Урок № 16. 6 клас Дата_____________
Тема: Корисні копалини та їх значення.
Мета: Сформувати поняття “корисні копалини”, “гірська порода”;
ознайомити з найвідомішими корисними копалинами, з їх різноманітністю у природі; виробити уявлення про значення корисних копалин у природі і цінність для людей, про участь учнів у збереженні й охороні корисних копалин;
розвивати спостережливість, уміння порівнювати, класифікувати;
виховувати естетичне сприймання обєктів природи, прагнення до збереження корисних копалин та усвідомлену потребу робити це, гордість за природні багатства своєї країни;
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Обладнання: запис на дошці теми, девізу, загальних слів під малюнками;картки з текстом, тестами, завданнями; природознавчий словник; підручник, робочий зошит ілюстрації до теми уроку; числова пряма для рефлексії .
Хід уроку:
Прийом « Бажаю доброго ранку тому…..»
Урок починаємо з хвилини спостережень.
II. Хвилинка спостережень.
-Назвіть ознаки зими на сьогоднішній день.
-Охарактеризувати погоду сьогодні.
III. Актуалізація опорних знань . (Метод передбачення)
* Прийом «Творча лабораторія»
Розв’язування кросворду за допомогою онлайн – сервісу « learningapp»
IV. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Вчитель.
-Уважно прочитайте зв’язне висловлювання.Проаналізуйте і спробуйте зробити припущення, про що йде мова. Ваша відповідь і буде темою сьогоднішнього нашого уроку.
Всі ті речовини, які залягають глибоко під землею або на її поверхні, пошуками яких займаються геологи, користуючись допомогою космонавтів, називають корисними копалинами.
1.Діти відповідають. Повідомлення теми і завдань уроку.
-Сьогодні ми почнемо вивчати тему “Корисні копалини”. Наше головне завдання – усвідомити , що корисні копалини – безцінне багатство України, що їх записи вичерпуються, тому корисні копалини потребують економного використання та охорони. А щоб ми могли охороняти і економити треба з корисними копалинами познайомитись.
-Отже, ідемо в гості до природи,
є в ній різна дивина:
в небі – зорі, в ріках – води,
у землі – корисні копалини,
а в полі – квіточка Ясна.
IV. Усвідомлення змісту нового матеріалу.
Робота з підручником.
1.Читання учнями тексту. Що таке корисні копалини с.79
Бесіда
-Де люди видобувають корисні копалини? (Із землі і на її поверхні).
-А чому корисні?
-А чому природні багатства? (Бо створила їх природа)
Отже, крейда, вугілля, глина, природний газ, пісок, сіль – це …
– Корисні копалини утворилися в різних умовах, тому вони не схожі.
– Згадайте, у якому стані може бути вода?
– Так і корисні копалини :
-у твердому, рідкому і газоподібному стані.
6.Колективна робота.
Завдання: розподілити корисні копалини за станами: крейда, природний газ,граніт, мармур, нафта, глина, кам’яне вугілля, кухонна сіль,пісок,залізна руда.
Фізхвилинка.
Щоб збудувати дороги, будинки, пам’ятники , мости треба:
Корисні копалини безцінні, потрібні людині і ми їх видобуваємо із землі. Чи можна їх витрачати бездумно? Чому треба берегти?
V. Узагальнення і систематизація отриманих знань.
– Хто створив корисні копалини?
а) люди б) природа в) тварини
– Корисні копалини – це…
а) тіла живої природи;
б) тіла неживої природи.
– В якому стані бувають корисні копалини?
а) в твердому і рідкому.
б) в твердому і газоподібному.
в) в твердому, рідкому і газоподібному.
– Місце, де залягає багато корисних копалин, називається :
а) торфовищем.
б) родовищем.
в) пластами.
Робота в парах.
Встановіть відповідність між назвою гірської породи та сферою її використання людиною.
Б. Гірська порода, яку використовують для писання на шкільній дошці.
В. Гірська порода, з якої виготовляють грифель олівця.
Г.Гірська порода, яку додають для смаку в різні страви.
Ґ. Гірська порода, з якої діти споруджують «замки» наберезі моря.
Е.Гірська порода (гладенька, відшліфована водою), яку ми бачимо на березі моря.
Є. Гірська порода, з якої роблять посуд.
VI. Підсумок уроку.
Рефлексія
Я довідалась …
Мені сподобалось…
Я тепер знаю…
Поставте на числовій прямій свою позначку в тому місці, яке, на ваш погляд, відображає рівень ваших знань про корисні копалини.
VII. Д/з. с. 79- 80читати і розповідати.
крейда
природний газ
граніт
мармур
нафта
глина,
кам’яне вугілля
кухонна сіль
пісок
залізна руда
Щоб збудувати дороги, будинки, пам’ятники , мости треба:
Щоб виготовити машини треба:
Граніт Пісок
Глина Вапно
Чавун
Сталь
із залізної руди
Сіль
Щоб приготувати їжу треба:
Щоб гріти воду, топити в хаті треба:
Природний газ
Кам’яне вугілля
Торф
Глина Пісок
Крейда
Нафта
Щоб виготовити посуд, скло треба:
Щоб писати на дошці в класі треба:
Щоб залити в машину бензин треба:
Хто створив корисні копалини?
а) люди б) природа в) тварини
– Корисні копалини – це…
а) тіла живої природи;
б) тіла неживої природи.
– В якому стані бувають корисні копалини?
а) в твердому і рідкому.
б) в твердому і газоподібному.
в) в твердому, рідкому і газоподібному.
– Місце, де залягає багато корисних копалин, називається :
а) торфовищем.
б) родовищем.
в) пластами.
Хто створив корисні копалини?
а) люди б) природа в) тварини
– Корисні копалини – це…
а) тіла живої природи;
б) тіла неживої природи.
– В якому стані бувають корисні копалини?
а) в твердому і рідкому.
б) в твердому і газоподібному.
в) в твердому, рідкому і газоподібному.
– Місце, де залягає багато корисних копалин, називається :
а) торфовищем.
б) родовищем.
в) пластами.
Хто створив корисні копалини?
а) люди б) природа в) тварини
– Корисні копалини – це…
а) тіла живої природи;
б) тіла неживої природи.
– В якому стані бувають корисні копалини?
а) в твердому і рідкому.
б) в твердому і газоподібному.
в) в твердому, рідкому і газоподібному.
– Місце, де залягає багато корисних копалин, називається :
а) торфовищем.
б) родовищем.
в) пластами.
Які тіла відносяться до корисних копалин:
Робота в парах.
Які тіла відносяться до корисних копалин:
Робота в парах.
Які тіла відносяться до корисних копалин:
Робота в парах.
Які тіла відносяться до корисних копалин:
Робота в парах.
Які тіла відносяться до корисних копалин:
Робота в парах.