конспект уроку "ІНФОРМАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ: зберігання, передавання та пошук повідомлень."

Про матеріал

Мета:

  • ü навчальна: сформувати поняття про інформаційні процеси;
  • ü розвивальна: формувати вміння узагальнювати;
  • ü виховна: виховувати відповідальність, самостійність, інформаційну культуру.
Перегляд файлу

Урок 2.    5 клас       ____________ (дата)

Тема. ІНФОРМАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ: зберігання, передавання та пошук повідомлень.

Мета:

  • навчальна: сформувати поняття про інформаційні процеси;
  • розвивальна: формувати вміння узагальнювати;
  • виховна: виховувати відповідальність, самостійність, інформаційну культуру.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання та наочність: інтерактивна дошка (екран), комп’ютери, підручники, навчальна презентація.

Програмне забезпечення: редактор презентацій PowerPoint 2010

Хід уроку

І. Організаційний етап

1) Привітання із класом

2) Повідомлення теми і мети уроку

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

Закінчіть речення

Інформація це

 

Інформацію передають

 

Інформація сприймається людиною

 

Текстова інформація

 

Графічна інформація це

 

Звукова інформація це

 

Умовні жести та сигнали це

 

Комбінована, або мультимедійна інформація це

 

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя або самостійна робота учнів з джерелом інформації

 Поясніть, як ви розумієте поняття «інформатика».

Інформаційний процес складається з операцій пошуку, збирання, збереження, передавання, опрацювання, використання і захисту інформації.

Для того щоб інформація стала надбанням багатьох людей, необхідно мати змогу зберігати її. Однак мало навчитися зберіга­ти інформацію, ще необхідно її опрацьовувати, одержувати нову інформацію та передавати її.

Традиційні засоби зберігання інформації

Накопичена  віками інформація у вигляді книжок, газет, журналів, документів, креслень, картин, скульптур, кінофільмів, нот зберігається в бібліотеках, архівах, музеях, колекціях. Отже, носіями інформації у традиційних сховищах є папір, картон, кіно-, і фотоплівки, магнітні стрічки.

Книги, журнали, газети, документи, фотоальбоми, кіноплівки тощо лежать на поличках, у шафах і сейфах. Ознайомитися з інформацією або зробити з неї копії можна лише у сховищі. Доступ до цієї інформації складний і потребує певного часу. Потрібно зробити заявку на потрібну інформацію і чекати її виконання.

Сучасні засоби зберігання інформації:

Комп’ютери дали змогу перетворити інформацію із звичного вигляду – в електричні сигнали, які можна записати на магнітні та оптичні носії.

Застосування комп’ютерів, магнітних та оптичних носіїв дало можливість змінити традиційні форми зберігання і використання інформації на сучасні.

Завдяки оснащенню комп’ютерами зменшилась кількість людей для обслуговування сховищ. В різних країнах світу на потужних комп’ютерах створюються такі сховища у вигляді баз даних і банків знань з різноманітною інформацією.

Організація сучасних сховищ у вигляді баз даних і банків даних дозволяє звертатись до них по лініях зв’язку.

Для збирання, обробки, зберігання і використання інформації в сучасних сховищах необхідна комп'ютерна техніка і спеціальні програмні системи управління масивами інформації. Потрібна служба підтримки таких сховищ, яка заносить нову інформацію, редагує і зберігає існуючу.

Маючи у своєму розпорядженні комп'ютер, під'єднаний до мережі Інтернет, можна отримувати різноманітну інформацію з комп'ютерних сховищ всього світу.

Інформаційні технології

Зі стародавніх часів людське суспільство вдосконалювало спо­соби «виробництва» інформації і методи доставки її до користу­вача. Значення своєчасного одержання інформації було настільки великим, що створювались найрізноманітніші споруди для передачі різних відомостей. Стародавні греки передавали важливі відомості за допомогою дзеркал. Про напад ворога козаки попереджали, запа­люючи діжки зі смолою на вежах. У часи Наполеона в Європі і Росії існувала система передачі повідомлень за допомогою ланцю­гів семафорів, які з'єднували столиці великих держав. Пізніше виникли телеграф і телефон, супутниковий зв'язок і телебачення.

 Збирання, обробка і передача інформації з розвитком науки і техніки стали вимагати спеціальних методів (технологій).

Інформаційні технології - це сукупність засобів і методів зби­рання, обробки, зберігання, передачі і використання інформації.

 

Проведення комплексу вправ для зняття м’язового напруження

 

ІV. Усвідомлення набутих знань

Фронтальне опитування

Дайте відповіді на запитання:

  • У якому вигляді традиційно зберігається інформація ?
  • Яким чином у сховищах зберігалися книги, журнали, папки? 
  • Яким чином можна одержати інформацію із традиційного архіву?      
  • Чим незручна традиційна форма зберігання інформації? 
  • Які переваги сучасної форми зберігання інформації?
  • Як ви розумієте поняття «інформаційні процеси»?
  • Які ви знаєте інформаційні процеси?
  • Які є способи передавання інформації?

 

            V. Засвоєння знань, формування вмінь

Параграф

2

3

Номер завдання

5

3

Робота за підручником.

 

 

Заповніть таблицю, вписавши власні приклади до кожного процесу.

Інформаційні процеси

Приклади

Збереження інформації

Запис у зошиті

Пошук

Робота зі словником

Збирання інформації

Підготовка до огляду новин

Обробка

Редагування фотографій

Передавання

Розмова по телефону

Подання

Оформлення стінгазети

Захист

Встановлення пароля

 

VІ. Підсумки уроку

  1. Рефлексія

Учням пропонується закінчити речення: «Для мене сьогодні важливим було...», «Сьогодні я дізнався про...», «Мені хотілося в майбутньому дізнатись про..., навчитись…».

  1. Виставити оцінки учням за роботу на уроці.

VIІ. Домашнє завдання

Опрацювати відповідний матеріал підручника

 

 

 

1

 

 

docx
Додано
7 серпня 2018
Переглядів
1816
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку