Тема. Досліджую написання іменників чоловічого роду з основою на приголосний звук в орудному відмінку однини
Мета: узагальнити знання про іменники; вчити правильно писати закінчення іменників чоловічого роду в орудному відмінку однини; удосконалювати навички звуко-буквеного аналізу; розвивати критичне мислення, увагу, спостережливість, пам'ять, усне і писемне мовлення; удосконалювати навички письма; формувати компетентність спілкуватися рідною мовою, соціальну, громадянську компетентності; виховувати повагу до рідної мови, до традицій своєї країни та країн-сусідів.
Очікуванні результати:
Обладнання: картки із сполученнями слів, конверти із смайлами, «Стіна слів», м’яч, таблиця
ХІД УРОКУ
I.Організаційний момент
1. Привітання італійською
2. Обмін емоціями
II.Мовна розминка
1. Робота із “Стіною слів”
- Венеція, гондола, канали
2. Гра “Поверни з віповіддю”- дати відповіді на питання:
- Якщо іменник ж.р. у Н.В. має твердий кінцевий приголосний основи, то яким буде закінчення у О.В.? ( - ом)
- Якщо іменник ж.р. у Н.В. має м’який кінцевий приголосний основи, то яким буде закінчення у О.В.? ( - ем)
- Якщо іменник ж.р. у Н.В. має шиплячий кінцевий приголосний основи, то яким буде закінчення у О.В.? ( - ем)
- Якщо іменник ж.р. у Н.В. має кінцевий приголосний основи “й”, то яким буде закінчення у О.В.? ( - єм)
3. Творчий самодиктант:
- поставити словосполучення на картках в орудному відмінку однини;
- самоперевірка
III.Оголошення теми і мети уроку
- Як ви думаєте, чому ми сьогодні присвятимо урок?
— Отже, сьогодні ми поспостерігаємо за творенням форми орудного відмінка іменників чоловічого роду , будемо вчитися утворювати ці форми.
- Чого ви чекаєте від уроку? Чого хочете дізнатись, навчитись?
IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
1. Колективна дослідницька робота за вправою 1 на стор. 56 - усно
— Які закінчення на вашу думку треба написати?
- Проведіть дослідження за правилом на стор. 56
- Зробіть висновок, які закінчення треба вставити у словах.
Вчитель звертається до таблиці на дошці.
2. Робота в групах за вправою 3 на стор. 58 (всі дівчатка — 1 група, всі хлопці — 2 група, вчителі — 3 група)
- Об’єднайтесь у групи. Оберіть читача і доповідача. Визначаємо регламент.
- Прочитайте цікаві відомості про Італію. Визначте, які закінчення треба писати у словах, що записані у дужках.
- Обміняйтесь інформацією.
- Із трьох виділених речень спишіть два на вибір. Позначте закінчення.
3. Робота за фотоколажем
- Чи можна назвати фотоколаж медіа? Чому?
- Розгляньте колаж. Подумайте, а що ви дізнались про Італію?
- Напишіть про це одне речення.
V. Узагальнення знань
- Над чим ми працювали на уроці?
- Чи справдились ваші чекання?
- Покажіть, який із смайликів відповідає вашому емоційному стану на кінець уроку. Чи задоволені ви своєю роботою?
VI. Домашнє завдання
- Вивчити правило стор. 58. виконати вправу 7 на стор. 59
Словосполучення для твочого самодиктанту
СІЛЬСЬКИЙ ПАРК
ГОСТРИЙ НІЖ
СВІЖИЙ КАЛАЧ
ГАРЯЧИЙ ЧАЙ
ВЧОРАШНІЙ ДЕНЬ
Слова для “Стіни слів”
ВЕНЕЦІЯ
ГОНДОЛИ
КАНАЛИ