Позакласний захід "Перший успіх"

Про матеріал
Позакласний захід "Перший успіх" розроблений для учнів 6 класу. можна провести в кінці І семестру, як урок узагальнення знань.
Перегляд файлу

Позакласний захід для 6 класу

«Першиий успіх»

Неосяжна наша планета. На ній роз­кинулись океани і моря, низовини і гори, блакитні плеса озер і річок, буйні зелені гаї і діброви. Усе це вивчає географія –  одна з цікавих і захопливих наук.

Географія – одна з найдавніших наук. Майже 5000 років вона займається описом країн, морів, океанів.

Ось уже пів року минуло, як ви познайомились із цією величною наукою. За цей час ми відправлялись в навколосвітні подорожі, навчились орієнтуватись на місцевості за допомогою компаса, визначати географічні координати, складати плани місцевості, вивчали будову Землі та познайомились із основами  метереології та кліматології. А сьогодні ми проведемо нестандартний урок-гру під назвою «Перший успіх», де підсумуємо і узагальнимо ваші перші знання із загальної географії.

Клас об’єднано в 2 команди.

Команда № 1 ___________________ та команда № 2 _________________________

Провівши 5 конкурсів, ми визначимо, яка команда краще засвоїла знання із загальної географії, та отримає перші медалі.

Сьогодні у програмі:

Конкурс №  1 – Розминка»

Конкурс №  2 – «План місцевості»

Конкурс №  3 – «Математичний»

Конкурс №  4 – «Кліматичний»

Конкурс №  5– фінальний «Світлофор»

 

 

Конкурс № 1 «Розминка»

  1. Назвіть найдовшу паралель Землі. (Екватор)
  2. Число, що показує, у скільки разів відстань карті менша за відстань на місцевості. (Масштаб)
  3. Як називають умовні лінії, які за найкоротшою відстанню з'єднують два географічні полюси Землі? (Меридіани)
  4.      Як називається канал вулкану, яким магма піднімається на поверхню Землі? (Жерло вул­кана)
  5.      У районах вулканічної діяльності фонтанують гарячі джерела, які називаються ... (гейзе­рами).
  6.               Географічну довготу починають обчислювати від лінії ... (нульового меридіана).
  7.               Географічну широту починають обчислювати від лінії ... (екватора).
  8.               Розплавлена, насичена газами маса, що утворю­ється в астеносфері, називається ... (магмою).
  9.               Які гори найвищі у світі? (Гімалаї)
  10.          Сукупність нерівно­стей земної поверхні називається ... (рельє­фом).
  11. Сила, з якою повітря тисне на земну поверхню. (Атмосферний тиск)
  12. Різниця між найвищою і найнижчою темпера­турами повітря. (Амплітуда)
  13. Чим вимірюють температуру? (Термометром)
  14. Дата весняного рівнодення. (21 березня)
  15. Дата зимового сонцестояння (22 грудня )

 

 

Конкурс № 2  «План місцевості»

Завдання: Прочитати оповідання, в яких слова замінені умовними знаками. Час на підготовку – 1 хв. за правильність 5 балів. Яка команда першою справиться із завданням + 2 б.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конкурс 3  «Математичний»

Завдання:команди отримують листки із завданнями, де потрібно зобразити об’єкти у масштабі. Ці об’єкти підписати двома видами масштабу. Та з’ясувати  креслення, в якому масштабі класу чи бібліотеки буде більше?

 Команда 1

Виконайте креслення класу  в двох варіантах: ширина - 5 м, довжина – 6м.           
А) в масштабі - в 1 см - 1 м
Б) в масштабі - в 1см -  2 м
Креслення, в якому масштабі буде більше?

Креслення потрібно підписати числовим і іменним масштабом.

Команда 2

Виконайте креслення бібліотеки  в двох варіантах: ширина - 4 м, довжина – 5м.           
А) в масштабі - в 1 см - 1 м
Б) в масштабі - в 1см -  2 м
Креслення, в якому масштабі буде більше?
Креслення потрібно підписати числовим і іменним масштабом.

 

 Конкурс № 4 «Кліматичний»

Завдання: вставте в текст пропущені слова та цифри.

