Конспект уроку географії у 6 класі "Льодовики та багаторічна мерзлота"

Про матеріал
Конспект уроку географії в 6-му класі з використанням презентації в Power Point "Льодовики та багаторічна мерзлота".Презентацію доцільно використовувати лише на певному етапі уроку для демонстрації природних явищ. Перевага презентації полягає у тому, що допомагає учням краще і швидше засвоїти програмовий матеріал, особливо на початкових етапах вивчення географії. Розвиває в шестикласників цілісне уявлення про навколишній світ, формує інформаційну компетентність.
Перегляд файлу

 

 

 

Конспект   уроку  географії в 6-му класі  з  використанням презентації в Power Point      "Льодовики та багаторічна мерзлота"

 

Вчитель географії  СЗШ №73 м. Львова  Терен Тетяна Василівна

 

 

Слайд 1

 

Мета  уроку:

навчальна - ознайомити учнів з природою утворення  льодовиків,  їх видами,

рисами подібності та відмінності, причинами виникнення, поширенням.

сприяти розумінню процесів утворення: льодовиків, айсбергів і вічної мерзлоти

з’ясувати значення льодовиків у житті людини та у формуванні клімату планети

ознайомити з умовами утворення багаторічної мерзлоти.

Розвиваюча - розвивати аналітичне та логічне мислення, навички роботи з картою, розвивати екологічну свідомість учнів.

Виховна - виховувати почуття прекрасного, бережне ставлення до водних ресурсів,  інтерес до географіїю

Тип уроку:  урок формування та засвоєння нових знань

Форма уроку: нестандартний, урок-презентація,

Обладнання: фізична карта півкуль, підручники, атласи, презентація в Power Point

( фотографії льодовиків, айсбергів; схема утворення багаторічної мерзлоти)

Опорні поняття: вода, лід, сніг

Базові поняття: льодовик, гірські та покривні льодовики, багаторічна мерзлота, айсберги, снігова лінія, морена

 

Організація учнів.

 

 

Слайд 2

 

Визначення теми та мети уроку

Сьогодні, діти,  ми з вами будемо вивчати дуже красиве і значне видовище. Не кожному з нас доведеться побачити це насправді. Цілі науково-дослідні  станції багатьох країн в суворих кліматичних умовах спостерігають за ними.

- Хто здогадався, про що піде мова на сьогоднішньому уроці?

Діти записують тему уроку в зошити.

 

Слайд 3

 

Актуалізація опорних знань учнів:

Прийом «Бліц-опитування».

      - Що таке гідросфера?

- Що належить до внутрішніх вод?  (висловлювання  дітей)

 

Слайд 4

 

В яких агрегатних станах може перебувати вода?

Слайд 5

 

Яке значення має  кругообіг води в природі?   

Учитель.

Завдяки тому, що вода легко переходить з одного стану в інший і постійно переміщується, всі частини гідросфери взаємопов'язані і на Землі відбувається Світовий кругообіг води.

 

Слайд 6

 

- За яких умов опади випадають та накопичуються у вигляді снігу та криги?

   - Де на Землі найбільш сприятливі умови для накопичення твердих опадів?

 

Слайд 7

 

Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

Прийом «Дивуй!»

Чи знаєте ви , де знаходяться основні запаси прісних вод на Землі?

Слайд 8

 

Не в річках, не в озерах, а в льодовиках

які на сьогоднішній день займають 11%суші.

  •  У  льодовиковий період покриви льоду займали майже 1/3 суші
  • Льодом вкрито близько 16 млн. км2 поверхні суші.
  •  в сучасних льодовиках – 70%  всіх запасів прісних вод на Землі

 

  •  об’єм води льодовиків дорівнює сумі атмосферних опадів, що випадають на Землі протягом 50 років.
  • якщо всі льодовики на Землі розтануть, рівень світового океану підніметься на 6,5 м.

 

Слайд 9

 

Вивчення нового матеріалу. Розгорнутий план етапу

- Що таке льодовик?

Підручник, стор.161  , дати визначення  поняття “ льодовик”

 

Слайд 10

 

- Для утворення льодовика необхідні певні умови:

  1. Щоб температура повітря   була нижче 0º С
  2. Щоб снігу випало  більше, аніж  може розтанути.

 

Слайд 11

 

- Утворення льодовиків залежить від:

     Широти місцевості;

          Висоти над рівнем моря;

     Рельєфу (пологі чи увігнуті форми рельєфу, де міг би затримуватись сніг.

 

Слайд 12

 

На Землі є території, де такі умови існують це:

 Види льодовиків: 

 *гірські (вершини високих гір),

 *покривні (Антарктида та Гренландія)

 

Слайд 13

 

Гірські льодовики.

  • Гірські льодовики - це льодовики, що покривають вершини, схили та долини гір  вище снігової лінії.
  • Мають довгі льодові язики.
  • З льодовика беруть початок  річки.

             Як називається такий тип живлення?

 

Слайд 14

 

Снігова лінія – це межа, вище якої снігу випадає більше, ніж встигає розтанути протягом літа.  

 

 

 

 

Широта

Північна півкуля

Південна півкуля

90-80

650м

80-70

790м

70-60

1150м

60-50

2500м

890м

50-40

3170м

1700м

40-30

4900м

3200м

30-20

6250м

6300м

20-10

5475 м 

5780м

10-0

4675м

4720м

Гірські системи - вершини

 

Альпи – 4807 м

Гімалаї – 8848 м

 Тибет – 8611 м

Кавказ – 5642  м

Кіліманджаро  5895 м

Анди – 6959 м

Кордильєри – 6194 м

 

Слайд 15

 

Проблемне запитання:

Чи можливі в горах України льодовики? Чому?

