Позакласний захід для 6 класу
«Першиий успіх»
Неосяжна наша планета. На ній розкинулись океани і моря, низовини і гори, блакитні плеса озер і річок, буйні зелені гаї і діброви. Усе це вивчає географія – одна з цікавих і захопливих наук.
Географія – одна з найдавніших наук. Майже 5000 років вона займається описом країн, морів, океанів.
Ось уже пів року минуло, як ви познайомились із цією величною наукою. За цей час ми відправлялись в навколосвітні подорожі, навчились орієнтуватись на місцевості за допомогою компаса, визначати географічні координати, складати плани місцевості, вивчали будову Землі та познайомились із основами метереології та кліматології. А сьогодні ми проведемо нестандартний урок-гру під назвою «Перший успіх», де підсумуємо і узагальнимо ваші перші знання із загальної географії.
Клас об’єднано в 2 команди.
Команда № 1 ___________________ та команда № 2 _________________________
Провівши 5 конкурсів, ми визначимо, яка команда краще засвоїла знання із загальної географії, та отримає перші медалі.
Сьогодні у програмі:
Конкурс № 1 – Розминка»
Конкурс № 2 – «План місцевості»
Конкурс № 3 – «Математичний»
Конкурс № 4 – «Кліматичний»
Конкурс № 5– фінальний «Світлофор»
Конкурс № 1 «Розминка»
Конкурс № 2 «План місцевості»
Завдання: Прочитати оповідання, в яких слова замінені умовними знаками. Час на підготовку – 1 хв. за правильність 5 балів. Яка команда першою справиться із завданням + 2 б.
Конкурс 3 «Математичний»
Завдання:команди отримують листки із завданнями, де потрібно зобразити об’єкти у масштабі. Ці об’єкти підписати двома видами масштабу. Та з’ясувати креслення, в якому масштабі класу чи бібліотеки буде більше?
Команда 1
Виконайте креслення класу в двох варіантах: ширина - 5 м, довжина – 6м.
А) в масштабі - в 1 см - 1 м
Б) в масштабі - в 1см - 2 м
Креслення, в якому масштабі буде більше?
Креслення потрібно підписати числовим і іменним масштабом.
Команда 2
Виконайте креслення бібліотеки в двох варіантах: ширина - 4 м, довжина – 5м.
А) в масштабі - в 1 см - 1 м
Б) в масштабі - в 1см - 2 м
Креслення, в якому масштабі буде більше?
Креслення потрібно підписати числовим і іменним масштабом.
Конкурс № 4 «Кліматичний»
Завдання: вставте в текст пропущені слова та цифри.
Команда _________________________________________________________
Одного спекотного дня при температурі повітря 25°С й атмосферному тиску 760 мм.рт.ст. ми вирішили піднятись на повітряній кулі вище хмар. Куля полетіла вгору дуже швидко. Температура повітря та атмосферний тиск із підняттям вгору постійно _____________________. Так на висоті 2 км. нам стало прохолодно, адже температура знизилась до ____ . На висоті 3 км. ми досягли хмар. Куля летіла, а ми тремтіли від холоду. Те, що ми називаємо хмарами, дуже нагадує густий туман, у якому нічого не видно. Коли температура знизилась до 0°С ми були вже на висоті _______ км. Тут атмосферний тиск становив ______ мм.рт.ст. – що викликало труднощі у диханні. На висоті 5 км. замерзла вода, але ми вирішили терпіти до останнього. На висоті 8 км. ми почали відчувати сильну слабкість, температура повітря становила _________, нам бракувало повітря для подиху, у вухах шуміло а серце сильно билось. Ми вирішили не ризикувати і потягнули шнурок, клапан відкрився і куля почала опускатись. Через якийсь час ми спустились на землю.
Конкурс № 4«Кліматичний»
Завдання: вставте в текст пропущені слова та цифри.
Команда _________________________________________________________
Одного спекотного дня при температурі повітря 20°С й атмосферному тиску 700 мм.рт.ст. ми вирішили піднятись на повітряній кулі вище хмар. Куля полетіла вгору дуже швидко. Температура повітря та атмосферний тиск із підняттям вгору постійно _____________________. Так на висоті 2,5. нам стало прохолодно, адже температура знизилась до ____ . На висоті 3 км. ми досягли хмар. Куля летіла, а ми тремтіли від холоду. Те, що ми називаємо хмарами, дуже нагадує густий туман, у якому нічого не видно. Коли температура знизилась до 0°С ми були вже на висоті _______ км. Тут атмосферний тиск становив ______ мм.рт.ст. – що викликало труднощі у диханні. На висоті 5 км. замерзла вода, але ми вирішили терпіти до останнього. На висоті 8 км. ми почали відчувати сильну слабкість, температура повітря становила _________, нам бракувало повітря для подиху, у вухах шуміло а серце сильно билось. Ми вирішили не ризикувати і потягнули шнурок, клапан відкрився і куля почала опускатись. Через якийсь час ми спустились на землю.
Конкурс № 5 Світлофор
Умови конкурсу: на дошці висить турнірна таблиця із трьох аркушів паперу трьох кольорів: жовтого, зеленого, червоного. На кожному листку є по 12 цифр, під якими зашифровано питання. По черзі кожний учасник із кожної команди називає цифру, учитель зачитує питання, учень дає відповідь. Кількість балів за правильну відповідь відповідає кольору листочка: жовтий – 1 бал, зелений – 2 бали, червоний – 3 бали.
Питання по 1 балу
Питання по 2 бали
Питання по 3 бали