Урок удосконалення вмінь додавати і віднімати дроби з однаковими знаменниками, додавати мішані числа; розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки; активізувати інтелектуальну діяльність учнів; виховувати інтерес до предмету
Лубенська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1 Лубенської міської ради Полтавської області
«Математичний біатлон»
Урок - змагання з математики у 5 класі
з теми:
«Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками»
Учитель математики
вищої кваліфікаційної категорії,
учитель-методист
Сіренко Л.Л.
28 лютого 2018 року
м. Лубни
ТЕМА : Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками.
МЕТА: удосконалити вміння додавати і віднімати дроби з однаковими знаменниками, додавати мішані числа; розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки; активізувати інтелектуальну діяльність учнів; виховувати інтерес до предмету
Завдання:
навчальні:
розвивальні:
Тип уроку: узагальнення й систематизаціїзнань.
Тип уроку: розв’язування вправ.
Хід уроку
Добрий день друзі! Сьогодні нам пощастило прийняти участь у математичному біатлоні. Як ви знаєте, біатлон - це вид спорту, який поєднує швидкий рух на лижах, та вміння влучно стріляти в ціль зі спортивної рушниці. Тому, вам доведеться швидко орієнтуватися в математичному просторі і своїми знаннями влучно «стріляти в ціль» математичних прикладів, задач. Оскільки це змагання, наш клас ми поділи на 3 команди, ви обрали капітанів команд, які будуть уважно слідкувати за тим, щоб саме їх команда була переможцем. На наших змаганнях присутнє вельми шановане журі, у складі… яке наприкінці змагань винесе свій вердикт, чи зможете ви далі брати участь у таких змаганнях. Але спочатку перевіримо наскільки добре ви підготувалися до даного змагання, так би мовити, розігріємо наші м’язи …
Теоретична розминка (5 хв)
2. Актуалізація опорних знань ( 3 хв.)
Бачу, що ми таки трохи розгрілися, тепер спробуємо «пристрілятися», згадаємо як виконуються додавання і віднімання дробів на практиці…
Усний рахунок (3 хв)
Обчисліть:
Ланцюжок (10 хв)
Що ж, непогано, настала черга переконатися, що ви вмієте швидко пересуватися на математичних «лижах». Зараз, кожна команда отримає своє завдання, де ви по черзі повинні обчислити по одному прикладу, якщо учасник команди помиляється, капітан команди виконує «штрафне коло», виправляючи помилку. Хто швидше і без промахів виконає це завдання, той перемагає в цьому змаганні.
І команда ІІ команда ІІІ команда
4) 5 + 4) 4 + 4) 3 +
5) 4 – 5) 5 – 5) 6 –
6) 5 + 3 6) 4 + 2 6) 4 + 3
7) 4 – 1 7) 5 – 3 7) 7 – 3
8) 6 – 1 8) 7 – 2 8) 5 – 3
Знайди помилку (3хв)
Всі ви добре і швидко рухалися, тепер трохи передихнемо на місці і спробуємо проаналізувати помилки, які припустилися ви і ваші суперники, бо без самоаналізу немає руху вперед .
Конкурс капітанів (5хв)
А зараз капітани команд покажуть на що вони здатні. ( розв’язують рівняння) і всі решта учнів розв’язують за своїми капітанами, слідкуючи, щоб ті не помилилися), на екрані висвітлюються рівняння.
І команда: – х ) – 2 = 5 ( х=4)
ІІ команда: (5 + х ) – 1 = 8 ( х=4)
ІІІ команда: 18 – ( х – 1 ) = 16 ( х=4)
Фізкультхвилинка «Правильні, неправильні, мішані дроби»(2хв)
Для того, щоб не змерзнути, проведемо фізкультхвилинку.
Я називаю дріб, якщо дріб правильний, то ви робите хлопок у долоні, якщо неправильний – присідаєте, якщо число мішане – робите кругові рухи руками.
Логічні вправи (6хв)
В любій командній грі важливу роль відіграє тренер і капітан команди. Зараз вам будуть запропоновані вправи, де потрібно знайти або зайвий елемент, або пропущене число, і ви це зможете зробити, якщо будете міркувати разом, знаходячи певні закономірності. Та команда, яка швидше справиться з завданням – отримує бонус .
Історична цікавинка (1хв)
Математики стародавнього Єгипту замість звичних для нас знаків «+» і « -» використовували знаки « » і « » (ноги, що йдуть). І зараз ви можете дізнатися, яку із дій позначили цими знаками:
= = .
Марафон (4хв)
Хоч слова “так” і “ні” короткі; все ж вони вимагають серйозних роздумів.” Так казав видатний давньогрецький філософ і математик Піфагор .
Я задаватиму питання, якщо відповідь позитивна, ви ставите « + », якщо ні, то « - »
10)Сума мішаних чисел може бути натуральним числом?
Тепер звіримо наскільки ви були праві
Підсумок уроку (1хв)
Марафон показав, що нам є ще над чим працювати, вдосконалювати свою майстерність.
А зараз надаємо слово нашому журі…
Оскільки ми плідно сьогодні попрацювали, домашнім завданням буде…