Команда _________________________________________________________

Одного спекотного дня при температурі повітря 25°С й атмосферному тиску 760 мм.рт.ст. ми вирішили піднятись на повітряній кулі вище хмар. Куля полетіла вгору дуже швидко. Температура повітря та атмосферний тиск із підняттям вгору постійно _____________________. Так на висоті 2 км. нам стало прохолодно, адже температура знизилась до ____ . На висоті 3 км. ми досягли хмар. Куля летіла, а ми тремтіли від холоду. Те, що ми називаємо хмарами, дуже нагадує густий туман, у якому нічого не видно. Коли температура знизилась до 0°С ми були вже на висоті _______ км. Тут атмосферний тиск становив ______ мм.рт.ст. – що викликало труднощі у диханні.  На висоті 5 км. замерзла вода, але ми вирішили терпіти до останнього. На висоті 8 км. ми почали відчувати сильну слабкість, температура повітря становила _________, нам  бракувало повітря для подиху, у вухах шуміло а серце сильно билось. Ми вирішили не ризикувати і потягнули шнурок, клапан відкрився і куля почала опускатись. Через якийсь час ми спустились на землю.

Конкурс № 4«Кліматичний»

Завдання: вставте в текст пропущені слова та цифри.

Команда _________________________________________________________

Одного спекотного дня при температурі повітря 20°С й атмосферному тиску 700 мм.рт.ст. ми вирішили піднятись на повітряній кулі вище хмар. Куля полетіла вгору дуже швидко. Температура повітря та атмосферний тиск із підняттям вгору постійно _____________________. Так на висоті 2,5. нам стало прохолодно, адже температура знизилась до ____ . На висоті 3 км. ми досягли хмар. Куля летіла, а ми тремтіли від холоду. Те, що ми називаємо хмарами, дуже нагадує густий туман, у якому нічого не видно. Коли температура знизилась до 0°С ми були вже на висоті _______ км. Тут атмосферний тиск становив ______ мм.рт.ст. – що викликало труднощі у диханні.  На висоті 5 км. замерзла вода, але ми вирішили терпіти до останнього. На висоті 8 км. ми почали відчувати сильну слабкість, температура повітря становила _________, нам  бракувало повітря для подиху, у вухах шуміло а серце сильно билось. Ми вирішили не ризикувати і потягнули шнурок, клапан відкрився і куля почала опускатись. Через якийсь час ми спустились на землю.

Конкурс № 5 Світлофор

Умови конкурсу: на дошці висить турнірна таблиця із трьох аркушів паперу трьох кольорів: жовтого, зеленого, червоного. На кожному листку є по 12 цифр, під якими зашифровано питання. По черзі кожний учасник із кожної команди називає цифру, учитель зачитує питання, учень дає відповідь. Кількість балів за правильну відповідь відповідає кольору листочка: жовтий – 1 бал, зелений – 2 бали, червоний – 3 бали.

Питання по 1 балу

  1. Водна оболонка Землі
  2. Повітряна оболонка Землі
  3. Тверда оболонка Землі
  4. Жива оболонка Землі
  5. Із підняттям вверх температура повітря буде …
  6. Із підняттям вверх атмосферний тиск буде …
  7. Кого вважають батьком географії?
  8. З чого складається атмосфера?
  9. Назвіть будову літосфери.
  10. Яким кольором на карті позначаються низовини?
  11. Яким кольором на карті позначаються гори?
  12. Якого  газу  найбільше  в  складі  повітря? (Азоту)

 

Питання по 2 бали

  1. Карта – це …
  2. Масштаб – це …
  3. Хто створив перший глобус?
  4. Назвіть склад атмосфери.
  5. Які існують  типи земної кори?
  6. Що таке вітер?
  7. Що таке бриз?
  8. Рівнини з висотами від 200 до 500 м називають­ся (височини)
  9. Рівнини з висотами від 0 до 200 м називають­ся (низовинами)
  10. Яким приладом вимірюють кількість опадів?
  11. Яким приладом вимірюють силу вітру?
  12.  Лінії, що сполучають два полюси, називається ?

 

Питання по 3 бали

  1. Лінії  на  карті,  що  з’єднують  точки  з  однаковою  температурою? (Ізотерми)
  2. Яким приладом вимірюють висоті на земній поверхні?
  3. Яким приладом вимірюють вологість повітря?
  4. Що називається епіцентр землетрусу?
  5. Що називається гіпоцентром землетрусу?
  6. Верхній в’язкий шар магми - …
  7. Назвіть по порядку шари атмосфери.
  8. Вологість повітря – це ?
  9. Що таке конденсація?
  10.  Що таке точка роси?
  11. Що таке погода?
  12. Як називається прилад для визначення сили землетрусу? (Сейсмограф)

 

 

docx
Додано
10 березня 2019
Переглядів
839
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку