Вчитель географії СЗШ №73 м. Львова Терен Тетяна Василівна
Слайд 1 |
|
Мета уроку: навчальна - ознайомити учнів з природою утворення льодовиків, їх видами, рисами подібності та відмінності, причинами виникнення, поширенням. сприяти розумінню процесів утворення: льодовиків, айсбергів і вічної мерзлоти з’ясувати значення льодовиків у житті людини та у формуванні клімату планети ознайомити з умовами утворення багаторічної мерзлоти. Розвиваюча - розвивати аналітичне та логічне мислення, навички роботи з картою, розвивати екологічну свідомість учнів. Виховна - виховувати почуття прекрасного, бережне ставлення до водних ресурсів, інтерес до географіїю Тип уроку: урок формування та засвоєння нових знань Форма уроку: нестандартний, урок-презентація, Обладнання: фізична карта півкуль, підручники, атласи, презентація в Power Point ( фотографії льодовиків, айсбергів; схема утворення багаторічної мерзлоти) Опорні поняття: вода, лід, сніг Базові поняття: льодовик, гірські та покривні льодовики, багаторічна мерзлота, айсберги, снігова лінія, морена
Організація учнів.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Слайд 2 |
|
Визначення теми та мети уроку Сьогодні, діти, ми з вами будемо вивчати дуже красиве і значне видовище. Не кожному з нас доведеться побачити це насправді. Цілі науково-дослідні станції багатьох країн в суворих кліматичних умовах спостерігають за ними. - Хто здогадався, про що піде мова на сьогоднішньому уроці? Діти записують тему уроку в зошити.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Слайд 3 |
|
Актуалізація опорних знань учнів: Прийом «Бліц-опитування». - Що таке гідросфера? - Що належить до внутрішніх вод? (висловлювання дітей)
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Слайд 4 |
|
В яких агрегатних станах може перебувати вода? |
||||||||||||||||||||||||||||||
Слайд 5 |
|
Яке значення має кругообіг води в природі? Учитель. Завдяки тому, що вода легко переходить з одного стану в інший і постійно переміщується, всі частини гідросфери взаємопов'язані і на Землі відбувається Світовий кругообіг води.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Слайд 6 |
|
- За яких умов опади випадають та накопичуються у вигляді снігу та криги? - Де на Землі найбільш сприятливі умови для накопичення твердих опадів?
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Слайд 7 |
|
Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності Прийом «Дивуй!» Чи знаєте ви , де знаходяться основні запаси прісних вод на Землі? |
||||||||||||||||||||||||||||||
Слайд 8 |
|
Не в річках, не в озерах, а в льодовиках які на сьогоднішній день займають 11%суші.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Слайд 9 |
|
Вивчення нового матеріалу. Розгорнутий план етапу - Що таке льодовик? Підручник, стор.161 , дати визначення поняття “ льодовик”
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Слайд 10 |
|
- Для утворення льодовика необхідні певні умови:
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Слайд 11 |
|
- Утворення льодовиків залежить від: Широти місцевості; Висоти над рівнем моря; Рельєфу (пологі чи увігнуті форми рельєфу, де міг би затримуватись сніг.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Слайд 12 |
|
На Землі є території, де такі умови існують це: Види льодовиків: *гірські (вершини високих гір), *покривні (Антарктида та Гренландія)
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Слайд 13 |
|
Гірські льодовики.
Як називається такий тип живлення?
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Слайд 14 |
|
Снігова лінія – це межа, вище якої снігу випадає більше, ніж встигає розтанути протягом літа.
Гірські системи - вершини
Альпи – 4807 м Гімалаї – 8848 м Тибет – 8611 м Кавказ – 5642 м Кіліманджаро 5895 м Анди – 6959 м Кордильєри – 6194 м
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Слайд 15 |
|
Проблемне запитання: Чи можливі в горах України льодовики? Чому?
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Слайд 16 |
|
Фотографії гірських льодовиків в Північній Америці. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Слайд 17 |
|
- Яку роботу виконує льодовик? Рухається по гірському схилу руйнує та шліфує ложе, переносить гірські породи на великі відстані і відкладає їх. МОРЕНА - відклади льодовика.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Слайд 18 |
|
- Льодовики є джерелом живлення гірських річок |
||||||||||||||||||||||||||||||
Слайд 19 |
|
Покривні льодовики
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Слайд 20 |
|
Найбільші покривні льодовики |
||||||||||||||||||||||||||||||
Слайд 21 |
|
АНТАРКТИДА ГРЕНЛАНДІЯ |
||||||||||||||||||||||||||||||
Слайд 22 |
|
ШЕЛЬФОВІ ЛЬОДОВИКИ - виходячи далеко в море, їх нижня частина спирається на материковий шельф. Ці льодовики утворюють єдине ціле з льодовиковим щитом материка. Найбільший шельфовий льодовик у світі - льодовик Росса. Його ширина близько 800 км, довжина – понад 1 100 км.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Слайд 23 |
|
АЙСБЕРГИ
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Слайд 24 |
|
Айсберги –неповторне творіння природи в океані.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Слайд 25 |
|
Багаторічна мерзлота
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Слайд 26 |
|
Узагальнення і систематизація знань. Перевір себе ( слайд 26) Дайте відповіді на запитання 1. Плаваюча льодова гора. 2. Уламки гірських порід, принесених льодовиком. 3. Нагромадження багаторічного льоду на суходолі. 4. Лінія, вище якої снігу випадає більше ніж встигає розтанути. 5. Де знаходяться найбільші покривні льодовики? 6. Які причини необхідні для утворення льодовика? 7 . Які види льодовиків ви знаєте? Відповіді: 1.айсберг 2.морена 3. льодовик 4. Снігова лінія 5. В Антарктиді , на Гренландії 6. t пов. Нижче 0 º , щоб снігу випадало більше ніж може розтанути. 7. Гірські, покривні, шельфові
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Слайд 27 |
|
8. Підсумки уроку. - Що важливого для себе ви дізналися на сьогоднішньому уроці? - Які нові знання ви отримали? - Чи сподобався вам урок? Чому? Домашнє завдання: опрацювати текст параграфа №36 . Вчитися показувати на карті об’єкти , вивчені на уроці Повторити тему «Гідросфера», параграфи № 28- 36 . Оцінки за урок
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Слайд 28-31 |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
Використана література:
Вчитель географії
СЗШ №73 м. Львова
Терен Тетяна Василівна
Чи можливі в горах України льодовики? Чому?