Конспект уроку з фізичної культури у 6 класі модуль «Баскетбол»
Вчителя фізичної культури Селезень Оксани Іванівни Новобиківського ЗЗСО І-ІІІ ступенів
Тема: баскетбол
Мета: підвищити інтерес учнів до уроків фізичної культури; вміння працювати в парах; виховувати почуття колективізму та прагнення до взаємодопомоги в змагальних естафетах; розвивати кмітливість, спритність, швидкість і витривалість.
Завдання: провести інструктаж з техніки безпеки під час занять з баскетболу; продовжувати знайомитися з правилами гри; вивчити комплекс вправ без предметів; навчити і закріпити навички ведення та передач баскетбольного м’яча.
Обладнання: баскетбольні м’ячі, фішки, гімнастичні лави, ноутбук, проектор, мультимедійна дошка.
Місце проведення: спортивний зал.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
№ з/п |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
І. Підготовча частина (15 хв)
1 |
Шикування в шеренгу, привітання, оголошення завдань уроку, повторити правила безпеки, вимірювання ЧСС. |
1 хв |
Фронтальний метод. Звернути увагу на зовнішній вигляд та самопочуття учнів |
2 |
Проведення інструктажу з БЖД на заняттях з баскетболу. Продовжувати ознайомлення з історією виникнення гри. Правила гри у баскетбол. Вчитель: баскетбол – це спортивна командна гра з м’ячем, який закидають руками в кільце із сіткою, закріплене на щиті на висоті 3 м 05 см. Правила гри в баскетболі були розроблені в Сполучених Штатах Америки (США), доктором Джеймсом Нейсмітом. Грають дві команди на майданчику 28х15 м. Переможцем визнають ту команду, котрій вдалося більшу кількість разів закинути м’яч у кошик супротивників. Мета кожної команди – закинути м’яч у кошик суперника, перешкоджаючи іншій команді здобути м’яча і закинути його в кошик своєї команди. Переможцем у баскетболі стає команда, що після закінчення ігрового часу набрала більшу кількість очок. При рівному рахунку після закінчення основного часу гри призначається овертайм( додатковий час). |
3 хв |
Діти слухають розповідь вчителя, переглядають слайди |
3 |
Вимірювання ЧСС. |
30 с |
|
4 |
Повороти: праворуч, ліворуч, кругом. Перешикування в шеренгу по два або по три. |
30 с |
|
5 |
Вправи без предметів. |
4 хв |
Під музичний супровід. Учні повторюють за вчителем. |
6 |
Перешикування в колону по одному. Різновиди ходьби:
|
2 хв |
В обхід по залу (по периметру). Вправи виконувати в русі. |
7 |
Різновиди бігу:
|
2 хв |
Спеціальні бігові вправи виконувати в колону по одному з дистанцією 2-3 кроки один від одного по діагоналі – «вісімкою». Руки на поясі.
Руки за спиною.
На рахунок 1, 2 – йдемо, на рахунок 3 – виконуємо стрибок
|
8
|
Загально-розвивальні вправи в русі:
|
1 хв |
Стежити за дотриманням дистанції, правильністю постави. Руки прямі.
На рахунок 1-2 – руки зігнуті в ліктях на рівні грудей; 3-4 – руки прямі розвести в сторони паралельно до підлоги. 1-2 – права рука вгорі, ліва внизу пружно відводяться назад; 3-4 – ліва рука вгорі, права внизу – те саме. Руки в ліктях не згинати. Пальці «блискавкою» повернуті долонями вгору, піднятися на носочках, руки прямі -1; 2 – те саме вниз, опуститися
|
9 |
Ходьба звичайна з вправами на відновлення дихання. |
30 с |
Темп повільний. |
10 |
Вимірювання ЧСС. |
30 с |
Звернути увагу на самопочуття учнів. |
ІІ. Основна частина (25 хв)
1 |
Перешикуватися у дві шеренги:
|
10 хв |
Вправи виконувати в парах, за командою вчителя, дотримуючись правил техніки безпеки. Передавати м’яч після виконання вправи двома руками від грудей напарникові.
Почергово: правою і лівою рукою. У русі: обвести напарника та стати на місце, виконати передачу м’яча двома руками від грудей. Прийом м’яча виконати двома руками.
Учні працюють у парах за командою вчителя. |
2 |
Завдання – естафети:
|
15 хв |
Змагальний метод. Робота в командах. Передавати м’яч двома руками над головою, не повертаючись назад. Останній в команді з м’ячем вибігає наперед і гра продовжується до тих пір, поки капітан команди знову буде попереду. Перемагає та команда, котра швидко впорається з завданням. Виконувати ведення м’яча по прямій правою рукою, назад – лівою. Капітан – перед командою з м’ячем, яка приймає широку стійку, так званий «тунель». За командою вчителя ведучий котить м’яч по «тунелю». Той, хто в кінці команди, отримує м’ячик і вибігає наперед, прийнявши широку стійку і т. д. Кожному учаснику потрібно виконати обведення фішок м’ячем зигзагоподібним способом. Ведення виконати однією рукою. Капітани – попереду своїх команд виконують передачу м’яча двома руками. Наступний учасник повертає знову м’яч капітану і присідає. Змагання продовжується доти, щоб одна з команд вийшла переможцем. |
ІІІ. Заключна частина (5 хв)
1 |
Шикування. Вимірювання ЧСС. |
1 хв |
В одну шеренгу. Звернути увагу на самопочуття учнів. |
2 |
Рефлексія. Я раніше не зна(в),(ла) , а тепер знаю… Я раніше не вмі(в),(ла), а тепер умію… Я раніше боя(вся), (лася), а тепер не боюся… Мені раніше не подобалося.., а тепер подобається… |
2 хв |
Продовжити речення. |
3 |
Оцінювання |
1 хв |
Працювали дуже плідно! Оцінку ставлю вам – відмінно! |
4 |
Домашнє завдання |
30 с |
Виконати діставання різних предметів у стрибку; повторити теоретичні відомості «Баскетбол»; повторити і виконати «напівшпагат» - хл.; «шпагат» - дівч.. |
5 |
Організований вихід зі спортивного залу. |
30 с |
В колону по одному. |