Розробка уроку допоможе здійснити перевірку рівня засвоєння учнями першого розділу фізики
7 класу у формі гри "Пошук скарбів", може слугувати мотивацією учнів до вивчення наступних тем
шкільного курсу фізики. Мета: систематизувати та узагальнити знання з теми; активізувати пізнавальні можливості учнів;
розвивати творчі здібності, кмітливість; формувати інтерес до вивчення фізики.
ПОЧАТКОВІ ВІДОМОСТІ ПРО БУДОВУ РЕЧОВИНИ. 7 клас
Урок-гра «Пошук скарбів»
Мета: систематизувати та узагальнити знання з теми; активізувати пізнавальні можливості учнів; розвивати творчі здібності, кмітливість; формувати інтерес до вивчення фізики.
Обладнання: лінійки, олівці, дротини (2 комплекти), конверти із завданнями (2 комплекти), картки із зображенням фізичних приладів.
Тип уроку: урок-гра.
Методичні рекомендації
На початку вивчення теми до відома учнів доводять, що заключний урок буде проведено у формі гри «Пошук скарбів».
За тиждень учні об’єднуються у дві рівносильні команди за бажанням. Такого поділу достатньо для малокомплектних сільських шкіл.
План уроку
Правила гри
Капітани команд отримують від учителя конверт «Скарб №1», виконують написане в ньому завдання та отримують слово-пароль. Капітан підходить до вчителя і називає це слово скарбом №1. Якщо слово назване правильно, капітан отримує конверт «Скарб №2». Дізнавшись слово-пароль, капітан отримує конверт «Скарб №3», завдання у якому вимагає розв’язати експериментальну задачу. Отримавши відповідь цієї задачі, капітан говорить її вчителю фізики, який дає йому конверт «Скарб №4», якщо відповідь була правильною. Розв’язавши кросворд, що міститься в цьому конверті, учні отримують третє слово-пароль.
Перемогу одержує команда, яка першою розв’язала всі завдання і готова назвати всі знайдені скарби («Знання – вміння – досвід»).
За перше місце – 1-8 балів, за друге – 1-6 балів.
ХІД УРОКУ
І. РОЗВ’ЯЗАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНИХ ПИТАНЬ
ІІ. ЗНАЙОМСТВО З ПРАВИЛАМИ ГРИ ТА КОНКУРСІВ
ІІІ. КОНКУРСИ
«Пошук скарбів»
Зміст конверта «Скарб №1»
Дайте відповіді на шість запитань і візьміть з кожного слова-відповіді вказану літеру. Складіть слово-пароль. З паролем зверніться до вчителя, який повинен відповісти: «Безцінний скарб» і передати конверт «Скарб №2».
Запитання:
Зміст конверта «Скарб №2»
Запишіть основні одиниці Міжнародної системи одиниць (СІ) наступних фізичних величин: температури, довжини, маси, часу, сили світла.
Із назв одиниць візьміть такі літери:
з першої – п’яту, з другої – першу, з третьої – другу, з четвертої – п’яту, з п’ятої – третю.
Допишіть в кінці літеру «я».
З отриманим словом-паролем зверніться до вчителя, який відповість на нього: «Дуже цінний скарб», і передасть конверт №3.
Зміст конверта «Скарб №3»
У конверті «Скарб №3» – експериментальна задача.
Обладнання: дротина, олівець, лінійка.
Зміст конверта «Скарб №4»
У конверті «Скарб№4» – кросворд.
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
2 |
|
|
|
|
||||||||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
4 |
|
|
|
|
|
|||||||
|
5 |
|
|
|
|
|
|
||||||
6 |
|
|
|
||||||||||
Прочитайте слово-пароль у виділених клітинках.
Розгадавши кросворд, капітан говорить виділене в ньому слово-пароль вчителю фізики, який йому відповідає: «У житті необхідний скарб».
Після закінчення гри підбивають підсумок.
Конкурс знавців приладів
Представники команд витягують по одній картці із зображенням приладів. Необхідно назвати прилад, вказати його призначення та ціну поділки. За правильну відповідь учень отримує 2 бали.
Капітанський турнір
Капітанам пропонуємо відгадати загадки, які кожна команда готувала для іншої (по 3 загадки).
Загадки мають бути пов’язані з темою. Під час підготовки до цього конкурсу учні можуть консультуватися з учителем і зберігати зміст загадок у таємниці.
За всі правильні відповіді капітани додатково здобувають по 2 бали.
ІV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ, ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ УЧНІВ.