Конспект уроку "Клімат і води суходолу Австралії"

Про матеріал
План-конспект уроку з інклюзивною формою навчання з курсу "Географія материків і океанів" 7 клас. Тема: "Клімат і води суходолу Австралії".
Перегляд файлу

ТЕМА УРОКУ: Клімат Австралії.

МЕТА УРОКУ:

навчальна – виявити прояви головних кліматотвірних чинників та наслідки їхньої дії на прикладі території материкаАвстралії; розкрити закономірності розміщення кліматичних поясів в Австралії, продовжувати формувати навички логічного мислення та самостійного опанування навчального матеріалу поняття про кліматичні пояси та типи клімату материка; розкрити значення кліматичних ресурсів на материку.

розвивальна – розвивати кмітливість та допитливість;  творче, логічне мислення, а також такі операції мислення, як аналіз, синтез, індукція, дедукція, абстрагування, узагальнення.

виховна – розширювати світогляд школярів, виховувати розуміння значення та залежності суспільства та всіх природних компонентів від клімату.

Обладнання:  кліматична карта Австралії, атласи, презентація «Клімат Австралії»

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Опорні та базові поняття: клімат, кліматотвірні чинники, кліматичні пояси, типи клімату, пасати,океанічні течії, показники клімату. Сонячна радіація, підстильна поверхня, циркуляція атмосфери, циклон і антициклон, океанічні течії, основні і перехідні кліматичні пояси, температура повітря, постійні вітри,опади.

Хід уроку.

Методичні етапи уроку

Діяльність учителя

Діяльність учнів класу

Діяльність учня з особливими потребами

І. Організаційний  етап

Підготовка класу до уроку.  Концентрація уваги учнів на початок уроку.

Підготовка учнів  класу до уроку, перевірка навчальних засобів для даного уроку.

Підготовка учня до уроку, перевірка навчальних засобів для даного уроку.

II. Актуалізація опорних знань учнів

Озвучує терміни пов’язані з темою:«Клімат. Кліматотвірні  чинники, кліматичні пояси».

Учні пригадують поняття та терміни по даній темі  з 6 –го класу:визначення терміну «клімат, кліматичні пояси», називають кліматотвірні чинники».

 

IIІ. Мотивація навчальної діяльності

Підводить до вивчення теми, звертаючи увагу на те, що Австралія — найпосушли-

віший материк світу. Пропонує розглянути мал. 59 «Особливості кліматотвірних чинників Австралії» з запитання: визначити, які кліматотвірні чинники визначають  особливості формування  клімату Австралії .

 

Учні ознайомлюються з мал.59 «Осибливості кліматотвірних чинників Австралії», що впливають на формування клімату материка.

Учень з допомогою асистента розглядає малюнок 59 і ознайомлюється з чинниками, що впливають на формування клімату материка.

IV. Засвоєння нових знань

Пояснює навчальний матеріал з елементами бесіди і запитань:

Поясніть, як формуються пасати.  Яку погоду вони

приносять в Австралію?

Чому в Австралії середні температури повітря вищі, а кількість опадів значно менша. Ніж в Африці?

Простежте  за кліматичною

картою, як холодні й теплі течії впливають на розподіл опадів в Австралії.

Звертає увагу на мал. 60. Кліматичні пояси й області Австралії

Учні з’ясовують , як саме впливають   географічне положення, рельєф, циркуляція повітря   ( повітряні маси) та океанічні течії  на формування клімату материка, та на певних його територіях.

Розглядають мал. 60. «Кліматичні пояси й області Австралії». Визначають,кліматичні пояси  в яких розташований материк та типи клімату, що там сформувалися.

Учень ознайомлюється з загальними рисами клімату з розповіді учителя та учнів класу.

V.

Закріплення знань

Пропонує учням розпочати практичну роботу №8 «Визначення типів клімату Австралії за кліматичними діаграмами». Записати основні особливості типів клімату Австралії у таблицю.

Учні виконують практичну роботу № 8 «Визначення типів клімату Австралії за кліматичними діаграмами». Записують в зошит  основні особливості типів клімату Австралії у таблицю.

З  опорою на картографічну і ілюстративну наочність та

з допомогою асистента  на картосхемі  визначає і підписує кліматичні пояси і типи клімату Австралії.

VI. Повідомлення домашнього завдання

Опрацювати навчальний матеріал по темі за підручником, доробити  незавершені завдання.

Записують Д/З  в щоденники.

Записує Д/З  в щоденник.

 

 

docx
Додав(-ла)
Шаравара Лідія
Пов’язані теми
Географія, 7 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
20 грудня 2022
Переглядів
325
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку