покладіть рівненько.
Голову вище підніміть,
Плечі свої розведіть.
Всі на мене подивіться,
і приємно посміхніться!
2.1. Фенологічні спостереження. Програма «Як почуває себе ненька Україна?»
ЗНАЮ |
ХОЧУ ДІЗНАТИСЯ |
ДІЗНАВСЯ |
|
|
|
– Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся детальніше про вітер, його види, причину його появи.
4. Сприйняття та усвідомлення учнями нового матеріалу
4.1. Розповідь вчителя
Слухайте, слухайте, це вже давно не секрет:
Газові ковдри вкривають всі дев’ять планет.
Ковдри оці захисні атмосферами звати,
Є і в Землі атмосфера своя шарувата,
Тисячі в ній кілометрів – ото товщина!
І обертається разом з Землею вона.
Ще атмосферу повітряним звуть океаном,
Матінку – Землю вона захищає старанно.
Можливо, вам цікаво буде знати,
Що нашу атмосферу залюбки
Ще можна парасолькою назвати
Або ж – планети панциром легким.
Це через те, що в холодній космічній імлі
Нам зберіга атмосфера тепло на Землі
І радіацію сонячну в себе вбирає,
Метеоритами на Землю шляхи закриває.
Атмосфера – повітряна оболонка Землі.
4.2. Робота над підручником
4.3. Проведення дослідів
Дослід №1. Повітря не бачимо, зате ми його можемо відчути.
Дослід №2. Де знаходиться повітря?
Дослід №3. Повітря не бачимо, зате ми його можемо відчути.
Фізкультхвилинка (відео)
– Будьте уважними. Прослухавши казку, дайте відповідь на запитання: чи вливає вітер на погоду?
4.4.1. Читання казки вчителем
У темному лісі, в глибокому яру спали два вітри. Ласкавий Вітер – хлопець з синіми очима. А холодний Вітрюган – дід з колючою бородою.
Настала зима. Сонечко не могло піднятися високо над землею. Білі сніги вкрили поле. Зашуміли тривожно верховіття дерев. Прокинувся в глибокому яру холодний Вітрюган. Встав, вийшов з лісу. Застогнала хуртовина. Йде по землі холодний Вітрюган, замерзають річки, гуде хуртовина.
Та ось піднялося сонечко вище над землею. Заболіла спина у холодного Вітрюгана. Поплентався він у темний ліс, заліз у глибокий яр.
Прокинувся ласкавий Вітер, вийшов з лісу.
Засміялося сонечко, потекли струмки, зацвіли квіти, зашуміли трави.
4.4.2. Бесіда
– Який висновок ми можемо зробити прочитавши казку, чи впливає вітер на погоду? (так, в різні пори року бувають різні вітри).
Урагани – вітри надзвичайної сили, втричі сильніші за шквали. Саме вони викликають жахливі морські шторми. Морські вітри – мусони – двічі на рік змінюють напрямок: дмуть то з моря на сушу, то навпаки. Мешканець пустель та степів – вітер «афганець». Він ніби спалює все навколо своїм сухим гарячим диханням.
5. Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок
5.1. ІТ «Таблиця «ЗХД»
ЗНАЮ |
ХОЧУ ДІЗНАТИСЯ |
ДІЗНАВСЯ |
|
|
|
5.2. ІТ «Метод ПРЕС»
Висловлюю думку – «Я вважаю…..»
Наводжу приклад – «Тому що….»
Пояснюю причину – «Наприклад….»
Формую висновок – «Отже….»
Приклад: Я вважаю вітер допомагає людині. Тому що, можна отримати енергію. Наприклад, вітряки надають енергію та не забруднюють повітря. Отже, вітер потрібен людині.
5.3. Індивідуальна робота. Гра «Хрестики-нолики»
5.3.1. Інструктаж
– У кожного з вас є картки. (див. додаток Б). Розгляньте уважно їх зміст. Вам потрібно напроти твердження, з яким ви згодні, яке є правильним, поставити хрестик, а напроти тверджень, які не правильні – нолик.
5.3.2. Індивідуальна робота
1 |
Повітря є всюди. |
|
|
2 |
У воді повітря немає. |
|
|
3 |
Вітер – це рух повітря. |
|
|
4 |
Вітер можна створити штучно. |
|
|
5 |
Рослинам повітря не потрібне. |
|
|
6 |
Брудне повітря корисне. |
|
|
7 |
Рослини виділяють кисень у повітря. |
|
|
8 |
Приміщення не потрібно провітрювати. |
|
|
5.3.3. Звіт
1 |
Повітря є всюди. |
х |
|
2 |
У воді повітря немає. |
|
0 |
3 |
Вітер – це рух повітря. |
х |
|
4 |
Вітер можна створити штучно. |
х |
|
5 |
Рослинам повітря не потрібне. |
|
0 |
6 |
Брудне повітря корисне. |
|
0 |
7 |
Рослини виділяють кисень у повітря. |
х |
|
8 |
Приміщення не потрібно провітрювати. |
|
0 |
– Молодці, добре впоралися із завданням!
5.4. Узагальнююча бесіда. ІТ «Мікрофон»
6. Підсумок уроку. Рефлексія
6.1. Рефлексія. ІТ «Незакінчені речення»
– Продовжте речення.
6.2. Гра з використанням цеглинок «LEGO»
– Оберіть смайлик, який відповідає вашому настрою та покажіть відповідну цеглинку LEGO.
6.3. Підсумок уроку
– Ви сьогодні не лінились,
А гарненько потрудились.
7. Домашнє завдання
7.1. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання
– Вам потрібно буде скласти сенкан. На слайді зображена схема, в якій зазначено як складати сенкан. (пояснюю поступово рядок за рядком)
Наприклад, «Сенкан»
Вітер
Холодний, сильний
Дує, руйнує, допомагає
Повсякденно нас оточує
Явище природи.
7.2. Домашнє завдання
Скласти сенкан на тему «Вітер».
Додаток А
ЗНАЮ |
ХОЧУ ДІЗНАТИСЯ |
ДІЗНАВСЯ |
|
|
|
Додаток Б
1 |
Повітря є всюди. |
|
|
2 |
У воді повітря немає. |
|
|
3 |
Вітер – це рух повітря. |
|
|
4 |
Вітер можна створити штучно. |
|
|
5 |
Рослинам повітря не потрібне. |
|
|
6 |
Брудне повітря корисне. |
|
|
7 |
Рослини виділяють кисень у повітря. |
|
|
8 |
Приміщення не потрібно провітрювати. |
|
|