План-конспект уроку фізичної культури з «Гандболу»
для учнів 5 - 6 класу
Тема уроку: «Гандбол»
Тип уроку: навчально-ігровий
Мета: 1. Навчитися стійці гандболиста та розміщенню гравців на ігровому
майданчику.
2. Сприяти розвитку швидкості, спритності, стрибучості.
3. Рухливі ігри: без предметів та з предметами.
4. Виховувати почуття колективізму та взаємовиручки.
Інвентар: фішки, м’ячі для гандболу, фішки, картки: червона, зелена, жовта, секундомір.
Місце проведення: спортивний зала
Тривалість уроку: 45 хвилин.
№ з/п |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
|
Підготовча частина 10хв |
||
1. |
Шикування, привітання, повідомлення завдань уроку. Перевірка ЧСС за 10 с. Правила безпеки на ігровому майданчику. |
1хв |
У шеренгу, звернути увагу на зовнішній вигляд. |
2. |
Ходьба - на носках; - на п’ятках; - на внутрішній стороні стопи; - на зовнішній стороні стопи; - ходьба з високо піднімаючим коліном. |
2 хв 1 коло 1 коло 1 коло 1 коло |
Фронтальний метод Руки на поясі, розправити плечі, дивитись вперед Руки на плечі Дистанція два кроки
|
3. |
Біг - по діагоналі; - змійкою; - з закиданням гомілки; - з високим підніманням стегна. |
2 хв |
Фронтальний метод Руки зігнуті в ліктях Дистанція два кроки Руки за спиною Руки за головою |
4. |
Спеціальні вправи для контролю м’яча в гандболі: 1. Прийом м'яча зверху правою рукою, кидок в стіну через підлогу. 2. Так саме, лівою рукою 3. Так саме, але котити ліворуч-праворуч перед собою правою рукою. 4. Так саме, лівою рукою. 5. Так саме, навколо себе ліворуч, праворуч в сіді. |
5 хв |
Невеликим поштовхами, кидаємо м’яч об стіну
Правою, лівою рукою виконуємо оберти по підлозі м’ячем |
|
Основна частина 30хв |
||
1. |
Стійка гандболіста Вивчення стійки гандболіста за допомогою гри «Повтори за мною». Ведучий показує елементи стійки та пересувається, діти повинні повторити за ним вправи: -вперед; -назад; -праворуч; -ліворуч, праворуч; - вісімкою навколо фішок. |
8 хв |
Показ учням та виконання стійки гандболіста. Пересування по майданчику зі зміною швидкості, напряму (праворуч, ліворуч, вперед, назад) під музичний супровід.
|
2. |
Розміщення гравців на гандбольному майданчику. Рухлива гра «Стань на номер…» Учні об’єднуються у дві команди. Кожна команда розмішується на своїй половині поля. Учні вільно пересуваються по майданчику у стійці гандболіста, за командою ведучого (вчителя), коли почують відповідний номер гравця на майданчику, необхідно швидко розміститися на цьому номері. |
10 хв |
Показ учням та виконання учнями розміщення гравців як захисної та нападаючої ланки під час гри в захисті і в нападі.
|
3. |
Рухлива гра « Чу, Ва, Чі» або «Камінь, ножиці, бумага». Здобувачі освіти діляться на пари стають один навпроти одного на відстані 1м. 1. Виграв - тікаєш, програв - ловиш, нічия -оберт 360*. 2. Виграв - червона фішка, програв -жовта, нічия - синя. 3. Виграв - стаєш нападником, програв -захисником, нічия - оберт 360*. |
12 хв |
https://www.youtube.com/watch?v=9zHmsYV8E6A&t=2s
Необхідні фішки таких кольорів: червона, жовта, синя. Фішки розмістити між гравцями. |
|
Заключна частина 5 хв |
||
1. |
Шикування в одну шеренгу. |
1 хв |
|
2. |
Гра на увагу «Світлофор».
|
1 хв |
Якщо вчитель показав червону картку, діти стоять нерухомо, зелену – крокують на місці, жовту - плещуть у долоні. Сигнали чергуються несподівано. Той, хто припустився помилки, робить крок уперед і продовжує гру. |
3. |
Вимірювання ЧСС за 10 с. |
1 хв |
Перевірити стан учнів після уроку. |
4. |
Домашнє завдання |
30 с. |
Виконати вистрибування вгору з повного присіду (хл. – 5р, дів. – 3р.) |
5. |
Підведення підсумків уроку |
1хв |
Виставлення рівнів або оцінок |
6. |
Організований вихід зі спортивної зали. |
30 с. |
|