Дата____________
Конспект уроку для учнів 5 класу з інтегрованого курсу за підручником «Здоров’я, безпека та добробут». Автори: Тетяна Воронцова, Володимир Пономаренко, Ірина Лаврентьєва, Олена Хомич.
Тема. Ми в основній школі.
Мета: сприяти підвищенню мотивації до навчання, вчити дітей розвивати свої здібності, розуміти фізичні, психічні, емоційні і соціальні зміни, які відбуваються під час переходу в основну школу.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Форми та методи роботи: бесіда, вправа «Продовж речення», тест «Мислитель чи митець», обговорення, практикум.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Вправа «Долонька»
Я тримаю у своїх долонях посмішку, хочу її подарувати вам і побажати на сьогоднішньому уроці дізнатись багато цікавого про себе. Посмішка передається від учня до учня.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Ось уже два місяці, як ви п’ятикласники. З вами відбулося багато змін, порівняно з навчанням у четвертому класі. Адаптаційний період триває від 3 до 6 місяців. Проте не всім легко пристосуватися до змін, що відбуваються. Давайте трішки про це поговоримо.
Бесіда:
- Пригадайте, що ви відчували, коли стали п’ятикласниками?
- Що змінилося?
- Що вам сподобалося, а що ні?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Вправа «Продовж речення»:
- Найбільше в основній школі мені подобається…
- Мій улюблений предмет….
- В основній школі мене турбує…
ІV. Вивчення нового матеріалу
Запитання для обговорення:
- Щ означає вислів «Закопати талант у землю»?
- Які таланти маєте ви?
2. До чого ми більш схильні?
Мабуть, кожен з вас помічав те, що одним учням легко дається математика, інші легко вчать іноземну мову, комусь до снаги інформатика. Від чого це залежить? Які здібності має кожен з нас? Відомо, що ліва півкуля головного мозку відповідає за операції з літерами та числами, тобто за уміння читати, обчислювати та мислити логічно (мислитель). Права півкуля відповідає за уяву, здатність орієнтуватися у просторі, розпізнавати складні об'єкти тощо (митець).
Тест «Мислитель чи митець». Вправу потрібно виконувати швидко, не замислюючись над діями.
1. Поплескайте у долоні. Яка долоня зверху — права чи ліва?
2. Схрестіть руки на грудях. Яка рука зверху — права чи ліва?
3. Переплетіть пальці рук. Палець якої руки — правої чи лівої — зверху?
4. Витягніть уперед руку і наведіть вказівний палець на будь-який предмет. Заплющуючи яке око — праве чи ліве, — ви помічаєте, що палець переміщується відносно предмета?
Результати: якщо в усіх випадках отримано відповідь «права», то провідною у вас є ліва півкуля, і ви — мислителі, а якщо «ліва» — маєте художню, творчу натуру. Але найчастіше виходять різні комбінації, які свідчать про широкий спектр ваших здібностей.
3. Розвиваємо міжпівкульну взаємодію
Як ви вважаєте, чи варто розвивати свої здібності? Науковці вважають, що потрібно розвивати менш активну півкулю. Це покращує роботу усього мозку.
Практикум
- Намалюйте восьминога одночасно обома руками (мал. 23).
- Стрибаючи на одній нозі, спробуйте одночасно плескати себе по голові та круговими рухами гладити по животі (мал. 24).
4. Як подружитися з навчальним предметом
Звісно, що кожен хоче добре навчатися. Та не кожному це вдається. Шкільна програма не розрахована на геніїв. Щоб її освоїти потрібна лише старанність та трішки терпіння. Усі шкільні предмети корисні, незалежно від ваших уподобань та майбутньої професії.
Робота в парах
Завдання: оберіть предмет, який ви вивчаєте, та запишіть користь від його вивчення, яким чином знання з даного предмету можуть вам знадобитися у майбутньому, обговоріть записану інформацію з класом.
V. Узагальнення та систематизація знань
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія
Вправа «Світлофор»
Кожен учень має картки трьох кольорів світлофора. Картка зеленого кольору означає розуміння , жовтого - неповне розуміння, червоног - нерозуміння матеріалу. Після сигналу учитель з'ясовує: що зрозуміли?
VIІ. Домашнє завдання. Знати теоретичний матеріал §8, виконати завдання с. 66 «Мозаїка завдань до теми»