 

Слайд 16

 

Фотографії гірських льодовиків в Північній Америці.

Слайд 17

 

- Яку роботу виконує льодовик? 

Рухається по гірському схилу руйнує та шліфує ложе, переносить гірські породи на великі відстані і відкладає  їх.

 МОРЕНА  -  відклади  льодовика.

 

Слайд 18

 

- Льодовики є джерелом живлення гірських річок

Слайд 19

 

Покривні льодовики 

  • Покривні льодовики утворюються там, де поверхня знаходиться вище снігової лінії.
  • Мають велику товщу  льоду – 2500-2800 м.
  • Покривні льодовики рухаються з швидкістю 25-130 м /рік.
  • Становлять  98,5% всіх льодовиків.

 

Слайд 20

 

Найбільші покривні льодовики

Слайд 21

 

АНТАРКТИДА

ГРЕНЛАНДІЯ

Слайд 22

 

ШЕЛЬФОВІ ЛЬОДОВИКИ   - виходячи далеко в море, їх нижня частина спирається на материковий шельф.  Ці льодовики утворюють єдине ціле з льодовиковим щитом материка.

Найбільший шельфовий льодовик    у світі - льодовик Росса.

 Його ширина близько 800 км,  довжина –

понад 1 100 км.

 

Слайд 23

 

АЙСБЕРГИ  
(нім. Eisberg– “льодяна гора”) - величезні брили льоду, що відкололися від покривних льодовиків.

 

Слайд 24

 

Айсберги –неповторне творіння природи в океані.

  • Айсберги надзвичайно небезпечні.
  • 90% обємів льоду знаходиться під водою

 

Слайд 25

 

Багаторічна мерзлота

  • це шар мерзлої землі з  постійною температурою – нижчою від 0º С;
  • Утворилася в льодовикову епоху на поверхні не вкритій льодом
  • Потужність – до 1 км;
  • Збереглася в районах, де t пов.нижче  0º С;
  • Поширена в Північній півкулі - 25%
  • Є причиною осідання та здуття окремих ділянок поверхні.

 

Слайд 26

 

Узагальнення і систематизація знань.

Перевір себе ( слайд 26) 

 Дайте відповіді на запитання

1. Плаваюча льодова гора.

2. Уламки гірських порід, принесених льодовиком.

3. Нагромадження багаторічного льоду на суходолі.

4. Лінія, вище якої снігу випадає більше ніж встигає розтанути.

5. Де знаходяться найбільші покривні льодовики?

6. Які причини необхідні для утворення льодовика?

7 . Які види льодовиків ви знаєте?

Відповіді:

1.айсберг

2.морена

3. льодовик

4. Снігова лінія

5. В Антарктиді , на Гренландії

6. t пов. Нижче 0 º , щоб снігу  випадало більше ніж може розтанути.

7. Гірські, покривні, шельфові

 

Слайд 27

 

8. Підсумки уроку.

 - Що важливого для себе ви дізналися на сьогоднішньому уроці?

 - Які нові знання ви отримали?

- Чи сподобався вам урок? Чому?

Домашнє завдання: 

опрацювати текст параграфа №36 .

Вчитися показувати на карті об’єкти , вивчені на уроці

Повторити тему «Гідросфера», параграфи №  28- 36  .

Оцінки за урок

 

Слайд        28-31

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                   Використана література:

  1. Байназарова О.О. Загальна географія 6 клас: Дидактичні матеріали до уроків/О.О.Байназарова, І.В.Гринь - Харків : Веста: Видавництво «Ранок», 2004.- 112 с. – (Дидактика).
  2. Гаврилик – Титар Н.М. Географія. Опорні схеми. 6 клас. Навчально-методичний посібник.- Тернопіль: Мандрівець, 2003. – 84 с.
  3. Географія. Економіка. 6-11 класи. Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Київ,І рпінь,2005.
  4. Диференційовані дидактичні матеріали з географії . 6-10 класи. За ред.. Корнєєва В.П. – Х.: Вид. группа «Основа», 2007.- 144 с. – ( Бібліотека журналу «Георафія» Вип. 7 (43).
  5. Дудка С.В. Навчальні ігри на уроках географії.- Х. Вид. группа «Основа», 2005.- 96 с. – ( Бібліотека журналу «Географія» Вип. 3 (15).
  6. Копернік С.Г. та ін. Методика викладання географії в школі: Навчально-методичний посібник.-К.: Стафед-2, 2000.-320 с.
  7. Копернік С.Г., Коваленко Р.Р., Надтока О.Ф. Навчальний комплекс з курсу „Загальна географія”: 6 кл. – К.: Видавництво А. С. К.,2003. – 48 с.
  8. Нестандартний урок географії /Упоряд. В.М. Андрєєва.- Х. : Вид. група «Основа» , 2005. – 144 с. ( Б-ка журн. « Географія»; Серія « Урок від А до Я». Вип. 9 (21))
  9. Пометун О.І. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Науков.-метод.посібник. За ред.. О.І.Пометун.- К: Видавництво А.С.К., 2004.-192 с.
  10. Скуратович О.Я. та ін. Географія: Загальна географія : Підр.для 6 класу серед. шк./ Скуратович О.Я., Коваленко Р.Р., Круглик Л.І.- К.: „Педагогічна преса”, 2006.-254с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект   уроку

  з  географії в 6-му класі  з  використанням

презентації в Power Point     

"Льодовики та багаторічна мерзлота"

 

 

 

 

 

 

                                                                          Вчитель географії

                                                                              СЗШ №73 м. Львова

                                                                                    Терен Тетяна Василівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Чи можливі в горах України льодовики? Чому?

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Стожок Алла Павлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
13 лютого 2019
Переглядів
5451
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку