Презентація на тему: "Діяльнісний підхід як необхідна умова розвитку умінь та навичок учнів, застосування здобутих знань у практичній діяльності"

Про матеріал

У презентації описано про Діяльнісний підхід в освіті, як методологічну основу, на якій будується система розвиваючого навчання.

Діяльнісний підхід — це метод навчання, коли дитина не отримує знання в готовому вигляді, а здобуває їх сама в процесі власної навчально-пізнавальної діяльності.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Діяльнісний підхід як необхідна умова розвитку умінь та навичок учнів, застосування здобутих знань у практичній діяльності

Номер слайду 2

Актуальність теми «Єдиний шлях, що веде до знань – це діяльність» (Бернард Шоу) Освіта ХХІ століття - це освіта для людини. Її основна мета – виховання особистості, яка здатна до самоосвіти, саморозвитку, вміє критично мислити, опрацьовувати різноманітну інформацію, використовувати набуті знання і вміння у практичній діяльності. Тому важливо, щоб на кожному уроці учень переживав радість відкриття, щоб у нього формувалась віра в свої сили.

Номер слайду 3

– це. методологічна основа, на якій будується система розвиваючого навчання

Номер слайду 4

ДІЯЛЬНІСНИЙ ПІДХІД — це метод навчання, коли дитина не отримує знання в готовому вигляді, а здобуває їх сама в процесі власної навчально-пізнавальної діяльності.

Номер слайду 5

Діяльнісний підхід Створення ситуацій, що дають змогу поєднати можливості різних предметів для формування комплексу знань та умінь. Застосування різноманітних методів спонукання учнів до праці та активної участі в процесі засвоєння знань. Навчальний процес спрямований на розвиток пізнавальної діяльності учнів та її активізацію. Спонукання учнів до творчої самостійної роботи по здобуванню знань та формуванню умінь і навичок.

Номер слайду 6

Навчати діяльності – це означає:

Номер слайду 7

Типи уроків з використанням діяльнісного підходу

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Метод діяльнісного підходу здійснюється шляхом створення проблемної ситуації на уроці. Для розв’язання проблемної ситуації виникає необхідність у проблемному діалозі. Проблемний діалог підводить учнів до відкриття нових знань.

Номер слайду 10

Головні компоненти проблемно-діалогічного навчання потреба учня у новому знанні або способу дії («хочу дізнатися…, навчитися…»); невідоме знання, яке учень повинен засвоїти; відомі знання і сформовані уміння (можу сам, без вчителя)

Номер слайду 11

Дидактичні принципи діяльнісного підходу Принцип творчості Принцип варіативності Принцип мінімакса Принцип безперервності Принцип цілісного уявлення про світ Принцип діяльності Принцип психологічної комфортності

Номер слайду 12

Принцип творчості (креативності) Передбачає максимальну орієнтацію на творчий початок у навчальній діяльності школярів, придбання досвіду творчої діяльності. Формує здатність самостійно знаходити рішення нестандартних завдань.  

Номер слайду 13

Принцип варіативності Передбачає розвиток в учнів варіативного мислення, тобто розуміння можливості різних варіантів вирішення проблеми, формування здатності до систематичного перебору варіантів і вибору оптимального варіанту

Номер слайду 14

Принцип мінімакса Школа повинна запропонувати учневі зміст освіти з максимального рівня, а учень повинен засвоїти це утримання з мінімального рівня.

Номер слайду 15

Принцип безперервності Означає таку організацію навчання, коли результат діяльності на кожному попередньому етапі забезпечує початок наступного етапу. Безперервність процесу забезпечується інваріативною технологією, а також спадкоємністю між усіма ступенями навчання змісту і методики.

Номер слайду 16

Принцип цілісного уявлення про світ У дитини повинно бути сформовано узагальнене, цілісне уявлення про світ (природу - суспільство – самого себе), про роль і місце кожної науки в системі наук

Номер слайду 17

Принцип діяльності Формування особистості учня та просування його в розвитку здійснюється не тоді, коли він отримує готове знання, а в процесі його власної діяльності, спрямованої на «відкриття» ним нового знання.

Номер слайду 18

Принцип психологічної комфортності Зняття по можливості всіх стресоутворюючих факторів навчального процесу, створення в школі і на уроці такої доброзичливої атмосфери, в якій вони відчувають себе "вдома“

Номер слайду 19

Застосовування у навчанні діяльнісного підходу сприяє здійсненню циклу пізнавальних дій учнем, а саме:

Номер слайду 20

РЕЗУЛЬТАТИ ДІЯЛЬНІСНОГО ПІДХОДУ

Номер слайду 21

Потрійний ефект використання діяльнісного методу навчання:

Номер слайду 22

«НА СЬОГОДНІШНІЙ ДЕНЬ ВЧИТЕЛЬ – ЦЕ НАСТАВНИК, ВІН НАПРАВЛЯЄ ДІЯЛЬНІСТЬ УЧНЯ, ДОПОМАГАЮЧИ ЙОМУ, ДЕ ЦЕ НЕОБХІДНО, ТА ЗАЛИШАЮЧИ ЙОГО ДІЯТИ ТАМ, ДЕ ВІН ЦЕ МОЖЕ ЗРОБИТИ САМОСТІЙНО»

Номер слайду 23

Вправа «Хмаринки слів»

Номер слайду 24

Рефлексія

Номер слайду 25

БАЖАЄМО ВАМ ТВОРЧОГО НАТХНЕННЯ!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Анадруцька Світлана Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Авдєєва Людмила Миколаївна
    Дякую за цікавий підхід до проблеми!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Сичова Олена
    Змістовно, лаконічно, точно! Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. печинога Лілія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Коваленко Любов
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
ppt
Додано
30 жовтня 2023
Переглядів
9541
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку