Розробка уроку для 6 класу з предмету "Здоров’я, безпека та добробут"
Тема уроку: Гігієна харчування
Тривалість уроку: 45 хвилин
Мета уроку:
Завдання:
Хід уроку:
1. Організаційний момент (5 хв)
Учитель: Добрий день, дорогі учні! Сьогодні ми з вами поговоримо про важливу тему — гігієну харчування. Це означає, що ми будемо вчитися, як правильно харчуватися, щоб наше тіло було здоровим і сильним.
Кожен день ми їмо їжу, і те, що ми вибираємо для себе, впливає на наше самопочуття, енергію, навіть на настрій! Тому дуже важливо знати, що є корисним для нашого організму, а що може нам зашкодити.
Сьогодні ми не тільки дізнаємося про здорове харчування, а й будемо активно працювати та виконувати цікаві завдання.
2. Актуалізація знань (5 хв)
Учитель: Давайте згадаємо, що ви вже знаєте про харчування. Я задам кілька запитань:
Інтерактивна вправа «Мікрофон»:
(Учитель фіксує відповіді учнів на дошці, обговорює з ними.)
Учитель: Ви праві! Правильне харчування не тільки впливає на наше самопочуття, а й на нашу здатність до навчання, роботи і навіть на настрій. Саме тому важливо обирати продукти, які дають організму необхідні поживні речовини.
3. Вивчення нового матеріалу (15 хв)
Учитель: Гігієна харчування — це правила, які допомагають нам правильно харчуватися і уникати проблем зі здоров'ям. Спочатку пропоную Ва переглянути відео:
Відео «Гігієна харчування»:
https://www.youtube.com/watch?v=7INSeuT7IBs
Давайте разом розберемо основні принципи:
Чистота продуктів: Всі продукти, які ми їмо, мають бути чистими. Ми повинні мити фрукти, овочі та інші продукти, які купуємо в магазині. Це важливо, щоб позбутися шкідливих бактерій та забруднень, які можуть бути на них.
Правильний режим харчування: Їсти треба регулярно, не пропускаючи прийоми їжі. Сніданок, обід і вечеря мають бути в один і той самий час кожного дня. Це допомагає організму правильно працювати.
Баланс харчування: Нам потрібні різні продукти: білки, вуглеводи, жири, вітаміни і мінерали. Кожен продукт має свою роль. Наприклад, овочі і фрукти багаті на вітаміни, а м'ясо — на білки, що зміцнюють наші м'язи.
Правильне приготування їжі: Важливо не тільки те, що ми їмо, а й як ми готуємо їжу. Краще готувати їжу на пару, запікати або варити, а не смажити. Так зберігаються всі корисні речовини.
А зараз давайте разом заспіваємо пісню про здорове харчування, щоб краще запам’ятати ці принципи!
4. Тематична пісенька для закріплення матеріалу:
Відео: пісня "Їж добре":
https://www.youtube.com/watch?v=T3IzUY6-2oE
5. Інтерактивні завдання (15 хв)
Завдання 1: "Групова робота — Кошик здоров’я" (7 хв)
Учитель: Тепер давайте поділимося на групи. Кожна група отримує набір карток з різними продуктами. Завдання кожної групи — обрати продукти, які повинні бути в кошику здорового харчування, і пояснити, чому ці продукти корисні для нашого організму.
Після того, як ви завершите роботу, кожна група представить свій кошик та розповість про вибір продуктів.
(Учитель дає картки з продуктами та слідкує за процесом.)
Завдання 2: "Чистота — запорука здоров’я" (8 хв)
Учитель: Тепер давайте поговоримо про чистоту продуктів. Я буду показувати вам картки з різними продуктами, а ваша задача — вирішити, чи потрібно ці продукти мити перед тим, як їх з’їсти.
Наприклад, я покажу картку з яблуком, і ви скажете, чи потрібно його мити? Чому?
(Учитель показує різні картки з продуктами, і учні обговорюють.)
6. Рефлексія та творче завдання (10 хв)
Учитель: А тепер давайте подумаємо про те, як ви можете застосувати все, що ми сьогодні вивчили. Я пропоную вам дві творчі вправи:
Вибір продуктів на тарілці дуже важливий, тому старайтесь зробити її так, щоб на ній були і корисні білки, і вітаміни, і мінерали. Після того як ви закінчите, кожен поділиться своєю тарілкою з класом і пояснить, чому вибрав саме ці продукти.
7. Підсумок уроку (5 хв)
Учитель: Давайте підсумуємо, чого ми сьогодні навчилися.
Ми з вами дізналися, що таке гігієна харчування, і чому важливо обирати корисні продукти.
Ви сьогодні створювали свої власні тарілки здорового харчування і навчилися, як правильно доглядати за продуктами.
Я сподіваюся, що тепер ви будете більш уважно ставитися до свого харчування, обирати здорові продукти і підтримувати своє здоров’я.
До побачення, на наступному уроці ми поговоримо про те, як збалансувати своє харчування для гарного настрою та енергії на цілий день.
Домашнє завдання: (на вибір)
1