Конспект уроку Ірина Жиленко. Основні відомості про письменницю. Поєднання реального і фантастичного в поезії «Жар- Птиця».

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів із життям і творчістю письменниці; розкрити неповторний світ поезії Ірини Жиленко, спонукати учнів до роздумів про красу, людське щастя і шляхи до нього; розвивати фантазію, уяву, відчуття слова, зв’язне мовлення; удосконалювати навички виразного читання ліричних творів та їх ідейно-художнього аналізу; виховувати любов до прекрасного, цінувати доброту, щирість, людяність. Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу
Перегляд файлу

Урок української літератури     6  кл.

Тема. Ірина Жиленко. Основні відомості про письменницю. Поєднання реального і фантастичного в поезії «Жар- Птиця».

Мета: ознайомити учнів із життям і творчістю письменниці; розкрити неповторний світ поезії Ірини Жиленко, спонукати учнів до роздумів про красу, людське щастя і шляхи до нього; розвивати фантазію, уяву, відчуття слова, зв’язне мовлення; удосконалювати навички виразного читання  ліричних творів  та їх ідейно-художнього аналізу; виховувати любов до прекрасного, цінувати доброту, щирість, людяність.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Хід уроку

І. Організаційний   момент

ІІ. Повторення вивченого матеріалу « Творчість С. Чернілевський»

Тестові завдання

1.У вірші С.Чернілевського «Теплота родинного інтиму» йдеться про:

А)матір, що «хату прив’язала до небес»;

б)батька, що повернувся з війни;

в)сім'ю, що зустрічає родинне свято.

2.Зворушлива поезія С.Чернілевського «Забула внучка в баби черевички» закликає:

бережіть батьків, не ображайте необачним словом!

Б)турбуйтеся про свої речі, не залишайте без нагляду!

В)любіть своїх рідних, не забувайте стареньких!

3. Чим мати прив’язала до небес хату? а) золотим ланцюжком; б) мотузочком диму;

В) родинним теплом.

3. Полум’я в печі гуляє по гіллю: а) із задоволенням; б) жваво; в) весело.

4. Продовжіть фразу з поезії:

Ковдрою закутуючи плечі, Мати не пита, ...

А) чи не болить що; б) чому не сплю; в) чи буду їсти.

5. У поезії С. Чернілевький згадує про:

А) те, як був маленькою дитиною; б) шкільні роки; в) перше кохання.

6. Вогонь у творі названий:

А) світанковим, маминим; б) світлим і чарівним; в) родинним і щасливим.

7. Душа маленького поета світліє:

А) перед днем; б) коли відчуває радість від будь-чого; в) при отриманні цікавого подарунка.

«Забула внучка в баби черевички...»

8. Від’їзд внучки був пов’язаний: а) із тим, що дівчинці набридло перебувати в селі;

Б) закінченням літа; в) терміновим лікуванням.

9. Який художній засіб використано поетом у рядку: «Перекотилось Літо за село»?

 а) Порівняння; б) епітет; в) МетаФору.

10. Яким транспортом скористалася внучка, від’їжджаючи від бабусі? а) бензовозом;

Б) пароплавом; в) літаком.

11. Після від’їзду внучки бабуся, стоячи, хустинкою витирала сльози через:

а) клопіт, який їй завдано дитиною; б) власне горе, самотність; в) сум з приводу розлучення.

12. Як у творі названо зорі? а) смарагдами; б) жаровичками; в) блискавками.

ІІІ. Повідомлення теми і мети  уроку

ІУ. Робота над темою уроку

  1. Робота з підручником :опрацювання матеріалу  підручника .
  2. Виразне читання поезії  вчителем, учнями( мовчки) , учнями ( вголос).

3.Бесіда

 

  • Якою була Жар-Птиця і де вона жила?

 

  • Як опинилася птаха на волі?

 

  • Що сталося з містом, коли над ним летіла Жар-Птиця?

 

  • Як ставилися мешканці міста до птаха?

 

  • Чи всі раділи польоту Жар-Птиці?

 

  • Який вирок винесла вороняча орава?

 

  • Що трапилося з Жар-Птицею?

 

  • Чи матиме історія щасливий кінець?

 

  • А як ви ставитеся до птахів у зимовій період?

 

  • Для чого ми повинні їм допомагати?

 

4. Робота в зошитах.

 

 Випишіть у зошит описи зовнішності Жар-птиці та Ґави.

 

Жар – птиця: “золота”, “очі - намистинки”, “чудесна”, “непристойно яскрава”, “нескромна птиця”, “птаха екзотична,південна,до снігів незвична”, читає“ Барвінок” і “Мурзилку”, “клює родзинки”,п’є молоко.

 

Ґава: “трьохсотлітня”, “старезна,без ока”, “кульгава”,у неї “люта стрекотня”,заздрі- сна,підступна,називає себе Павою.

- Які висновки напрошуються?

5.Що означають вислови «піймати Жар-птицю», «знайти перо Жар-птиці»?

(Стати щасливим, досягти чогось значного).

  • Коли відбуваються події, зображені у творі?
  • Реальні вони чи фантастичні?

- Які художні засоби вжито у вірші?

( Епітети: “золота, чудесна жар-птиця”, “жар-птиця непристойно яскрава”, “люта скрекотнява”, “нескромна птиця”, “лиха гава”;

 порівняння: “очі-намистинки”;

метафори: “яснішали лиця”, “освітилась казково столиця”, “лиця посмутніли”, “жар-птиця простудилася”, “птаха мита”, “справа пішла”.

 повтори: “яскра...” ).

  1.  Скласти    сенкан «щастя»

 

 

Cенкан

 

    Cенкан

 

У. Підсумок . Рефлексія .

НУШ. КАРТКИ ДЛЯ РЕФЛЕКСІЇ.

УІ. Домашнє завдання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
9 квітня 2021
Переглядів
1934
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку