План-конспект
проведення уроку фізичного виховання у 8 класі.
Модуль: баскетбол
Мета:
• Формувати ключові компетентності учнів засобами гри баскетбол.
Освітні:
• Навчити учнів техніці кидка м’яча в кошик після ведення.
• Вдосконалювати техніку ведення м’яча.
зміст навчального матеріалу |
дозування |
методичні вказівки |
Підготовча частина 10 – 15 хв. |
||
Шикування, привітання, ознайомлення з завданням уроку.
|
1 хв. |
перевірка наявності спортивної форми |
Ознайомлення з правилами безпеки під час проведення уроку з баскетболу. Інструктаж з БЖБ. |
2 хв. |
звернути увагу на дотримання вимог техніки безпеки. Слухати та виконувати команди та вказівки; починати та закінчувати виконання справ за сигналом вчителя. |
Вимірювання частоти серцевих скорочень (ЧСС – за 10 сек.) |
30 сек. |
визначити самопочуття, звернути увагу на учнів з підвищеним пульсом. |
Стройові справи: повороти на місці; перешикування. |
1 хв. |
звернути увагу на положення рук |
Різновиди ходьби:
ходьба на носках; |
15м |
стежити за поставою |
ходьба на п’ятках; |
15м |
спину тримати прямо |
ходьба на внутрішній стороні стопи; |
15м |
голову не опускати |
ходьба на зовнішній стороні стопи; |
15м |
ходьбу виконувати з різним положенням рук |
ходьба випадами з поворотом тулуба в сторону виставленої ноги вперед; |
15м |
слідкувати за дотриманням дистанції |
ходьба з поступовими збільшенням темпу до максимального. |
30м |
руки зігнуті в ліктях |
Різновиди бігу |
|
|
біг звичайний; |
15м |
зміна напрямку бігу виконується із |
Оздоровчі:
• Підвищення мотивації учнів вести здоровий спосіб життя Розвиток швидкості, спритності, координації рухів.
• Підвищення стійкості організму до захворювань Виховні:
• Підвищення можливості до активного самовдосконалення.
• Виховання почуттів власної гідності і поваги до суперника.
• Розвиток умінь взаємодіяти в команді.
Місце проведення: спортивна зала. Інвентар: м’ячі баскетбольні, конуси.
біг у зворотньому напрямку; |
15м |
зоровим або слуховим сигналом |
біг спиною вперед; |
15м |
|
переміщення правим та лівим боком вперед в стійці баскетболіста; |
20м |
при виконанні бігу спиною вперед, руки тримати по переду себе. Дотримуватись дистанції.
|
Різновиди стрибків
|
|
|
стрибки на правій нозі; |
10м |
стрибки виконувати м’яко, не на всю ступню |
стрибки на лівій нозі; |
10м |
|
стрибки по «купинам» через лінію з правої та ліву та на двох ногах; |
20м |
дотримуватися дистанції |
Комплекс вправ з м’ячем у русі 5-6 хв. |
|
|
ходьба з приставним кроком, м’яч перед грудьми; |
15м |
лікті відвести назад |
ходьба з високим підніманням стегна, м’яч вперед; |
15м |
рухи виконувати плавно, колінками доторкатися до м’яча |
ходьба на носках, м’яч за голову; |
15м |
спину тримати прямо |
біг у середньому темпі, м’яч у правій руці; |
15м |
дихання вільне |
біг з високим підніманням стегна, м’яч вперед; |
20м |
тулуб тримати прямо, стегна піднімати до кута 90º |
біг із зупинками по сигналу, м’яч вперед; |
30м |
зупинившись, присісти, м’ячем доторкнутися до підлоги |
розрахунок по порядку, при виконанні бігу парні номери переганяють непарних; |
1 хв. |
біг виконувати по сигналу |
стрибки на лівій, м’яч вгору; |
15м |
дотримуватися дистанції |
стрибки на правій, м’яч вперед; |
15м |
стрибки виконувати м’яко, на носках |
почергові стрибки на двох та одній, м’яч за головою. |
15м |
згинати ноги, виконувати з максимальною амплітудою |
Перевірка ЧСС за 10 сек. |
|
звернути увагу на учнів з підвищеним пульсом |
Перешикування в дві шеренги. Комплекс вправ з м’ячем |
5-6 хв. |
|
1. В.П. м’яч внизу 1. Ліву назад на носок, м’яч вгору 2. В.П. 3. Праву назад на носок, м’яч вгору 4. В.П. |
6-8 р |
спину тримати прямо, дивитися на м’яч |
2. В.П. м’яч внизу 1. Присісти, м’яч вперед 2. В.П.
