Конспект уроку-гри з математики у 5 класі "Крок до зірок"

Про матеріал
Урок узагальнення знань учнів 5 класу з математики у вигляді гри, присвяченої Тижню космонавтики. Рекомендується використовувати у поєднанні з мультимедійною презентацією.
Перегляд файлу

Урок-гра з математики у 5 класі «Крок до зірок»

Тема. Повторення навчального матеріалу, вивченого у 5 класі.

 Мета заходу: узагальнити знання учнів 5 класу з математики; сприяти формуванню та розвитку інтелектуальних та творчих здібностей учнів; розвивати уявлення учнів про Всесвіт, окремі планети Сонячної системи; налагоджувати міжпредметні зв‘язки; розширювати світогляд учнів; виховувати почуття патріотизму.

   Обладнання: плакати з висловами про астрономію та математику, портрети  Г.Галілея, Ю.Гагаріна, Л.Каденюка; комп‘ютер; медіапроектор; презентація до  уроку; диск із записом пісні гурту «Земляни»

                                                Хід заходу:

І. Організація класу. Вступна бесіда вчителя.

(Звучить запис пісні гурту «Земляни» «Трава у дома», який супроводжується

слайдами про космонавтику.)

Із давніх-давен людей вабила незбагненна краса і таємничість зоряного неба. Ще в стародавні віки допитливі люди навчилися відрізняти «нерухомі» зорі від планет, що швидко змінювали своє розміщення серед зір. Намагаючись осягнути таємниці зоряного неба, люди помітили, що за допомогою зірок можна орієнтуватися у далекій дорозі, що, спостерігаючи першу появу тієї чи іншої яскравої зорі на вечірньому небосхилі, можна визначити початок господарських сезонів, час.

Сьогодні на вас чекає захоплююча подорож Всесвітом. Налаштуватися на мандрівку нам допоможе вірш Наталії Козленко «Небо зорями рясніє»:

Небо зорями рясніє,

Таємниче і глибоке,

Всесвіт нам бентежить мрії,

Спонукаючи до дії,

Розум радує і око.

 

Оксамитова безодня

Так притягує до себе!

Пригадаємо сьогодні

Тих, кому скорилось небо.

 

Романтичних, геніальних

Винахідників сміливих,

Завдяки яким реально

В кожній хаті маєм диво.

 

Про супутники космічні

Ми говоримо буденно.

Допомогою їх звично

Користуємось щоденно.

 

Інтернет, зв`язок мобільний,

Телебачення, прогноз,

Спілкування з світом вільне –

Змінює життя всерйоз!

 

Пригадаймо відчайдуха,

Хлопця першого з Землі,

Всесвіт мовчазний він слухав,

Всміхнено епоху рухав

На космічнім кораблі.

 

Щира шана тим землянам,

Що на Місяці колись,

Прапори Землі на славу

Встановити спромоглись!

Отже,запрошую команди «Космос» і «Земля» на старт!

ІІ.Старт.

( І конкурс. Представлення команд і капітанів.Оцінюється 1-3 балами.)

Побажання вчителя.       Щоб усе було гаразд –

                                              Докладіть старання.

                                              Виконайте – просим вас –

                                              Всі наші бажання!

ІІІ. Метеоритний дощ.

(Учасникам команд пропонуються задачі астрономічного змісту,що проектуються на екран. Правильна відповідь оцінюється 1 балом. Відповідає та команда, яка першою розв‘язала задачу. Якщо відповідь неправильна, то відповідає інша команда)

Ви потрапили під метеоритний дощ. Тільки після розв‘язання задач ваші  зорельоти зможуть рухатись далі. 

1.Відстань від Землі до Сонця сто сорок дев‘ять мільйонів шістсот тисяч кілометрів, а від Землі до Місяця – 384 тисячі 4 сотні кілометрів. Запишіть ці числа.

2.Відстань від Місяця до Землі 384 400 км. Округліть це число до:

    а) сотень тисяч;                   б) десятків тисяч.

3.Радіус Місяця 1738 км. Округліть це число до:

    а)одиниць класу тисяч;        б)сотень.

4.Відстань від Землі до Сонця дорівнює 149 500 000 км. Скільки часу потрібно витратити, щоб подолати цю відстань:

а) літаку,що летить зі швидкістю 1000 км/год;

б) автомобілю,що рухається зі швидкістю 100 км/год?

5.Рік має приблизно 365,25 доби. Скільки в році:   а)годин;    б)хвилин?

6.Швидкість космічного корабля «Восток» - 8 м/с. Який шлях пролетів Ю.Гагарін за 108 хвилин?

7.Відстань від Місяця до Землі приблизно 384 000 км. За який час подолає цю відстань ракета, швидкість якої 8 м/с?

IV.Планета «Цікаві факти»

(Учитель надає інформацію, кожна фраза починається зі слів: «Чи знаєте ви, що..)

  • З поверхні Землі можна побачити близько 6 000 зірок.

-У 1609 році  Галілео Галілей вперше поглянув на небо в телескоп.

-Усього в світі працює 400 астрономічних обсссерваторій.

-Темні ділянки на Місяці, що ви можете спостерігати з Землі, - це так звані

моря: Море Криз, Море Вологості, Море Достатку. В них немає води. Це рівнинні ділянки поверхні.

   -Першою людиною, що ступила на Місяць, був Нейл Армстронг, який 20 липня 1969 року прибув на Місяць на кораблі «Аполлон-11».

   -Слово «космос» у перекладі з грецької означає «оздоба», «прикраса».

 

V.Конкурс капітанів. (оцінюється 1-3 балами).

1.Скільки трикутників зображено на малюнку?

(Шість)

2.Який годинник показує точний час тільки 2 рази на добу?

   (Годинник,який не працює).

3.Одна сторона квадрата 6 см, а друга – на 2 см довша. Знайдіть площу квадрата.

    (Це не квадрат).

VI.Домашнє завдання.

(Представник команди «Земля» повідомляє відомості про першого космонавта світу Ю.Гагаріна. «Космос» - про першого космонавта України Л.Каденюка. Оцінюється 1-3 балами.)

VII.Поетична пауза. (Учениця декламує вірш поза конкурсом.)

Безмежжя Всесвіту й холодний блиск зірок,

Краса туманностей й могуть чорних дірок,

Супутники й незлічені планети,

Пульсари, астероїди, комети,

Їх загадковість манить й спокушає,

Над думами учених владу має,

Бо космос – наше джерело законів,

Не знаючи його – живем без перепонів,

Але Земля – піщинка у пустелі,

Й єдине місце людської оселі,

І вивчення простору нам не зашкодить,

Бо світ наш у космос незвіданий входить…

VIII. Підсумки заходу. Нагородження переможців.

     Ви довго літали Всесвітом, долаючи перешкоди, і ось нарешті настав час повернутися на рідну планету.

              Ви добре працювали,

              Старались,як могли.

              Немає переможених,

              Тут всі перемогли.

  (Нагородження переможців)

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
3 листопада 2020
Переглядів
346
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку