Конспект уроку з літературного читання на тему: Оксана Кротюк " Наші скарби"Україна в мініатюрі
3 клас
Тема: Оксана Кротюк « Наші скарби»
Мета: продовжувати знайомити учнів з творами українських письменників; вчити визначати жанри творів; удосконалювати навички правильного і виразного читання; розвивати зв’язне мовлення, уяву; збагачувати словниковий запас; розширювати світогляд учнів; виховувати інтерес і бажання вивчати історію України.
Хід уроку
І.Організіція учнів до уроку.
1.Емоційне налаштування
"Самоналаштування"
Покладіть руки на парту, закрийте очі та промовляйте:
Я зможу сьогодні добре працювати на уроці.
Я особистість творча.
Я бажаю однокласникам успіхів на уроці.
2.Мовленнєва розминка.
* Артикуляційна гімнастика
https://www.youtube.com/watch?v=VLWHsAAfbng
*Робота над скоромовкою
- Прочитайте скоромовку мовчки.
Ти, малий, скажи малому, хай малий малому скаже, хай малий теля прив'яже.
Учні читають скоромовку виразно, напівголосно у помірному темпі; швидко; дуже швидко.Читатають як лисичка,ведмідь,вовк.
ІІ.Оголошення теми уроку.
1.Відгадування ребуса
(Скарб)
-Що на вашу думку означає скарб?
-У тлумачному словнику подано таке пояснення слова скарб: . Коштовності, гроші, цінні речі
У Вікіпедії є ось таке пояснення: Скарб — таємно приховані в землі або заховані іншим способом гроші, коштовний посуд, монети, ювелірні вироби або інші коштовні речі.
Поза сферою особистих скарбів, ми також можемо розглядати скарби як частину нашого національного культурного спадку. Кожна культура має свій власний неповторний скарб, який включає в себе традиції, мистецтво, літературу, будівлі і багато іншого.
-Саме про такі скарби ми будемо читати твір Оксани Кротюк « Наші скарби»Музей просто неба.
ІІІ.Спиймання й усвідомлення нового матеріалу.
1.Розповідь про автора
Дитяча письменниця. Народилася 18 грудня 1969 року в Луцьку. Живе і працює в Києві.
-Зараз ми звами перегляне відео з цією авторкою
#живі письменники.
https://youtu.be/fgWAo0Pv558?si=aW4BYILLefNjBqz2 ( перегляд частинки відео)
2. 2.Словникаова робота
-Під час читання можуть зустрітись невідомі вам слова, а також потрібно знати як певні слова наголошувати.
-Давайте потренеруємось виразно читати і наголошувати слова, читаючи хором колонки слів.
Старовинні ваблять
Керамічні Полісся
мініатюра
архітектура
Слобожанщина
Поділля
грифельних
-Чи розумієте ви значення усіх слів?
(Прочитаємо на слайді,щоб означають ці слова)
Керамічні –виготовлені з кераміки
Мініатюрий— невеликий за обсягом .
Слобожанщина,Полісся,Поділля – історичні регіони України.
3.Опрацювання тексту
Читання тексту вчителем та учнями.
-Я починаю читати, ви уважно слідкуєте,тому що хтось з вас продовжить читати текст.
-Перед тим як аналізувати текст,трішки відпочинемо.
Руханка (https://www.youtube.com/watch?v=ZcQ8oUHiAhY )
4.Аналіз змісту тексту(з вибірковим читанням)
-Де розташований музей народної архітектури і побуту?
-Що можна побачити в цьому музеї просто неба?
-З скількох абзаців складається текст?
-Знайди і прочитай абзаци ,які починаються зі слова « є».Які в кожному з цих абзаців є ключові слова?
*Читання хвилею.Учні читають текст пошепки за схемою:повільно,швидко,дуже швидко…
-Знайдіть у тексті найдовше і найкоротше слово.
-Знайдіть питальне речення,окличне речення.
-Чому цей музей називають Україною в мініатюрі?
-Це оповідання художнє чи наукво-художнє?Доведіть.
-Знайдіть і прочитайте в тексті власні назви.
*Гра « Акула»
--Я побуду у ролі акули і « з’їм» деякі слова з тексту.Отож,я зачитую вам речення,пропускаючи деякі слова.Вам необхідно знайти це речення у підручники і зачитати правильно.
*Гра « Я знаю 5..»
Дитина робить крок і називає що є в музеї під відкритим небом.Наприклад:
Крок 1-хатинки,крок 2-поля,крок 3-школа,крок 4-гончарна майстерня,крок 5-кузня.
ІV.Підсумок уроку
- А зараз ми з вами поринемо у віртуально подорож до музею,про який читали
Перегляд та обговорення відео «Київський Музей народної архітектури та побуту».
https://www.youtube.com/watch?v=pIckzB9ge8g
*Домашнє завдання
-Виразно читати текст.Переказувати абзац де описано старовинну школу.