|
6-8 р |
п’яти не відривати від підлоги, спину тримати прямо |
3. В.П. стійка ноги нарізно, м’яч внизу 1. М’яч вгору 2. Нахил, м’ячем торкнутися підлоги 3. Випрямитись, м’яч вгору 4. В.П.
|
6-8 р |
ноги не згинати, дивитися вперед |
4. В.П. стійка ноги нарізно, м’яч внизу 1. Поворот тулуба направо, м’яч вперед 2. В.П. 3. Поворот тулуба наліво, м’яч вперед |
6-8 р |
ноги не згинати, руки не опускати, ступні ніг не відривати від підлоги |
4. В.П. |
|
|
5. В.П. м’яч вперед 1. Відпустити м’яч 2. Присід, спіймати м’яч 3. Встати, м’яч вгору 4. В.П. |
6-8 р |
не нахилятись, п’ятки не відривати від підлоги, дивись на м’яч. |
6. В.П. м’яч в правій руці. Ходьба на місці. |
|
дивитись прямо, плечі розвернуті, тулуб прямий. |
Перевірка ЧСС за 10 сек. |
|
звернути увагу на учнів з підвищеним пульсом. |
Основна частина 28 – 32 хв. |
||
Кидок м’яча у кошик після ведення. |
10-12 хв. |
|
пояснення й показ техніки виконання кидків; |
|
перший крок робити широкий, другий гальмуючий, стрибок виконувати в гору, приземлятися на поштовхову ногу |
імітація кидка; |
|
|
виконання подвійного кроку без м’яча з місця; |
|
|
подвійний крок з місця після удару об підлогу, перешикування на кожен щит по 3-4 учня; |
|
якщо учень виконує кидок правою рукою, то ловити м’яч потрібно з кроком однойменної ноги; потім виконує крок лівою, стрибає в гору; під час другого кроку м’яч винести вгору.
|
імітація подвійного кроку, переступаючи фішки з правого та лівого боку щита; |
|
|
подвійний крок після підкидання м’яча; |
|
|
подвійний крок, м’яч знімається з руки партнера; |
|
|
подвійний крок з веденням м’яча; |
|
|
Ведення м’яча 10-12 хв. |
|
|
ведення м’яча на місці правою рукою; |
|
ведення м’яча виконувати однією рукою пересуваючись навколо точки приставним кроком
|
ведення м’яча на місці лівою рукою; |
|
|
ведення м’яча поперемінно правою та лівою рукою; |
|
вести м’яч посилаючи його в одну точку на підлозі |
учні починають ведення правою, лівою рукою на місці, по сигналу ведення на швидкості до лицевої лінії і передача м’яча партнеру. |
|
контролювати м’яч кінчиками пальців; ведення виконувати без зорового контролю; звернути увагу на роботу рук та ніг
|
Човниковий біг з веденням: низьке ведення; високе ведення. |
3-8 р |
зал ділиться на 3 частини: до першої лінії – низьке ведення, до другої – високе ведення |
Перешикування в дві колони Гра «Веселий потяг» |
3-4 хв. |
за сигналом учні за капітаном переміщуються по розмітці баскетбольного майданчика, намагаючись уникнути зіткнення. За сигналом можна змінювати напрям руху на протилежний, а також змінювати спосіб переміщення |
Заключна частина 3-5 хв. |
|
|
1. шикування в одну шеренгу |
1 хв. |
вправи виконувати під час ходьби |
2. вправи на відновлення дихання |
1 хв. |
|
3. вимірювання ЧСС за 10 сек.
|
30 |
у нормі на 10-15 % більше ніж на початку уроку |
Підсумок уроку |
1 хв. |
оцінити виконання завдань на уроці |
Д.З. |
1 хв. |
виконати імітацію подвійного кроку; виконати згинання та розгинання рук в упорі лежачи від підлоги |
Організований вихід |
30 сек. |
в колону по одному |