конспект уроку "Досліджую написання іменників чоловічого роду з основою на приголосний звук в орудному відмінку однини"

Про матеріал
Розробка уроку української мови 4 клас до підручника К ПОномарьової, Л. Гайової на тему "Досліджую написання іменників чоловічого роду з основою на приголосний звук в орудному відмінку
Перегляд файлу

 

Тема. Досліджую написання  іменників чоловічого роду з основою на приголосний звук в орудному відмінку однини

Мета: узагальнити знання про іменники; вчити правильно писати закінчення іменників чоловічого роду в орудному відмінку однини; удосконалювати навички звуко-буквеного аналізу; розвивати критичне мислення, увагу, спостережливість, пам'ять, усне і писемне мовлення; удосконалювати навички письма; формувати компетентність спілкуватися рідною мовою, соціальну, громадянську компетентності; виховувати повагу до рідної мови, до традицій своєї країни та країн-сусідів.

 

 

Очікуванні результати:

  • сприймає уважно усну інформацію;
  • ставить уточнювальні запитання відповідно до мети слухання;
  •  самостійно контролює виконання загальних правил письма;
  • змінює іменники за числами і відмінками;
  • правильно записує іменники жіночого роду з основою на приголосний в орудному відмінку однини;
  • використовує у власних висловленнях виражальні засоби мови;

Обладнання: картки із сполученнями слів, конверти із смайлами, «Стіна слів», м’яч, таблиця

 

ХІД УРОКУ

 

I.Організаційний момент

1. Привітання італійською

2. Обмін емоціями

 

II.Мовна розминка

1. Робота із “Стіною слів”

- Венеція, гондола, канали

2. Гра “Поверни з віповіддю”- дати відповіді на питання:

- Якщо іменник ж.р. у Н.В. має твердий кінцевий приголосний основи, то яким буде закінчення у О.В.?  ( - ом)

- Якщо іменник ж.р. у Н.В. має м’який кінцевий приголосний основи, то яким буде закінчення у О.В.?    ( - ем)

- Якщо іменник ж.р. у Н.В. має шиплячий кінцевий приголосний основи, то яким буде закінчення у О.В.?      ( - ем)

- Якщо іменник ж.р. у Н.В. має  кінцевий приголосний основи “й”, то яким буде закінчення у О.В.?        ( - єм) 

3. Творчий самодиктант:

- поставити словосполучення на картках в орудному відмінку  однини;

 - самоперевірка

III.Оголошення теми і мети уроку

- Як ви думаєте, чому ми сьогодні присвятимо урок?

— Отже, сьогодні ми поспостерігаємо за творенням форми орудного відмінка іменників чоловічого роду , будемо вчитися утворювати ці форми.

 - Чого ви чекаєте від уроку? Чого хочете дізнатись, навчитись?

IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

1. Колективна дослідницька робота за вправою 1 на стор. 56 - усно

— Які закінчення на вашу думку треба написати?

- Проведіть дослідження за правилом на стор. 56

 - Зробіть висновок, які закінчення треба вставити у словах.

Вчитель звертається до таблиці на дошці.

2. Робота в групах за вправою 3 на стор. 58 (всі дівчатка — 1 група, всі хлопці — 2 група, вчителі — 3 група)

 - Об’єднайтесь у групи. Оберіть читача і доповідача. Визначаємо регламент.

- Прочитайте цікаві відомості про Італію. Визначте, які закінчення треба писати у словах, що записані у дужках.

- Обміняйтесь інформацією.

 - Із трьох виділених речень спишіть два на вибір. Позначте закінчення.

 

3. Робота за фотоколажем

- Чи можна назвати фотоколаж медіа? Чому?

- Розгляньте колаж. Подумайте, а що ви дізнались про Італію?

 - Напишіть про це одне речення.

V. Узагальнення знань

- Над чим ми працювали на уроці?

- Чи справдились ваші чекання?

 - Покажіть, який із смайликів відповідає вашому емоційному стану на кінець уроку. Чи задоволені ви своєю роботою?

VI.  Домашнє завдання

- Вивчити правило стор. 58. виконати вправу 7 на стор. 59

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Словосполучення для твочого самодиктанту

СІЛЬСЬКИЙ ПАРК

 

ГОСТРИЙ НІЖ

 

СВІЖИЙ КАЛАЧ

 

ГАРЯЧИЙ ЧАЙ

 

ВЧОРАШНІЙ ДЕНЬ

 

 

 

 

 

 

Слова для “Стіни слів”

ВЕНЕЦІЯ

 

ГОНДОЛИ

 

КАНАЛИ

 

 

doc
До підручника
Українська мова 4 клас (Волкотруб Г. Й.)
Додано
11 грудня 2023
Переглядів
569
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку