Конспект уроку із ЗЛ для 10 класу

Про матеріал
Розробка уроку №12 для 10 класу за календарним плануванням М.В.Коновалова. З ссилками на тести до даної теми. Готовими до друкування додатками
Перегляд файлу

27.11.2019

Конспект уроку із зарубіжної літератури

№12 для 10 класу

Тема. Гротескні образи в повісті Е. Т. А. Гофмана «Крихітка Цахес, на прізвисько Циннобер». Викривальний зміст твору. Символіка

Мета — формувати компетентності: предметні (уміння визначати у творі елементи іронії та гротеску; навички аналізу художнього твору; кращі риси особистості; естетичний смак); ключові (уміння вчитися: пізнавальну активність, критичне мислення; комунікативну: навички спілкування в колективі й толерантне ставлення до думок і почуттів оточуючих; інформаційну: уміння визначати роль деталі в тексті; навички роботи з книгою; загальнокультурну: читацькі інтереси; світогляд).

Тип уроку: урок-дослідження.

Обладнання: портрет Е. Т. А. Гофмана, ілюстрації до творів, роздавальний матеріал.

Перебіг уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

(Учитель перевіряє 3-4 плани до історії кар’єрного злету Цахеса. Охочі презентують складені ними кросворди (1-2), решта учнів розгадує їх.)

2. Практична робота (у парах)

Складіть схему «Вкрадені обличчя» за казкою Е. Т. А. Гофмана «Крихітка Цахес...».

3. Евристична бесіда

· Сам автор за жанром схарактеризував свій твір як казку. Які ознаки казки ви помітили у творі?

· Чи показана у творі реальність?

· Назвіть реальних і фантастичних персонажів.

· Чому Цахеса можна вважати і реальним, і фантастичним героєм?

· Як ви вважаєте, «Крихітка Цахес...» — твір серйозний чи ні?

 

 

4. Визначення теми та проблематики твору

Разом складімо схему проблем, які порушив Гофман у творі.

III. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

IV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

1. Словникова робота (запис до зошитів)

· Що таке алегорія? Як її використовує Гофман? (Алегорія — інакомовлення, у якому конкретний образ є формою розкриття абстрактного уявлення, судження, поняття.)

· Що таке сатира? чим вона відрізняється від гумору? (Сатира — різновид смішного, комічного; особливий спосіб художнього відображення дійсності, який полягає в осудливому осміянні негативного — суспільних явищ, людських вад тощо.)

· У чому полягає сатирична спрямованість повісті-казки? (Сатирична спрямованість твору полягає передусім у змалюванні звичаїв, що панують у князівстві, зображенні порядків у політиці та системі освіти, чиношанування та самозасліпленості філістерів тощо.)

· Що таке гротеск? Знайдіть елементи гротеску на сторінках твору. (Гротеск — вид художньої образності, для якого характерними є фантастична основа, тяжіння до особливих, незвичайних, ексцентричних, спотворених форм, поєднання в одному предметі або явищі несумісних, контрастних якостей (комічного з трагічним, реального з фантастичним тощо), що веде до абсурду; заперечення усталених художніх і літературних форм.)

· Що таке іронія? Чи присутня іронія в повісті-казці Гофмана? (Іронія — негативне оцінювання предмета чи явища за допомогою його висміювання.)

2. Аналіз тексту літературного твору

· Знайдіть і зачитайте епізод, який містить опис запровадження освіти; прокоментуйте його.

· Чого автор досягає, використовуючи у творі іронію та гротеск? (Автор із сумом констатує нездоланну владу реальності, яка поглинає романтичні мрії.)

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

1. Інтерактивна вправа «дерево рішень» (робота в групах)

·У трьох групах дайте відповіді на запитання за правилами вправи «Дерево рішень» (Додаток 1).

2. Завершальне слово вчителя (виділене записуємо до зошита)

   Казка-новела Гофмана містить філософське бачення автором сенсу життя людини. Для письменника-романтика духовність невіддільна від людської сутності. Казкова історія злету й падіння Циннобера — це застереження тим, хто прагне лише службового підвищення й матеріального добробуту. Головне в людині — її духовний світ, природні здібності, які обов’язково приведуть людину до щастя.

3. Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Однією фразою підбийте підсумок сьогоднішнього уроку.

4. Інтерактивний прийом «Незавершене речення»

Завершіть речення:

• «Мені вже було відомо...»;

• «Проте я навіть не здогадувався (не здогадувалася), що...»;

• «Відтепер я знатиму про...».

VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Написати твір-мініатюру «Чи актуальна повість-казка «Крихітка Цахес, на прізвисько Циннобер» сьогодні?».

2. Прочитати «Золотий горнець.

3. Виконати онлайн тест

 

 

Додаток 1

1-ша група

У філософській казці Е. Т. А. Гофмана «Крихітка Цахес...» фея Рожабельверде подарувала на весіллі нареченій Кандіді магічне намисто, і відколи та почала його носити, то вже не дратувалася через дрібниці. А що на місці феї подарували б дівчині ви й чому?

2-га група

Уявіть, що фея Рожабельверде пообіцяла виконати одне ваше бажання. Яким би воно було?

3-тя група

Уявіть, що вам доручили написати передмову до нового видання казки Е. Т. А. Гофмана «Крихітка Цахес...». Що б ви написали?

 


 

 

 

 

docx
Додано
26 листопада 2019
Переглядів
5704
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку