Конспект уроку "Із чого починається літо"

Про матеріал
Конспект уроку з ЯДС "Із чого починається літо" для 2 класу за підручником Грущинської
Перегляд файлу

Тема. Із чого починається літо

Мета:

• формування предметних компетентностей: ознайомити учнів з ознаками літа в природі; розширити та уточнити уявлення учнів про росу і туман; формувати уявлення учнів про природне явище — веселку; розвивати вміння спостерігати, робити висновки; спонукати бажання бачити прекрасне у навколишньому середовищі; виховувати любов до природи;

• формування ключових компетентностей: спілкування державною мовами; уміння навчатися впродовж життя; компетентності в природничих науках і технологіях; загальнокультурна грамотність.

Обладнання: мультимедійна презентація, малюнки квітів, предметні малюнки, картки з текстами, посудина з водою, дзеркальце, ліхтарик, цеглинки LEGO, фіолетові стрічки, онлайн-вікторина.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Освітні галузі: природнича, мовно-літературна.

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організаційний момент

Привітання

– Любі діти! Я пропоную стати всім в коло і взяти одне одного за руки. Хай це коло стане «колом добрих друзів».

Промінчик ласкавий заглянув у клас

І в коло велике зібрав, друзі, нас.

Давайте з`єднаєм долоньки свої

І радо всміхнемось –

Я – вам, ви – мені.

Як приємно бачити, що ви посміхаєтесь один одному.

1. Молитва за захисників української армії, які зараз тримають оборону і не пускають ворога до нас. І ми маємо змогу вчитися у школі, за перемогу, мир і спокій в нашій країні.

Пісня «Кажу тобі привіт»

Настрій.

2 Щоденні новини

— Яка зараз пора року?

— Який місяць?

— Яке число?

— Тепло чи холодно надворі?

— Який стан неба?

— Яка температура повітря?

— Чи були сьогодні протягом дня опади?

3. Актуалізація опорних знань

1)Гра «Відгадай»

- Що таке: чотири кольори мають, раз у три місяці барви міняють?

(4 пори року)

— Діти, які ж пори року ви знаєте? Назвіть їх у тій послідовності, у якій вони змінюють одна одну.

- Назвіть місяці цих пір року.

2)Відгадайте загадку — і дізнаєтесь, про яку пору року йтиметься на уроці.

• Розквітають в луках квіти,

Зеленіють в лісі віти.

Все зелене, молоде…

За весною що іде? (Літо)

Сонце пече,

Липа цвіте,

Жито достигає.

Коли це буває?

За якими ознаками ви впізнали, що це літо?

_ Які місяці літа ви знаєте.

- Хто знає, скільки днів триває літо. Давайте полічимо.

3. Асоціативний кущ

- з чим асоціюється у вас слово літо?

3. Повідомлення теми та мети уроку

— Чи здогадалися, якою буде тема нашого уроку?

-                     — Сьогодні ви дізнаєтеся, які ознаки має літо, із чого воно починається.

-                     2. Розповідь казки

-                     Я вчора зустріла метелика. І він мені розповів таку історію, яка з ним трапилася.

          Колись дуже давно у одному маленькому королівстві зникло літо. Весь час там було прохолодно та сіро і ніхто не міг дати на те ради.

    Просто так сталося, що одного року після весни не настало літа. І тривало це дуже багато років. Птахи і метелики деякий час чекали на нього, але й вони не могли витримати такої тривалої прохолоди. Нічого їм не лишалося, як попрямувати до теплих країв. І дуже скоро серед гілок дерев, у небесній блакиті та серед весняних квітів не лишилося радісного співу.

 Тільки один маленький метелик не покинув королівства і лишився чекати на літо. Але воно все не поверталося, хоч король обіцяв винагороду всім охочим допомогти і кожного тижня збирав усіх своїх радників, але ніхто не міг запропонувати щось суттєве.

  Тоді метелик вирішив сам повернути літо. Він дуже довго мандрував різними шляхами, котрими ходило й літо, та, власне, зустрітися їм так і не вдавалося. Та одного разу метелик вирішив трохи відпочити і сів на золотий колосок серед запашного поля пшениці та маків.

    Квіти вказали метеликові шлях, де спочивало літо. Він шукав його серед пшеничного колосся, хмар дощу, кольорів веселки, зеленого листя, сонячних променів та яскравих зірок. Літечко спало. Метелик розбудив літо. І вони разом повернулися в королівство.

-                     3. Запитання за змістом казки

-                     - Яка пора року заблукала?

-                     - Після якої пори року приходить літо?

-                     - Де шукав метелик літо?

-                     - З ким зустрічався?

-                     - Про які ознаки літа йдеться в казці?

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Вивчення нового матеріалу

1) Робота за підручником (с. 98).

Читання в парах — узагальнення в парах

Учні читають та обговорюють текст у парах. Спочатку частину тексту читає один учень, а інший ставить йому запитання або переказує прочитаний текст. Потім вони міняються ролями. Взаємооцінювання цеглинками.

— Яка пора року найтепліша? Чому?

— У яку пору року найдовший день і найкоротша ніч? (Улітку, 22 червня.)

2) Розповідь вчителя

— Здавна люди вважають початком літа 1 червня. Але справжнє літо настає лише тоді, коли термометр протягом усієї доби показує не нижче 10 °С тепла. За народним календарем, початком літа вважають час, коли починає цвісти шипшина (6 червня), а вчені вважають, що літо настає 22 червня у день літнього сонцестояння, у найдовший день року. Цього дня найвище піднімається сонце і найдужче обігріває землю.

3)З’єднайте прислів’я (робота в групах)

4) Вправа «Галявина».

— Створімо галявину «Ознаки літа». Із історії метелика, загадок і тексту, з якими ми щойно ознайомилися, виберіть ознаки літа, запишіть на квіточці та розмістить на галявині.

Гімнастика для очей з комашками.

-                     Що вам нагадало поле?.

-                     А ще яке поле схоже на наш прапор?

Розгляньте ще раз уважно нашу галявину і дайте відповіді на запитання. Які ознаки належать до живої природи?

-                     - які до неживої?

5)Словникова робота

— Як ви гадаєте, туман, роса — це явища живої чи неживої природи?

Уранці на траві в променях сонця виблискують крихітні краплі-намистини. Їх багато, вони всюди, так і здається, що в траві загубилися скалки кришталю. Це роса!

Вона випадає ввечері. Усю ніч лежить на траві. Як же вона утворилася?

Удень сонце нагріває землю, траву, квіти, повітря.

Увечері тепле повітря піднімається вгору, поступаючись місцем холодному. Волога, яка є в повітрі у вигляді водяної прозорої пари, охолоджується і перетворюється на крапельки води — росу.

— Із чим можна порівняти росинки? (Перлинки, сльозинки, намистинки, срібні горошинки, скляні кульки тощо.)

6) «Мозковий штурм».

— Чому туман уважають небезпечним явищем природи? (Діти висловлюють свої міркування.)

7) Вправа «Інсерт»

- Що нового ви дізналися про туман?

- Що вам було вже відоме?

— Відгадайте загадки.

• Кольори усі зібрала

І півколом в небі стала. (Веселка.)

Чи бачили ви у природі веселку?

-Скільки кольорів у веселки?. Назвіть їх.

_ Можливо хтось може назвати їх по англійське?

- Які почуття вона у вас викликає?

3) Робота за підручником (с. 100).

Літературна хвилинка

— Зробіть припущення, без чого не може «народитися» веселка. Відповідь шукайте у вірші В. Кравчука «Веселка».

Словникова робота

Веселка- дугоподібна різнокольорова смуга на небі, яка з’являється внаслідок проходження сонячних променів крізь краплини дощу.

Фізкультхвилинка «Веселка»

2) Робота з LEGO.

— Об'єднайтеся в групи. Створіть за допомогою цеглинок LEGO веселку.

— Скільки кольорів у веселки? (7.)

— Скільки кольорів цеглинок LEGO? (6.)

— Чи вистачає кольорів? Якого кольору бракує?

Учитель роздає кожній групі фіолетові стрічки, учні створюють модель веселки.

Групи презентують свої роботи. Оцініть свою роботу в групах

2. Самостійне застосування учнями знань у стандартних ситуаціях

1) Дослідження-спостереження.

· Дослід 1.

Учитель демонструє посудину з водою, дзеркальце, ліхтарик.

— Світло ліхтарика послужить нам замість сонячного промінця. Коли сонечко «кидає» на землю свій промінець, він зустрічає маленькі крапельки води, які зависають у повітрі після дощу, проходить крізь них і, заломлюючись, розкладається на різні кольори, утворюючи веселку. (Діти намагаються «упіймати» промінець і побачити веселку на білому тлі.)

2) Вправа «Веселка».

— Прочитайте речення і назвіть кольори веселки.

Чарівниця осінь жар-птицю закликає бабин сад фарбувати.

 3) Мовні вправи.

Добирання синонімів

— Доберіть із довідки (підручник, с. 101) слова, близькі за значенням до слова «веселка».

1) Робота з прикметами.

— За народною прикметою, побачити веселку — добра ознака. Про що «говорить» веселка?

— Здавна за веселкою українці передбачали погоду.

— Перевірте ці прикмети.

· Веселка з'явилася вранці — на дощ.

· Побачити веселку ввечері — на хорошу погоду.

· У веселці переважає червоний колір — на вітер.

Робота в зошиті.

Розфарбуйте веселку.

 ІІІ Заключна частина

1. Онлайн вікторина

Рефлексія

 

docx
Додано
9 листопада 2023
Переглядів
390
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку