Конспект уроку географії

Про матеріал
Конспект уроку географії у 6 класу. ТЕМА: "Озера. Штучні водойми. Практична робота. «Позначення на контурній карті озер». МЕТА: формування знань про озера та походження озерних котловин, їх походження та значення ; ознайомлення з особливостями штучних водойм ; розвиток практичних навичок визначати географічне положення озер і водосховищ за картами атласу; виховувати інтерес до предмету.
Перегляд файлу

Урок географії  у 6 класі.

ТЕМА: Озера. Штучні водойми.  Практична робота. «Позначення на контурній карті озер».

МЕТА: формування знань про озера та походження озерних котловин, їх походження та значення ; ознайомлення з особливостями  штучних водойм ;  розвиток практичних  навичок  визначати географічне положення озер і водосховищ за картами атласу; виховувати інтерес до предмету.

ОБЛАДНАННЯ:  підручник, атласи, фізична карта світу контурні карти.

ТИП УРОКУ : урок вивчення нового матеріалу.

                                                ХІД УРОКУ

І.   Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань і умінь учнів.

  1.                                     Прийом «Географічна розминка»

Знайти річки: Дунай, Ніл, Амазонка, Міссісіпі, Дніпро, Янзи, Хуанхе; затоки : Біскайську, Мексиканську, Гвінейську, Бенгальську; протоки : Керченську, Гібралтарську, Магелланову, Дрейка, Берингову; моря: Середземне, Червоне, Азовське, Чорне.

  1.                                     Прийом « Бліц - опитування »

Згадайте, з яких частин складається гідросфера.

Які водні об’єкти відносяться до вод суходолу?

Які властивості мають води Світового океану?

Що називають багатствами Світового океану?

Що таке витік? Гирло? Межень? Повінь? Басейн річки?

Яке значення мають річки в житті людини?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Розповідь вчителя.

Озеро – заповнена водою западина суходолу. Безпосередньо не пов’язані з морем.

2. Робота за таблицею «Види озер »

За походженням  улоговин розрізняють:

Залишкові – це залишки морських басейнів  минулого ( Каспійське або Аральське моря-озера) учні знаходять на карті озера .

Озера тектонічного походження – утворення пов’язане з розломами у земній корі (Байкал, Балхаш, Сиваш) учні знаходять на карті озера .

Озера вулканічного походження – утворилися  у кратерах згаслих вулканів , такі озера мають невелику площу, неглибокі.

Льодовикові озера - , дуже поширенні на Півночі Євразії і в Північній Америці

Заплавні озера, що утворилися у долинах річок, які мають невелику площу.

Лиманні озера – відокремлені від  моря косою , або пересипом, їх багато на півдні України, найбільше озеро Сасик.

Загатні озера – утворилися  унаслідок перегородження  річок гірськими породами, які обвалилися з гірських  схилів.

За солоністю озера поділяють на :

Прісні ( солоність не перевищує 1% )

солоні ( від 1 – 47 %)

мінеральні (більш 47%)

Озера з яких витікає струмок , або річка – стічні, а якщо не витікають – це безстічні озера.

3. Колективна робота з підручником.

Читання ст.. 175-176., та обговорення прочитаного

4. Запис словникових слів.

Штучні водоймища – водойми, які створила людина.

Водосховища – великі штучні водойми, створенні для накопичення  і зберігання води.

Канали -  штучні річки

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Виконання Практичної роботи  № 10 на ст.. 176.

VІ. Підсумок уроку.

1  Читання підсумків підручника.

VІІ. Домашнє завдання.

    Опрацювати 52  параграф .

 

docx
Додано
8 березня
Переглядів
236
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку